۱۱ خبرنگار و ۹ مسئول شهرستان اوز در روز خبرنگار چه گفتند؟

گرامیداشت هفته خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران شهرستان اوز در طی دو روز متوالی در فرمانداری و خانه مطبوعات ور سانه برگزار شد.

به گزارش پسین اوز، خبرنگاران در فرمانداری و خانه مطبوعات  شهرستان اوز مسائل و مشکلات حوزه خبری را بیان نموده و در این مورد نیز مسئولان به ایراد سخن پرداختند.

بیانات خبرنگاران  به شرح زیر ملاحظه می شود:

۱-احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز و رئیس خانه مطبوعات و رسانه، در اهمیت خبرنگاران گفت: شهر بدون خبرنگار شهر خاموش است. شهرستان اوز جلوگاه رسانه های تاثیرگذار در کشور و منطقه بوده است. ۹۸ سال قبل مرحوم احمد فرامرزی تقاضای روزنامه تقدم کرده و ۱۸ سال بعد از آن دکتر مصطفی مصباح زاده اهل اوز تقاضای تاسیس کیهان می کند که با همراهی عبدالرحمن فرامرزی روزنامه کیهان تاسیس می شود.

در طلوع پیروزی انقلاب اسلامی نشریه اوز نوین با سردبیری مرحوم محمدرفیع ضیایی و همراهی جوانان از جمله من منتشر شد. از بهمن سال ۱۳۷۸ نیز عصر اوز نام آشنا و تاثیرگذار در جنوب فارس با سردبیری من آغاز و تا سال ۱۳۹۸ ادامه یافت. عصر اوز را گردانندگان تحصیلکرده و عاقل اداره می کردند و مطالبات مردم را صریح بیان نموده و در روند ورود آب سد سلمان فارسی به اوز تسریع گردید.

نشریات پیام اوز با مدیریت ابراهیم احمدی، با پیام دانش با مدیریت عبدالعزیز خضری و پسین اوز با مدیریت اینجانب متولد و ادامه دارد. البته بهار فیشور با مدیریت عبدالعزیز نصریانی و همکاران نیز چند سالی در عرصه مطبوعات می درخشید. خانه مطبوعات از بهمن ۱۴۰۰ راه اندازی و دارای ۳۰ عضو بوده که بازرگانی نایب رئیس، نصریانی خزانه دار، عبدالعزیز خضری دبیر، احمدی مسئول آموزش و اینجانب مسئول آن هستم.

۱-درخواست رئیس خانه مطبوعات اوز:

الف-تجهیزات خانه مطبوعات. ب-اشتراک نشریات اوز توسط ادارات. ج-اختصاص زمین یا مسکن به خبرنگاران. د-برگزاری سفرهای تفریحی و زیارتی. ه-مساعد کردن فضای نقد و انتقاد. ی-افزایش ضریب تحمل منتقد شدگان اداری.

۲-شریف بازرگانی مدیر مسئول اوز موزه و نایب رئیس خانه مطبوعات و رسانه:

الف-نشست ها باید خروجی داشته باشد.  ب-نشریات و رسانه های اوز به محافظه کاری متهند. پیشنهاد چیست تا این چنین نباشد؟ ج-خبرنگاران را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

۳-ابراهیم احمدی مدیرمسئول اوز امروز و پیام اوز و مسئول آموزش خانه مطبوعات:

الف-ابتدا باید مخاطب شناسی داشته باشیم. ب-بطور مستمر در فرآیند آموزش قرار گیرند. ج-رسانه های شهرستان اوز از نظر کمی خوب و از نظر کیفی ضعیف هستند. د-رسانه ها بیشتر حالات روابط عمومی ادارات به خود گرفته اند. ه- فضا برای انتقاد مهیا نیست. ی- همکاران و مسئولان در تشکیل کلاس هاس آموزشی حضوری و آنلاین همکاری کنند.

۴-شاکر شیخ عبدلی از پشور نیوز: اظهار داشت که: عبدالعزیز نصریانی خزانه دار خانه مطبوعات در مسافرت است و این پایگاه خبری را معرفی کرد.

 ۵- مسعود باقرزاده  مدیرمسئول اوز خبر:  با روایتی از سید الشهداء  گفت: کسی که انتقاد می کند دوست و کسی که تعریف و تمجید کند دشمن است. وی ابراز داشت: باید به مشکل اقتصادی بپردازیم و در خانه مطبوعات کتابی درباره زمین به فرماندار اهدا کرد.

۶- پروانه پدرام سردبیر فصلنامه با پیام دانش: الف- بهتر بود مسئول روابط عمومی فرمانداری از نیروهای بومی انتخاب می‌شد. ب- اخبار دانشگاه و شهرستان در پیام دانش و خبرگزاری آنا منتشر می‌شود. ج- ایجاد روابط عمومی فرمانداری نقطه مثبتی است برای ما. د- آموزش فراگیر بوده و محتاج به مکان و زمان خاص نیست.

۷- شیما رحمانپور سردبیر پایگاه خبری پیام دانش: متن ارسالی عبدالعزیز خضری که به دلیل مسافرت حضور نداشت قرائت کرد: الف- شهرستان عقب ماندگی دارد. ب- رسانه‌ها باید به کمک مسئولان جبران عقب ماندگی کنند. ج- بستر مطالبه گری و انتقاد را فراهم سازیم. د- شهرستان به راه و ارتباطات نیازمند است.

۸-حمیرا نامدار از پسین اوز: شهرستان باید خبرنگار فعال صدا و سیما داشته باشد تا در استان مطرح باشد.

 ۹- عبدالرحمان صالح خبرنگار پیام دانش: الف- خبرنگار در هر شهری تاثیرگذار است. ب- ما اصحاب رسانه از مسئولان درخواست تاسیس پلیس + ۱۰ و اداره ثبت اسناد، نصب دستگاه سی تی اسکن بیمارستان و اختصاص زمین به بیمارستان راهپیما داریم.

۱۰- محمد صدیق پیرزاد پیشکسوت و عضو شورای نویسندگان پسین اوز: الف- شهرستان اوز در امر ارتباطات و کتاب حرف برای گفتن دارد. ب- بسیاری از جوانان و نویسندگان امروز در عصراوز آموختند. ج-عصر اوز تحول گرا بود. د- از پسین اوز که راه عصر اوز را ادامه می‌دهد سپاسگزاریم.

 ۱۱ -علی تیرزن عضو شورای نویسندگان پسین اوز: الف- امیدوارم خبرنگاران جایگاه واقعی خود را باز یابند. ب- بعضی ها در فضای مجازی مباحثی را مطرح می‌سازند که در زمره رسانه های مجوز دار نیستند و نظارت لازم  است. ج- از برگزاری این برنامه و دعوت توسط پسین اوز سپاسگزارم.

*اما مسئولان چه گفتند

 ۱- محمد محمدی فرماندار: الف- در موضوع نقد و نقادی نباید عیب جویی مطرح باشد. ب- به آزادی قلم و بیان اعتقاد دارم. ج- نقد باید منصفانه و برای برطرف شدن مشکل باشد. د- در انتخاب تیتر باید دقت شود. ه-در نوشته ها یاس و نومیدی حذف و نشاط و امید را مطرح کنید. ی- مشکلات و نیازمندی ها را بررسی می‌کنم.

۲-فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: الف- برای ارتقاء سطح دانش خبرنگاران اعتباری به خانه مطبوعات داده می‌شود. ب- نقد سازنده باعث پیشبرد اهداف است. ج- از اینکه نتوانستیم بیشتر از این در خدمت اصحاب رسانه باشیم عذرخواهی می کنم. د- خبرنگاران اوز در کارشان بسیار خوب و عالی بوده اند.

۳- فریبا برازنده رئیس شورای اسلامی شهر اوز: الف- خبرنگاری از نویسنده، سردبیر، عکاس، طراح و غیره تشکیل شده است. ب- انتقاد سازنده و در حد اعتدال قابل پذیرش است. ج- خبرنگار باید حق محور باشد.

۴-سرهنگ هادی محمدیان فرمانده نیروی انتظامی: الف- رسانه‌ها در تامین امنیت بسیار تأثیرگذار بوده اند. ب- اصحاب رسانه شهرستان خوشفکر و همراه بوده‌اند.

۵- حسین روانشاد رئیس دادگستری: الف- از پوشش اخبار دادگستری سپاسگزارم. ب- تشکیلات دادگستری اوز به زودی گسترش می‌یابد. ج- بدیهی است ما هم در فکر رفع مشکلات مردم هستیم.

۶- فریبا صالحی رئیس شورای شهرستان: الف- رسانه‌ها آیینه تمام‌نمای مطالبات مردم هستند. ب- سعی در مطالبات مردم را بیشتر کنید.

۷- فریدون نامی عضو شورای شهر اوز: الف- در انتخاب خبرنگار باید دقت و وسواس داشت. ب- در فضای مجازی عده ای حرمت شکنی می کنند باید رسیدگی شود.

۸- نازنین رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان: الف- خبرنگاران اوز افراد تحصیلکرده و با تجربه بوده که تاثیر گذار هستند. ب- خبرنگاران اوز علاوه بر رسالت خبری در حوزه های اجتماعی نیز فعال اند. ج- جای عبدالعزیز خضری در این جلسه خالی است.

۹- فرشته شیروانی مسئول جدید ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات فرمانداری که در سمت مسئول روابط عمومی نیز فعالیت می کند ضمن معرفی خویش آمادگی خویش را برای همکاری با اصحاب رسانه اعلام کرد.

 گفتنی است که برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران در روز یکشنبه ۲۱ مرداد به همت فرمانداری و همکاری اداره ارشاد در فرمانداری و در روز دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ به دعوت خانه مطبوعات و همکاری شورای شهر، اداره فرهنگ و ارشاد و موزه مردم شناسی در خانه سوادگر  برگزار شدو روز دوم لوح تقدیر از سوی شورا اهداء شد.


4 دیدگاه

  1. قابل توجه خبرنگاران ومسولین. در اوز

    حرف درستی زدند آقای احمدی رسانه ها در اوز از نظر کمی خوب ولی از نظر کیفی ضعیف هستند. این نظر قاطبه مردم اوز هم می باشد شاید اینکه شهرستان اوز از نظر زیرساختهای اداری دچار کمبود است نبود صدای یک پارچه وبلند رسانه ها دراین مورد بوده است ما شهرستان فرهنگی هستیم اما درمورد استقرار ادارات دولتی از سایر شهرهای جدید فارس عقب تریم بسیاری ازین شهرستانها رسانه ونشیریات محلی هم بمانند ما ندارند

  2. آقای فرماندار توجه کنید

    شهرستان اوز در سطح صدا و سیمای فارس شهری خاموش است باید هرچه زودتر مسولین به فکر معرفی خبر نگار صدا و سیمای فارس برای شهرستان باشیم. شهرهای مجاور مانند لار وگراش. وخنج. ولامرد و….همگی دارای خبرنگار هستند

  3. استفاده شد

  4. خبرنگاران تقاضاهای خودرا دادند ولی پاسخ مسئولان وبویژه فرماندار صریح وروشن نبود البته ما از نریات ومسئولان تشکر می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد