شکوفایی حوزه درمان شهرستان اوز در گرو اجرایی نمودن مطالبات مردم و خیرین توسط دانشکده علوم پزشکی لارستان

ساسان پیرزاد: سال ۱۴۰۳ به نام (جهش تولید یا مشارکت مردمی) از طرف مقام معظم رهبری نام گذاری شد و در این راستا در شهرستان اوز و شهر اوز از قدیم الایام خیرین این دیار و سرزمین با همت والای خود پا به پای دولت در عرصه های سازندگی با عقیده ای راسخ به سمت خدمت و ابادانی گام برداشته اند و با اهدای خیرات خود به این شعار پر معنا لبیک گفته اند مطمئناً یکی از حوزه هایی که خیرین با توان بالا و عزمی راسخ در این شهرستان مشارکت نموده اند حوزه بهداشت و درمان می باشد که با ساخت بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، دانشکده بهداشت، پانسیون های پزشکان، خرید دستگاه های پزشکی، لوازم های مصرفی و…… کمک شایانی به این حوزه داده و در ساخت بیمارستان اولین بیمارستان خیر ساز کشور توسط خیر بانی بیمارستان آقای عبدالحمید امیدوار با مشارکت مردم و خیرین محترم ساخته شد. اهمیت ساخت بیمارستان باعث شد نیکوکار دیگری به نام حاج یوسف راهپیما شروع به ساخت مجموعه بیمارستان دیگری در شهر اوز بنماید. ضمنا باید اشاره ای داشت به خیرین والا مقامی که سالیان قبل در حوزه بهداشت و درمان درمانگاهایی را ساخته اند:

۱-مرحوم ملاعبدالله یزدانی

۲-آقایان عبدالله و مصطفی سلحشور

۳-مرحوم حاج حسن علی دانشپور و فرزندان

۴-آقای احمد خلوتی

۵-آقای عبدالله زمانی(شهرک توحید)

۶- آقای حاج عبدالله عبدالغنی(کوره)

۷-خیرین محترم فیشور(مرحوم محمد حسین سلیمانی، آقای عبدالرزاق امانی، مرحوم عبدالحمید امانی، مرحوم نصرالله احمدی،حاج عبدالرحمن صداقت،حاج حسن رفیعی، حاج یوسف محمدی،حاج عبدالله شایان، حاج اسفندیار عبادی) نام برد.

با سیاست های به جا و قانونی وزارت بهداشت و درمان هیئت امناهای (سنتی) به موسسات رسمی زیر نظر وزارت کشور تبدیل شد که اولین و تنها ترین موسسه خیریه درمانی زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان موسسه خیریه بیمارستان امیدوار اوز می باشد.

از شروع فعالیت این موسسه تحت نظر دانشکده علوم پزشکی لارستان اعضای محترم موسسه با همبستگی و همدلی با همکاری ریاست و مدیریت این بیمارستان شاهد پیمودن پله های ترقی یکی بعد از دیگری بودیم که اولین اقدام موسسه تهیه لیست کمبودها و رفع آن توسط خیرین محترم که ثمره آن ارتقا رتبه بندی از درجه ۲ به درجه ۱ در سال ۱۳۹۷ که با درایت و مدیریت ۳ ضلعی این مرکز(ریاست محترم بیمارستان، مدیریت محترم بیمارستان و موسسه خیریه بیمارستان امیدوار اوز) حاصل شد و در این چند ساله با پیگیری موسسه و حمایت خیرین شاهد تثبیت این رتبه بندی بودیم مطمئناً یکی از اهداف والای موسسه خیریه بیمارستان رضای خداوند متعال و خدمت به مردم فهیم منطقه بوده و می باشد و با نیاز سنجی پیگیر خرید دستگاه های فوق پیشرفته پزشکی در حوزه های مختلف بود.

۱-حوزه چشم پزشکی (فیکو، میکروسکپ چشمی، لنز های تخصصی دستگاه، لوازم مصرفی و دستگاه های کوچک چشم پزشکی)

۲-حوزه قلب (خرید مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه اکو قلب سامسونگ که مجهز به هوش مصنویی میباشد)

۳-حوزه ارتوپدی (دریل پیشرفته، ست های جراحی و لوازم مصرفی)

۴-حوزه دیالیز (دستگاه دیالیز، خرید ماهیانه لوازم و مواد مصرفی، تعمیرات بخش دیالیز و خرید و نصب منبع آب)

۵-حوزه درمانگاه و بخش ها (تخت های مدرن های بیمارستانی، مانیتور های قلبی و سنترال، دستگاه های نیازسنجی هر بخش، لوازم مصرفی)

۶-حوزه تاسیسات (خرید و نصب کولر های سرد و گرم تابلو های برق، تهیه روشنایی، تعمیرات بخش های مختلف)

۷-حوزه پرسنل (اختصاص وام های بدون بهره، بسته های معیشتی و حمایتی و هدایا)

۸-حوزه عمرانی(ساخت ۸۰۰ متر ای سی یو و سی سی یو، ساخت ۸۰۰ متر اورژانس، ساخت ۴ واحد پزشکان، ساخت اتاق اکسیژن ساز و تجهیز لوازم تاسیساتی، ساخت اتاق بخش سی تی اسکن و تجهیز دستگاه های سرمایشی و گرمایشی و تاسیسات)

۹-حوزه عمرانی بعد از وقوع زلزله تعمیرات بخش های( اورژانس، اطفال، داخلی، زایمان، راهروهای و….)

۱۰-تعمیرات و تجهیز نمودن پانسیون های متخصصین

۱۱-مشارکت در خرید و پیگیری دستگاه سی تی اسکن

مطمئناً تمام این تلاش های صادقانه و دلسوزانه از اهداف الهی و بشر دوستانه و کمک شایانی به متولی بیمارستان امیدوار اوز که دانشکده علوم پزشکی لارستان بوده است. حال درخواست خیرین محترم و مردم دلسوز و موسسه خیریه بیمارستان امیدوار اوز از متولی بیمارستان و وزارت بهداشت و درمان به شرح زیر می باشد:

۱-تثبیت موقعیت رتبه بندی

۲-متعهد و عملگرا بودن به اجرای تفاهم نامه های منعقد شده

۳-اختصاص ویژه متخصصین متعهد و مجرب به بیمارستان امیدوار اوز

۴-اختصاص ویژه کادرهای درمانی در بخش های مختلف

۵-متعهد و اجرا نمودن تفاهم نامه سی تی اسکن

۶-اختصاص آمبولانس

۷-اختصاص کارشناسان کارامد اداری و خدماتی

۸-متعهد و اجرای نمودن تفاهم نامه ساخت اورژانس و ای سی یو

۹-اختصاص دستگاه رادیولوژی و……

مسلماً این موارد و خواسته ها بخش کوچکی از درخواست های مردم شریف شهرستان اوز و منطقه می باشد.

امیدواریم با دید دلسوزانه و مسئولانه دانشکده علوم پزشکی لارستان جهت خدمت به بخش درمان شهرستان اوز موجب رضایت مندی مردم در این حوزه باشیم لازم به ذکر است با توجه به بیانات مکرر مقام معظم رهبری در استفاده از پتانسیل خیرین و مردم شاهد شکوفایی حوزه بهداشت و درمان و دلگرمی خیرین باشیم.

 


8 دیدگاه

  1. قابل توجه. جناب پیرزاد. وهم. دلسوزان. عرصه بهداشت ودرمان

    با تشکر از آقای. ساسان پیرزاد جهت. اطلاع. رسانی. ایشان واما در مورد بیمارستان بزرگ. ومدرن. راهپیما. دراوز. لازم. است همانند شهرستان خنج همدل. وهم صدا شویم که. بیمارستان راهپیما به عنوان بیمارستان. اصلی. وکد. دار شهرستان مطرح. شود ودراینده بیمارستان فعلی. امیدوار به عنوان. پلی. کلینیک پزشکی مورد استفاده مردم. باشد. الان همین کار. را الان. در خنج. انجام داده اند وکد بیمارستان قدیمی. را به بیمارستان. بزرگ ۱۸۰. تختی. در آینده. داده شده. است وبیمارستان فعلی خنج. در آینده. خوابگاه. علوم پزشکی. میشود. این. است. تصمیمات مهم واینده. دار. در شهر خنج. که ما هم. در اوز. باید. ازین. تجربیات. استفاده. نماییم. ( در شهرهای کوچک. دولت. تنها. با یک بیمارستان. موافقت. میکند)

  2. اقای. ساسان پیرزاد. ودیگر همشهریان. دلسوز. توجه. نمایند

    با تشکر از آقای. پیرزاد بابت اطلاع رسانی. ایشان واما درمورد بیمارستان بزرگ ومدرن. راهپیما که بیمارستان اصلی در آینده شهر اوز. است باید از الان با همدلی همه فعالان عرصه بهداشت موافقت کنیم که هرچه زودتر. گد دار شود. تا دولت آنرا به عنوان تنها بیمارستان شهرستان. تحویل. ونجهبز نماید. همانند شهرستان خنج که کد بیمارستان فعلی خنج. را به بیمارستان جدید ۱۸۰ تختی. در آینده. شهرستان. داده اند. دراوز هم. بیمارستان فعلی. اوز. باید. به یک. پلی کلینیک. تبدیل. ودرخدمت. مردم باشد این وظیفه همه مسولان. وفعالان اجتماعی. در اوز می باشد که آنرا. پیگیری وبا جدیت دنبال کنیم در غیر. اینصورت مسأله. بهداشت. ودرمان. اوز. در آینده. از قافله. پیشرفت. عقب. می. ماند. با تشکر. همشهری. دلسوز. از. شیراز

  3. تا مشکل بیمارستان راهپیماحل و فصل نشود و ساختمان ان تکمیل و تجهیز نشود و بیمارستان اوز جابجا نشود این ساختمان قدیم بیمارستان امیدوار اوز استاندارد های لازم جهت جدب و ارتقا وجود ندارد مشکل عمده این بیمارستان امیدوار نداشتن پارکینگ و اقامتگاه مناسب و عدم فضای سبز و مزید معایب بعد زلزله اخیر نامطمئن بودن استحکام های ساختمان خاصه در وقایع و حوادث عیر مترقبه میباشد که خود بیمارستان باعث بحران خواهد شد…

  4. همه همشهریان اوزی بخوانند. ( داخل. وخارج)

    همگی. دست در دست هم. دهیم تا بیمارستان خیر بزرگوار. آقای یوسف راهپیما هر چه زودتر دارای کد. شود. ودر تعهد دولت. قرار گیرد آنوقت با توجه به بزرگی و شرایط مطلوب آن دولت می‌تواند کلیه. امکانات و تجهیزات پزشکی. را. در آنجا مستقر نماید. اونوقت است که حوزه بهداشت ودرمان. شهرستان اوز. شکوفا. میشود همه مردم ومسولان. می دانند که در شهرهای کوچک. دولت. تنها می تواند. یک. بیمارستان. را. اداره کند بنابراین. تنها. راه پیشرفت. و شکوفایی بهداشت. ودرمان. اوز مرکزیت. اولویت. دادن. به بیمارستان مدرن. راهپیما می باشد. با تشکر از همه همشهریان. دلسوز. پاینده نگر

  5. امیدوارم شبکه ی بهداشت شهرستان اوز به زودی همانند دیگر شهرستان ها زیر نظر استان فارس و شیراز اداره شود تا مشکلات بهداشت و درمان اوز حل شود و بیمارستان راه پیما نیز به خوبی تکمیل شود

  6. معلم جوان اوزی

    آزموده را آزمودن خطاست
    جناب پیرزاد این متن بوی سفارشی و دستوری بودن می دهد .
    سبک نوشتاری شما در این گزارش خبری با ذیگر مطالب تان تفاوت محسوسی دارد .
    عموم مرد فهیم اوز خواستار پیوستن به علوم پزشکی استان هستند . دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد .

  7. از کارمند بومی. خدمت. آقای. ساسان پیرزاد

    تا زمانی که بیمارستان بزرگ جناب راهپیما به چرخه خدمت رسانی. نرسد. شکوفایی حوزه بهداشت. ودرمان. در شهرستان. اوز. حاصل. نمی شود. زیرا به علت فرسودگی. وقدمت بیمارستان. فعلی. وزارت بهداشت با ایجاد بخشهای. مختلف و تجهیزات مدرن پزشکی. مانند دستگاه. ام. ار. ای وغیره دراین بیمارستان موافقت. نمیکند واز طرفی هم دولت. در شهرستانهای کوچک تنها. با یک بیمارستان. موافقت. دارد این موارد باعث. میشود که هر چه. زودتر. این. انتقال. صورت. گیرد وبیمارستان جدید. اوز دارای کد شود. ودر اختیار. دولت قرار گیرد واز بیمارستان فعلی هم. به عنوان یک کلینیک ویتاد پشتیبانی. بهداشت. ودرمان. شهرستان. استفاده. شود. اینشالله کارمند بومی. بیمارستان. اوز

  8. پاسخ. به. ناشناس

    آقای ناشناس شما که امیدوار هستید بزودی شبکه بهداشت اوز تابع. شیراز شود آیا می دانید که هیچ اقدامی. از طرف. مردم. ومسولان. وشورای شهر. برای این کار که نشده. است. بیخودی والکی هم. که تابع شیراز نخواهد. شد. بنابراین چطوری. خوشخیال هستید. که بزودی. این کار بشود آیا این. خیالات نیست؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد