۷۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد جنوب فارس تزریق شد

معاون فرهنگی‌هنری و آموزش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از توزیع ۷ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در بین کتابخانه‌های مساجد جنوب فارس خبر داد.

محمد صابری‌زاد در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود، اظهار داشت: کتاب محصول تجربه‏‌های بشری و خلاقیت‏‌های ذهنی و آموخته‏‌های دراز مدت انسان است و به فرموده رهبر انقلاب در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه‌ی انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق همین کتاب است که جاودانه مانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سهم کتاب در انتقال دانش‌‏ها و تعیین و تعمیر جهان‌بینی جامعه انسانی، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است، افزود: این دستور صریح دین اسلام است که در جستجوی دانش باشید.

معاون فرهنگی هنری و آموزش کانون‌های مساجد جنوب فارس با تأکید بر اینکه تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده ‌است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند، تصریح کرد: در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده‌ است، چرا که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده‌ است.

وی با اذعان به اینکه بدون شک یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است و آنچه می‌تواند شبهه‌های ذهنی را دفع کند و ایمان و اطمینان را به قلب‌ها باز آورد، کتاب‌خوانی است، ادامه داد: گرفتاران در چنبره پرسش‌ها و محاصره شدگان در میان انبوه شبهه‌ها، می‌توانند برای استمداد فکری به کتابخانه مراجعه کنند و از آن جا نیرو گیرند و به جنگ شبهه‌ها بروند و پاسخی در برابر القائات و شبهه افکنی‌های دشمنان بیابند.

این مسوول با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بیش از ۷ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف به کتابخانه‌های مساجد جنوب فارس اختصاص داده شده، یادآور شد: تعداد ۶۰۰ جلد قرآن کریم نیز بین کانون‌های مساجد مناطق محروم توزیع گردیده است.

صابری با ابراز تأسف نسبت به اینکه یکی از مشکلات و کاستی های جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است، عنوان کرد: ما درصدد هستیم تا راه دسترسی به کتاب برای افراد جامعه را تسهیل کنیم و بدین ترتیب آحاد مردم با کتاب مأنوس‌تر شوند.

معاون فرهنگی کانون مساجد جنوب فارس با اشاره به اینکه فعلا تعداد ۳۱ کتابخانه در سطح مساجد شهرها و روستاهای تحت پوشش این نهاد در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: مساجدی که خواهان راه اندازی کتابخانه‌ی مسجدی هستند می‌توانند از طریق کانون فرهنگی هنری مساجد و یا به صورت مستقیم از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدام کنند.

پسین اوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه پایتخت کتاب درخواست دارد، تا ضمن بررسی کتابخانه های مساجد بخش اوز نسبت به این موضوع توجه نماید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد