دومین جلسه کمیسیون عمران و چهارمین جلسه رسمی شورای استان

 به گزارش پسین اوز، و به نقل از نماینده لارستان در شورای استان فارس چهارمین جلسه رسمی شورای استان در روز پنج شنبه ۱۷ اسفند ۹۶ در شیراز برگزار شد.

 مهندس خرمی رئیس شورای استان از عدم حضور استاندار در جلسه گله کرد و گزارشی از فعالیت‌های شورای استان را ارائه نمود مهندس جعفر راستگو افزود: در نطق پیش از دستور برخی نمایندگان دیدگاه‌های خویش را ابراز داشتند. احمدی نماینده شهرستان فراشبند اظهار داشت: شوراها می‌توانند نقش موثری در زندگی مردم ایفا کنند. دولت و مجلس باید یاور شوراها باشند و به مشکلات کم آبی و صنعت گردشگری، عدم پرداخت حق خشکسالی به کشاورزان، وضعیت نامناسب جاده ها و بروز تصادفات، عدم توجه به مسیر های ریلی و… صحبت کرد.

وی ادامه داد که اینجانب به عنوان نماینده لارستان نیز به وجود فرم پیش‌نویس به منظور اعتراض و پیشنهاد به ارگانها و ادارات کل و پوشش تلویزیونی جلسات شورای استان تاکید کرده  و بر لزوم این که نامزدهای شوراها قبل از انتخابات در جلسات آموزشی شرکت و مفتخر به دریافت گواهی شوند نیز اصرار نمودم.  مهندس راستگو افزود: این پیشنهاد در شورای شهرستان مطرح شده و لازم است به شورای عالی  نیز منعکس شود. نماینده لارستان  اظهار داشت: خواستار تعیین و معرفی شورای برتر و اعضای فعال و به فرمول و ضوابط حاکم بر تعیین اعتبار شوراها در شهرهای کم‌جمعیت اعتراض نمودم و خواستار اصلاح آن در شورای عالی کشور گردیدم.

 در پایان مهندس خرمی رئیس شورای استان از شوراهای شهرستانهای شیراز و لارستان به عنوان شورا های فعال یاد کرد. در جلسه رسمی دکتر کوشکی مدیر مدیر کل فنی و حرفه ای به پرسش‌های حضار پاسخ گفت و دکتر موسوی و مهندس مهرورز و از اعضای شورای عالی نیز گزارش کاملی را ارائه دادند.

 دومین جلسه کمیسیون عمران شورای استان نیز به ریاست مهندس اسماعیلی در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند تشکیل شد. در این کمیسیون اسماعیلی، شریفی، آزادی، هادی پور و راستگو موضوعات مختلف را مطرح ساختند. که مصوبات به شرح زیر به شورای استان ارائه شد: ۱- مقرر شد جلسه با رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شود ۲- جلسه با مسئولین نظام مهندسی استان فارس تشکیل گردد. ۳- طرح‌های عمرانی استان بعد از تعطیلات نوروز مورد بازدید قرار گیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد