نشست هم اندیشی علما و فرهیختگان شیعه و سنی جنوب فارس

فرماندار ویژه لارستان در نشست هم اندیشی علما و فرهیختگان شیعه و سنی جنوب فارس:

این نشست ها در راستای نهادینه کردن وحدت بیش از پیش منطقه برگزار گردیده است.

وحدت و الگوی اتحاد اسلامی جنوب استان، باید به نوجوانان و جوانان منتقل شود.

با ایجاد نشست ها و جلسات مشترک طلاب و دانشجویان در تقویت وحدت مشارکت داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه این نشست ها در راستای نهادینه کردن وحدت بیش از پیش منطقه برگزار گریده است؛ افزود: وحدت و الگوی اتحاد اسلامی جنوب استان باید به نوجوانان و جوانان منتقل شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در نشست هم اندیشی علما و فرهیختگان  شیعه و سنی جنوب فارس در لارستان اظهار داشت: لارستان اولین خاستگاه حکومت اسلامی، مهد علمای بزرگ شیعه و سنی است.

وی ادامه داد: شهرستان لارستان خاستگاه افراد نیک اندیش ، نیکوکار و خیرین بزرگواری است که نام و نشان و آوازه آنها در تمامی نقاط ایران اسلامی پیچیده است. فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه این نشست ها در راستای نهادینه کردن وحدت بیش از پیش منطقه جنوب استان فارس برگزار گردیده است؛ تصریح کرد: به همان اندازه که وحدت تا الان الگو و نمونه بوده است؛ امیدواریم در آینده هم در سایر مناطق کشور و حتی در جهان اسلام تأثیر گذار باشد.

 حسنی خاطر نشان کرد: یقیناً جایگاه بزرگانی همچون حضرات  آیات آیت اللهی(ره) و موسوی لاری(ره) و همچنین علمای بزرگوار اهل سنت که همیشه دغدغه شان در راستای حفظ وحدت و اتحاد و همدلی و هماهنگی مردم بوده است، جایگاهی ارزنده و والایی بوده است و امیدواریم که وارثان این اندیشه های بزرگ نیز، این راه را ادامه  و به نسل های آینده هم انتقال بدهند.

وی خاطر نشان کرد: این نشست ها قبلاً در شهرستانهای مهر و خنج با محوریت حوزه سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس و همچنین دستگاه های ذیربط این دو شهرستان برگزار شده است که خدا را شکر امروز هم در شهرستان لارستان برگزار می گردد.

معاون استاندار فارس ادامه داد:  وجه تمایز این نشست با جلسات قبل این است که در جلسات قبل اکثرا مسئولین و رؤسای ادارات، فرمانداران و بخشداران بودند و بر اساس تصمیمات و مصوباتی که بود؛ آن نشست ها برگزار می شد،  اما برای اینکه بتوانیم این خصیصه خوب و عالی منطقه جنوب فارس را به نسل های آینده منتقل کنیم و هم اینکه از نظر عرفی بتوانیم محاسبه های مختلف اجتماعی را درگیر، و اندیشه و فکرشان را معطوف به این موضوع بکنیم، بنا گردید که با جمعی وسیع تر با استفاده از طلاب و نخبگان جوان که حلقه اتصال بین نسل های اولیه انقلاب و نسل های بعدی هستند این نشست برگزار بشود تا این وحدت و همدلی و همراهی فقط و فقط معطوف به مسئولین و کسانی که نسل های قبل از انقلاب و اول انقلاب می شود، محدود نشود، به همین خاطر از حضور طلاب و نخبگان حوزه های علمیّه و مدارس علوم دینی دعوت شده است تا بتوانیم از نظرات طلاب و نخبگان استفاده کنیم و در پایان توسط مهمانان اصلی جمع بندی نماییم.

در ادامه دکتر هادی پژوهش معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام  جمعه لارستان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق مهرابی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی فارس ، و جمعی از ائمه جمعه، روحانیون و فرهیختگان تشیع و تسنن و فرمانداران شهرستان های جنوب استان فارس هم در موضوع وحدت بیش از پیش مردم، سخنانی را مطرح کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد