گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی در اوز

معاون عمرانی استاندار فارس در شامگاه شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ از گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی شهرستان اوز بازدید و برای برطرف شدن مشکلات دستورات لازم صادر کرد.
به گزارش پسین اوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به اتفاق رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مشاور و رئیس امور شهرستان های اداره کل کشاورزی فارس معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان، مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان های اوز و گراش از گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی که به همت سرمایه گذار شهرستان ناصر اسفندنیا در دست ساخت است بازدید کردند.


این طرح در زمینی به مساحت ۲ هکتار و ۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا و با سرمایه گذاری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی (ناصر اسفندنیا)از مردادماه ۱۳۹۹ آغاز شده که تا کنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی مورد بهره برداری قرار گرفته که زمینه اشتغال ۲۵ نفر را به طور مستقیم فراهم می سازد. محصولات آن می تواند علاوه بر تامین نیازهای شهرستان های لارستان، اوز، گراش، جویم و خنج به خارج از استان و خارج از کشور نیز صادر شود.
در این بازدید محمد شکوه نماینده ناصر اسفندنیا و مجری پروژه ضمن اشاره به مشکلات روند اداری اخذ مجوزها؛ لزوم فراهم شدن زیر ساخت های لازم در اسرع وقت را خواستار شد.
همچنین ناصر اسفندنیا سرمایه‌گذار پروژه مواردی را مطرح نمودند و خواستار همکاری هرچه بیشتر ارگان های مربوط در جهت تسریع روند کار شدند.
محمود رضائی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس ضمن تائید و استقبال این طرح اظهار داشت استانداری فارس در هر زمینه آماده همکاری و کمک به سرمایه گذار و این طرح می باشد.
در ادامه ضمن بازدید از گلخانه اردشیر شفائی کارشناس و همکار پروژه گفت: گلخانه هیدروپونیک یا آب کشت یکی از روش های مدرن و خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون نیاز به خاک، با مصرف کم سموم و با حداقل مصرف آب و با استفاده از محلول مغذی است.
وی افزود: بدون توجه به اقلیم و نوع خاک هر منطقه هر محصول کشاورزی را می توان کشت و برداشت نمود.
شفائی ضمن تشکر از همکاری مسئولان کشاورزی استان و منطقه اظهار داشت: با راه اندازی این گلخانه می توان فعالیت مدرن کشاورزی در منطقه را ترویج داد و از ناصر اسفندنیا، محمد و غفار شکوه که در این طرح سرمایه گذاری و همکاری کرده اند سپاسگزاری کرد.


2 دیدگاه

  1. بسیار عالی از آقایان اسفندنیا ،شکوه وفائی سپاسگزاری می شود

  2. دستشان درد نکند از انها تشکر میکنیم موفق پاینده باشند ای کاش سرمایه داران دیگر هم این همت راداشتند ودراقتصاد شهرشریک می شدن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد