گلازنگی و هفت دختران

کتاب داستانی «گلازنگی و هفت دختران» تالیف فرشته بیضایی دبیر بازنشسته آموزش و پرورش توسط موسسه انتشارات کتاب چرخ فلک در شمارگان یکهزار نسخه و ۲۵۶ صفحه در قطع رقعی با بهای با جلد شومیز ۱۳۰ هزار تومان و جلد سخت ۱۶۰ هزار تومان چاپ و منتشر شده است.

فرشته بیضایی در موزه مردم شناسی و به هنگام رونمایی از کتابش و همچنین در مقدمه کتابش می گوید: ورود به دنیای ادبیات بستری فراهم کرد تا بتوانم به جمع آوری قصه های بومی و شفاهی زادگاهم بپردازم…. فرآیند گردآوری داستان ها و بازنویسی آن ها و تدوین شان در قالب کتاب، سال ها طول کشید… و بالاخره این تلاش ۳۰ ساله به بار نشست.»

کتاب گلازنگی و هفت دختران حاوی ۴۰ قصه با روایت مردم شهر اوز است. یکی از این قصه ها عنوان کتاب را تشکیل می دهد. گلازنگی یک موجود افسانه ای در اوز است که بیشتر برای ترساندن بچه ها مطرح می شود.

فرشته بیضایی با تالیف این کتاب سعی کرده است فولکور مردم جنوب به ویژه زادگاهش را به رشته تحریر درآورد. در اوز به موجود افسانه ای وحشناک «گلازنگی» می گویند. در صورتی که در سایر نقاط از آن به نام الازنگی نام برده شده و مظهر ترس، وحشت و نومیدی است.

نویسنده کتاب گلازنگی و هفت دختران، با صراحت می گوید: گلازنگی همان موانع و مشکلات است که مانع رسیدن ما به هدف مطلوب می شود.

بیضایی معتقد است باید گلازنگی های زندگی را شناخته و برای غلبه بر آنها عاقلانه فکر کرد و اجازه ندهیم راه سعادت را دستخوش ستم ها، نابرابری ها، کمبودها و نادانی ها کرد. کتاب گلازنگی و هفت دختران بسیار ساده، زیبا و دلنشین نگارش یافته و مطالعه آن جذاب است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد