افتتاح دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اوز

بیست و هفتمین دفتر تقریب مذاهب دانشگاه های آزاد کشور با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی اوز افتتاح شد.

به گزارش پسین اوز بیست و هفتمین دفتر تقریب مذاهب دانشگاه های آزاد کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز افتتاح و رئیس این دانشگاه به عنوان مسئول دفتر معرفی شد.

در آئین افتتاح این دفتر که در تالار شیخ سعدی دانشگاه برگزار شد مشاور حوزه ریاست سازمان مرکزی دانشگاه و دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی گفت: حضور بزرگواران و فرهیختگان شهرستان های لارستان، اوز، خنج و گراش در دانشگاه، بزرگترین سرمایه برای ما محسوب می شود. مسیب داوری افزود: هدف از تاسیس دفاتر تقریب مذاهب تاکید بر مشترکات و دوری از اختلافات است. وی در ادامه گفت: برای دومین بار است که به شهر فرهنگی اوز می آیم و این شهر برای ما الگو وحدت است.

شیخ محمدیوسف وخشوری رئیس هیات فتوای جنوب کشور با اشاره به تقریب گفت: تقریب فراتر و گسترده تر از وحدت است. این روحانی شهرستان اوز افزود: در سه استان فارس، هرمزگان و بوشهر سعی بر گسترش وحدت، تقریب و همدلی داریم و اجازه نمی دهیم از هیچ منبری ندای اختلاف بلند شود. وی فرهنگ گفتگو را بهترین وسیله برای برطرف شدن تنگ نظری ها اعلام کرد.

امام جمعه لارستان: ضمن تبریک گشایش دفتر تقریب مذاهب اهمیت خروجی و دستاوردهای افتتاح دفاتر را بیان کرد و گفت: آنچه جامعه ما را استوار و پویا می سازد عملگرائی است و روی استمرار عمل باید تاکید کنم چون اشتراک عمل در برابر نقشه های استعمار ما را به مقصود می رساند. حجت الاسلام دکتر سید مختار موسوی خرم توافق اخیر ایران و عربستان سعودی را یک رویداد مبارک دانست و اظهار داشت: این توافق در ۲ رکن مهم در جهان اسلام، نقشه های شیطنت آمیز را بر هم زده است. فرماندار شهرستان اوز وحدت و همدلی موجود در شهرستان های ۵ گانه جنوب شرقی استان فارس به ویژه شهرستان اوز را در نتیجه وجود علماء و مردم با فرهنگ دانست.

محمد محمدی از دفتر تقریب مذاهب درخواست کرد بر روی مشترکات اسلامی تکیه و به پژوهش علمی پرداخته شود.

حسن سلطانی معاون برنامه ریزی و هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این آئین گفت: در استان فارس ۳۵ واحد با ۷۰ هزار دانشجو و ۱۷۰۰ نفر هیات علمی و ۱۵۰۰ کارمند مشغول آموزش هستیم. علاوه بر آموزش فعالیت های اجتماعی و دانش بنیان هم داریم. یک هزار و ۸۰۰ دانشجوی غیرایرانی از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، یمن و نیجریه در دانشگاه آزاد فارس مشغول تحصیل هستند و تور فارس گردی ایجاد و به شهرستان های جنوبی هم خواهیم آمد. وی از توانائی و مدیریت رئیس دانشگاه آزاد اوز تقدیر کرد و او را از جمله روسای قوی کشور دانست.

مدیر کل آموزش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: حدود ۲۱ سال پیش به اوز آمده و تقریب و وحدت را در شهرستان های لارستان، اوز، گراش و خنج یافتم. محمد نخی افزود: حفظ وحدت و گسترش آن باید در راس امور باشد. وی با بیان اینکه پیوسته اختلاف وجود داشته و خواهد داشت گفت: تفرقه مذموم و مایه تاسف است. محمد نخی اضافه کردکه فقه شافعی در مدارس علوم دینی اهل سنت وجود دارد و عالی هم تدریس می شود در دانشگاه باید فقه تقریب تدریس شود. وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد دانشگاه حل مسئله است.

در ابتدای این آئین عبدالعزیز خضری با بازگوئی تاریخچه مختصر آموزش و پرورش اوز گفت: دانشگاه آزاد اوز مدیون اعضای هیات امناء، کارکنان و نیکوکاران است. وی گفت: دانشگاه اوز در راستای خودکفائی و سازندگی پیش می رود و درخواست افزایش رشته تحصیلی و مقاطع تحصیلی را در این دانشگاه شد. در ادامه احمد خضری دبیر هیات امناء پیام شیخ عبدالقادر فقیهی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اوز دفتر دبی را به مناسبت افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی قرائت کرد. 

در پایان احکام عبدالعزیز خضری به عنوان مدیران دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه های آزاد اسلامی اوز و خنج به آنان اهدا و دفتر تقریب مذاهب دانشگاه اوز افتتاح شد.


2 دیدگاه

  1. مبارک است ، وظایف این دفتر چیست ؟

  2. خطاب به جناب. عزیز خضری

    مبارک است دفتر تقریب مذاهب امید است که آقای عزیز خضری بتوانند از منظر مسول. این دفتر در راستای پیشرفت و توسعه شهرستان خدماتی به اوز به نمایند زیرا تجربیات وحس زادگاه دوستی ایشان کاملا ثابت شده است و تجربیات ایشان مورد نیاز شهرستان. اوز می باشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد