۱۰۰ دقیقه با سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز

پنجمین نشست مطبوعاتی رسانه های شهرستان اوز (رشا) با نخستین سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه سوم دی ماه ۹۹ در محل دفتر سرپرست شبکه بهداشت و درمان با حضور مدیران و خبرنگاران عکاس نشریات پسین اوز، پیام اوز، با پیام دانش، پایگاه های خبری وابسته و همچنین پایگاه های خبری موزه و پشور برگزار شد. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد و مدیران مسئول پیام اوز و مربوطی کهنه به دلیل مسافرت حضور نداشتند.

احمد خضری دبیر مدیران رشا آغازگر نشست بود که ضمن معرفی حضار در نشست، چگونگی برگزاری نشست مطبوعاتی را عنوان کرد.

دکتر نازنین رضائی سرپرست شبکه بهداشت و درمان نشست را با تشکر از اصحاب رسانه آغاز کرد و گفت: روزی که من در شهرستان اوز معارفه شدم، رسانه های اوز مرا مجذوب کرده و فعالیت شما را ملاحظه کردم. وی افزود: مدت ۵ سال در نقاط مختلف شهرستان لارستان کار کرده ام و پیوسته نه تنها من بلکه همه دوستان آرزو داشتند که خدمتگزار مردم شریف شهرستان اوز باشند. نام نیک شهر و شهرستان اوز در تمام استان فارس زبان زد است و الحق که رسانه های اوز در شناساندن این شهرستان دوست داشتنی به استان و کشور موفق بوده است.

دکتر رضائی با اشاره به اینکه ۱۷ تیر ۹۹ با نام خدا و همت مسئولان و یاری مردم به ویژه نیکوکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز در اوج شیوع بیماری کرونا شروع به کار کرد. ولی همیاری مردم، مسئولان و خیرین به ویژه همکاری اصناف شریف همه سختی ها را برای ما آسان نمود. با صراحت می گویم که بیش از ۷۰ درصد شیوع کرونا از دورهمی ها و مراسم مانند عروسی، تولد، ترحیم، ختم و غیره حاصل می شود. انتظار است که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها سعی کنید زنجیره گسترش کرونا را قطع نمائیم.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان از ۲۳ آذر ۹۹ شروع شده و با قوت تمام توسط فرماندار، واحدهای تحت پوشش ما، بسیج، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، اصناف، یاوران شورا، اعضای انجمن مردم نهاد بهداشت و غیره در ۴ قسمت فعال است. در حال حاضر تست (آزمایش) کرونا به صورت تست سریع (رپید) که حتی در منزل هم انجام می دهیم و زمان پاسخگوئی ۲۰ دقیقه است. همچنین تست پی سی آر نیز انجام می گیرد. تیم حمایتی این طرح شامل علی پور فرماندار، سرگرد سلمانپور فرمانده سپاه و رشیدی مسئول هلال احمر، یاوران شورا، فرمانده نیروی انتظامی و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و خیرین هستند که به صورت شبانه روز مشغول فعالیت هستند و توانسته اند ۱۱۲ میلیون تومان بسته معیشتی را تهیه و حتی افرادی که دچار کرونا هستند برایشان خرید دارو و غیره انجام می دهند. دکتر رضائی خیرین شهرستان اوز را سرمایه های مادی و معنوی معرفی کرد و گفت: شهر اوز به ۸ بلوک تقسیم و اقدامات لازم به عمل می آید که شبکه بهداشت و درمان بیشتر نقش نظارتی دارد و بر مراسم ترحیم، تدفین، حتی آموزش نظارت داریم.

بدیهی است اجرای طرح به عهده نیروهای نظامی و انتظامی است. در مدت فعالیت شبکه مراکز آزمایش را در شهر اوز، کوره و فیشور راه اندازی کردیم و به زودی مرکز آزمایش در پایگاه بهداشتی و درمانی امام علی (ع) ویژه اتباع خارجی نیز راه اندازی می گردد. مرکز مشاوره و آزمایش ازدواج را در شهر اوز راه اندازی و از عبور و مرور مردم به شهرهای دیگر جلوگیری شده است.

مجوز کلینگ آموزشی اعتیاد، که در شهرهای گراش و جویم وجود دارد. ولی در شهرستان اوز وجودش لازم بود، اخذ شده است و ان شاءالله پس از ورود پزشک متخصص راه اندازی می شود. مجوز تاسیس یک داروخانه دیگر برای شهر اوز اخذ شده است. سامانه سیب که متعلق به پزشک خانواده است توانستیم از شبکه لارستان جدا و به صورت مستقل در شبکه اوز استقرار دهیم. نیروی بهداشت محیط را از یک نفر به ۷ نفر افزایش دادیم. واحد تغذیه را راه اندازی نمودیم مجوز ۷ نفر نیروی بهورز برای روستاهای اوز اخذ کرده و کارگروه امنیت و سلامت شهرستان نیز راه اندازی گردیده است. شورای خیرین سلامت شهرستان اوز که یک شورای قانونی و افراد دارای حکم وزارتی هستند نیز شروع به کار کرده است و این شورا می تواند مطالبه گر قانونی باشد. به دنبال اخذ موافقت اصولی بیمارستان راه پیما هستیم که در این جریان دکتر حسین زاده نماینده مردم در مجلس و فرماندار نقش اساسی داشته اند. به زودی بیمارستان امیدوار دارای دستگاه سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز می شود و اگر سرمایه گذاران و خیرین کمک نقدی و غیرنقدی کرونائی داشته باشند پس از تائید شبکه بهداشت و درمان به عنوان معافیت مالیاتی محسوب می شود.

پرسش های مطرح شده:

۱- در حال حاضر که شبکه بهداشت و درمان فاقد بودجه مصوب است آیا توانسته اید بودجه ای کسب کنید؟

۲- آیا تشکیلات سازمانی به شما ابلاغ شده است؟

۳- وظیفه اصلی شما نظاتی است یا اجرائی؟

۴- برای حل بهداشت محیط فیشور برنامه دارید؟

۵- آیا بهورز زن و مرد برای فیشور در نظر گرفته اید؟

۶- آیا برنامه کلرزنی آب برکه ها دارید؟

۷- چرا بیمارستان دستگاه MRI ندارد؟

۸- آیا برنامه ای برای تاسیس آزمایشگاه خصوصی دارید؟

۹- برنامه ای برای تاسیس انتقال خون در اوز دارید؟

۱۰- آیا برای رانندگان تانکرهای آب کش منازل کارت بهداشتی صادر شده است؟

۱۱- چرا فروشندگان مواد غذائی سیار بیشتر از اتباع هستند؟

۱۲- آیا اقدامی برای بهداشتی کردن فروشندگان شده است؟

۱۳- برای کنترل متکدیان در شهر برنامه ای وجود دارد؟

۱۴-طبق مقررات رئیس بیمارستان باید معاون درمان شما باشد آیا اجرا می شود؟

۱۵- مردم بعضاً از بیمارستان گله و انتقاد دارند برای برطرف شدن گله ها و انتقادات چه برنامه ای دارید؟

۱۶- تعداد کارکنان درمانی و بهداشتی را بفرمائید.

۱۷- آیا مرکز انتقال خون در اوز تاسیس می شود؟

پاسخ های داده شده:

۱- شبکه بهداشت و درمان بودجه مصوب ندارد ولی توانسته ایم ۱۰۰ میلیون تومان بودجه تجهیزاتی اخذ کنیم و به دنبال اخذ بودجه عمرانی هستیم.

۲-تشکیلات سازمانی داریم و در حال حاضر معاونت بهداشتی منصوب و مشغول به کار است.

۳- با رایزنی های انجام شده سعی می شود برای بیمارستان امیدوار مسئول بومی توانا منصوب شود که معاون درمانی شبکه هم می شود.

۴- کار اصلی شبکه بهداشت و درمان نظارتی است و کار اجرائی را سایرین از جمله نیروهای نظامی و انتظامی انجام می دهند.

۵- تمام واحدهای بهداشتی و درمانی شهرستان اوز زیرنظر شبکه بهداشت و درمان است.

۶- بهداشت محیط شهرستان آموزش و تذکر می دهد اما جلوگیری و بررسی و شکایات در روستاها به عهده دهیاری و در شهر به عهده شهرداری است.

۷- برای خانه های بهداشت روستاها بهورز استخدام می شود.

۸- دستگاه MRI برای بیمارستان امیدوار توسط خیر خریداری شده و ان شاءالله نصب خواهد شد.

۹- از تاسیس آزمایشگاه خصوصی استقبال می کنیم.

۱۰- برنامه ریزی برای استقرار انتقال خون داریم.

۱۱- آب انبارها کلرزنی می شود.

۱۲- گزارش رانندکان آبرسانی و فروشندگان مواد غذائی را بررسی و به مسئولان ارجاع می دهیم.

۱۳- کنترل متکدیان به عهده ما نیست.

۱۴- اتباع بگانه می توانند در همه صنوف بجز مواد غذائی فعالیت کنند.

۱۵- در حال حاضر ۲۳۴ نفر در بخش درمان  ۱۱۰ نفر در بخش بهداشت در شهرستان مشغول انجام وظیفه هستند.

۱۶- شبکه بهداشت درمان ۲۴ ساعته در خدمت اهالی محترم شهرستان اوز است.

 ۱۷- مدیر دفتر و مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آقای فاضل حسینی فرد دارای دکترای مدیریت و سابقه اجرائی بسیار خوبی است.


5 دیدگاه

  1. امیدواریم که شبکه بهداشت و درمان اوز هر چه سریعتر مستقل و زیر نظر استان فارس گیرد در این صورت شاهد پیشرفت آن خواهیم بود.

  2. قابل توجه مسولین ومردم اوز

    بیمارستان اوز تا زمانیکه بخش مراقبت ویژه icu نداشته باشد درامد زایی ومراجعه کننده ان کم هست زیرا بیماران را بخاطر نداشتن بخش icu به لار وگراش میفرستند

  3. کارمند علوم پزشکی بومی منطقه در شیراز

    محرمانه بودن چارت سازمانی شبکه بهداشت اوز سوال بر انگیز است در حالیکه چارت سازمانی شهرهای مجاور وکلا همه مناطق استان بر همگان واصح وروشن است محرمانه بودن افراد وتشکیلات شبکه اوز عدم شفافیت را نشان میدهد به سایت علوم پزشکی فارس مراجعه کنید تا تشکیلات همه شهرستانها را مشاهده نمایید چون محرم ونامحرمی مطرح نیست

  4. حمید از بندر

    خسته نباشید کار خوبی می کنید که با مسئولین جلسه می گذارید ، لطفا سئوالها شفاف تر ومحکمتر باشد

  5. قابل توجه اهالی رسانه در اوز

    در باره پاسخ ریس شبکه اوز که چارت سازمانی شبکه بهداشت ودرمان اوز محرمانه است در حالیکه چارت تشکیلاتی تمام سازمانها وادارات دولتی که خدمت رسان مردم هستند برای مردم کاملا شفاف وروشن است لابد مردم وسانه های اوز نامحرم هستند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد