برگزاری یادواره شهدای اهل تسنن شهرستان اوز

به گزارش پسین اوز، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای اهل تسنن شهرستان اوز به ویژه شهید شاخص استان فارس؛ شهید بهرام مبارکی به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس و همکاری بنیاد شهید، فرمانداری، شهرداری، هلال احمر، آموزش و پرورش، نیروهای انتظامی، هیئت امنای مسجد مصلی، پلیس راهور، کمیته امداد، نیروها و انجمن های مردمی باشکوه خاص در مسجد مصلی شهر اوز برگزار شد.

الف- شهادت برای چیست و شهید کیست

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در ابتدای سخنانش از نشست امروز به خاطر شهدا و به ویژه شهید شاخص استان فارس که اهل شهرستان اوز است ادای احترام کرد و از شیخ حاج عبدالعزیز قاضی زاده امام جمعه اوز که به خاطر کهولت سن و بیماری در مجلس به مدت طولانی حضور دارد سپاسگزاری نمود.

امام جمعه شیراز گفت: آنچه مسلم است واژه شهادت برآمده از آموزه‌های اسلام و قرآن کریم است و از روزی که اسلام شروع به گسترش کرد شهید معرکه در اسلام مطرح و ازشهر مدینه هم آغاز شد. آیت الله دژکام ضمن تبین فرهنگ شهادت از نظر قرآن اظهار داشت: باید بدانیم که هدف شهادت چیست؟

 بنابراین مرگ آهانه در راه هدف مقدس و برای گسترش آن و به صورت فرهنگ درآمدن را شهادت می گوییم و شهید هدف مقدس را شناخته و به آن ایمان دارد. خوب دین اسلام باید بر همه ادیان پیروز شود و در طول تاریخ این مسیر طی شده و مظلومیت اسلام، قرآن و پیامبر را نشان بدهیم. همه کشورها باید این کار را بکنند قرآن مرز است. برای این موضوع سردار مبارکی اهل اوز این سند را امضا می‌کند و مرز اسلام را نشان می دهد.

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش به رسانه‌ها توصیه کرد که به بشریت پیام فرستند و بگویند در پرتو دین اسلام و قرآن، انسان زنده می شود. فتنه ها را از بین ببرید. وی فتنه را غلط نشان دادن راه دانست و گفت: تحریم ظالمانه فتنه است. چون استکبار، جان نمی خواهد، خاک نمی‌خواهد، بلکه دین ما را می خواهد نابود کند. مجالس امام حسین علیه السلام یادآور خدا، پیامبر و عدالت و ظلم ستیزی است. در پایان برای عزت اسلام و مسلمین دعا کرد.

ب- شهید مبارکی در آسمان ایران می درخشد

معاون هماهنگ کننده و جانشین قرارگاه خاتم الانبیاء صلی الله علیه و سلم گفت: خوشحالم که بعد از ۳۴ سال که نام و رشادت سردار شهید بهرام مبارکی در آسمان می درخشید بالاخره با همت فرماندهی سپاه اوز برای مردم شهرستان و منطقه فارس مشخص و به عنوان شهید شاخص استان معرفی شد.

 وی ضمن تمجید از مقام شهادت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بیشتر شهدای عزیز ما، دانشجو و یا دانش‌آموز بوده اند. یعنی عالمان و رهروان علم و دانش بوده که این برگ زرینی در تاریخ کشور ماست. وی چند فقره از خاطرات دوران جبهه و جنگ در عملیات‌های مختلف که با شهید مبارکی همرزم بوده است را بیان کرد.  سردار سالار آبنوش مروری بر دوران ابتدایی جنگ کرد و گفت: در دوران جنگ ما صفر بودیم و دشمن ۱۰۰ بود ولی به یاری الله پیروزی از آن ما بود. سردار آبنوش، شهید مبارکی را یل استان فارس و بزرگ مرد و اسطوره ایران دانست و اظهار داشت: شهید مبارکی الگو و نماد وحدت کشور است و او  به گردن همه ما حق دارد.

پ -شهدای اهل سنت نمایانگر وحدت عملی

احمد احمدی زاده معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس، یاد و خاطره ۲۴ شهید اهل سنت شهرستان فرهنگی اوز را گرامی داشت و گفت: شهید مبارکی مایه افتخار استان و شهرستان است. وی حضور آیت الله دژکام را از توجه وی به فرهنگ، ایثار و شهادت و جنوب فارس دانست. احمدی زاده ضمن تشریح دوران جنگ تحمیلی گفت: ۳۶ کشور در جهان از بعث عراق حمایت کردند. ما در آن زمان حدود ۵۰ درصد امکانات جنگی را از دست دادیم به علاوه دشمن از حمایت نظامی و مالی و طراحی غربی ها برخوردار بود. اما هر جا مردم وارد صحنه شدند پیروز شدیم. در اینجا هم مردم جنگ را به پیروزی رساندند. معاون سیاسی استاندار با تاکید بر این که شهدای اهل تسنن با نثار جان خویش وحدت عملی را به نمایش گذاشتند اظهار داشت: ما باید قدردان خانواده آنان باشیم.

ج -یادواره شهدا فرصتی برای مطالعه سیرت معنوی

شیخ محمد صالح انصاری امام جمعه موقت و مدیر مدارس عالی دینی  شهرستان اوز به نمایندگی از امام جمعه اوز گفت: یادواره شهدا فرصتی است برای بازخوانی دوباره سیرت معنوی آنان است. آشنا شدن با این سیرت ضروری است. اما اینکه چگونه باید با این سیرت آشنا شد مهم است و قرآن کریم بهترین سند برای شناخت جایگاه شهداست. شیخ انصاری با ارائه آیات مختلف قرآن جایگاه شهدا را تبیین کرد.

د -شهرستان اوز پایلوت وحدت

حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، گراش، خنج و اوز ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر اسلام به ویژه ۱۹ هزار شهید استان فارس به تبیین اوضاع  و وضعیت ایران در ابتدای جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: کشور عراق از سوی کشورهای متخاصم اسلام کاملاً تغذیه می شدند و جنگ نابرابر به شدت ادامه داشت. ولی غیرت و ایمان جوانان باعث پیروزی ما بر جنگ شد.

 حسین زاده افزود: هر وقت مردم وارد صحنه شدند؛ موفقیت و پیروزی از آن ما بوده است. اتکا به تخصص و دانش جوانان باعث موفقیت می شود. شیعه و سنی با وحدت افتخار آفرینی کردند. ما در کاریان شهید سنی و شهید شیعه داریم و صدا و سیما باید از شهرستان اوز به عنوان شهر پایلوت وحدت، مستندسازی کند. وی با اشاره به نوجوان  ایذه ای اقدام وی را ستود.

ه -خوش آمد گویی فرماندار به حضار

علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز آغازگر جلسه یادواره بود که ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر ایران به ویژه شهدای اوز گفت: شهدا، نظام و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل را بیمه کردند. آنان درس بزرگی به ما دادند و خوشحالیم که شاخصی چون شهید مبارکی با ایجاد چنین مراسمی برای ما نمایان می گردد.  وی از مدعوین به ویژه آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و سردار آبنوش از همدان به اوز آمده است؛ سپاسگزاری کرد.

گفتنی است که در این آیین چند کلیپ از شهید مبارکی و همرزمان و فرماندهشان، سرود دانش‌آموزان هنرمند ان گروه مصباح الهدی به نام بغض مادر اجرا که از سوی دفتر نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز مبلغ یک میلیون تومان به عنوان هدیه به آنان پرداخت شد. مجری مراسم امیر حسین جمالی بود، در این یادواره آیت الله دژکام  نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، ائمه جمعه لار، اوز و خنج، روحانیون اهل سنت لارستان، حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس و روسای دفاتر اوز، گراش و خنج، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی، فرماندار، وفرمانده سپاه پاسداران گراش، نیروهای نظامی و انتظامی، احمدی زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس، حجت الاسلام بینازاده نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، اعضای شوراهای اسلامی شهر اوز و شهرستان اوز، خانواده محترم شهدا و رزمندگان و ایثارگران، مسئولان ادارات و گروهی از مردم حضور داشتند.

 در پایان به خانواده شهدا و رزمندگان هدایایی به رسم یاد  بود داده شد و مراسم که در ساعت ۹ صبح آغاز شده بود در ساعت ۱۲ به پایان رسید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد