از خانه های خالی مالیات دریافت می شود

به گزارش پسین اوز، و به نقل از خبرگزاری مهر از خانه های خالی مالیات دریافت می شود. وزیر راه و شهرسازی گفت: مالیات بر خانه های خالی قابل وصول است و در همین راستا سازمان امور مالیاتی صدور برگه های مالیاتی را آغاز می کنند.

 محمد اسلامی در گفت و گو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی سالانه توسط مردم تولید می شود و نیاز سالانه ۴۰۰هزار واحد مسکونی است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در تلاش هستیم تا برای تداوام تولید و عرضه مسکن سیاست منطقی و مداومی داشته باشیم. وی اضافه کرد که هفت دهک جامعه، هدف ماست و تکلیف قانونی ما ایجاد زمینه برای خانه دار شدن آنهاست.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از سخنانش گفت: از تاریخی که قانون مالیات های مستقیم تصویب شده، مالیات برخانه های خالی قابل وصول است و وزارت راه و شهرسازی سامانه اطلاعاتی مربوط به واحدهای مسکونی را طراحی و ایجاد کرده و در بهمن ماه سال پیش از آن رونمایی شده است و از همه دستگاهها درخواست کردیم که اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند. سازمان امور مالیاتی براساس این اطلاعات برگه های مالیات را صادر خواهد کرد.

بدین طریق صاحبان واحدهای خالی به تحرک افتاده که مسکن خویش را به فروش برسانند و یا آن را اجاره دهند.    


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد