افتتاح اولین اتاق اصناف شهرستان اوز

به میمنت دهه مبارک فجر اولین اتاق اصناف شهرستان اوز با حضور مردم و مسئولین افتتاح شد.

به گزارش پسین اوز، اتاق اصناف شهرستان اوز باحضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان اوز و لارستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در آیین افتتاح این اتاق تجاری پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید مهندس ابراهیم ماهوری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به ایراد سخن پرداخت و ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت ها و پیگیری های فرماندار در استقرار اداره صمت در اوز و برگزاری انتخابات روسای اتحادیه های صنفی و هیت رئیسه اتاق اصناف اظهار داشت: که تاکنون ۱۲۹۶ واحد صنفی در سامانه اتاق اصناف شهرستان ثبت شده است که انحادیه های صنفی ۹ گانه اوز این صنوف را مدیریت خواهند کرد.

 وی در ادامه افزود: تکریم ارباب رجوع در اتاق اصناف باید اولویت کاری اتحادیه ها و اصناف شهرستان باشد. وی همچنین گفت: اتاق اصناف اوز توان و پتانسیل فراوانی دارد و می تواند در خدمت به صنوف موفق عمل نماید. وی افزود: امیدواریم اتحادیه ها و اتاق اصناف در تعامل با ادارات و سازمان های دولتی و مردمی خدمات ارزشمندی انجام دهند تا بتوانند جز یکی از اتاق های  اصناف نمونه کشور شوند.

رئیس اداره صمت اوز در پایان از مساعدت و همکاری های اداره صمت و اتاق اصناف لارستان تقدیر وتشکر نمود.

 در ادامه مراسم گشایش اتاق اصناف اوز حسین روانشاد رئیس دادگستری شهرستان اوز به نقش مهم اصناف در چرخه اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اصناف آخرین حلقه اقتصادی دولت محسوب می شوند و این اصناف هستند که به نوعی واسطه بین وارد کننده، تولید کننده و مصرف کننده در جامعه هستند که در این میان نقش سازنده اصناف در تعامل این سه ضلع می تواند نقشی مهم و پررنگ باشد.

روانشاد در زمینه تحقق عدالت مالیاتی توسط اصناف نیز گفت: اصناف در اجرای اهداف مالیاتی می توانند دولت را در زمینه تحقق قسمتی از بودجه کشور یاری رسانند. رئیس دادگستری شهرستان در خصوص کمک به کسب و کار تجاری و اقتصادی در شهرستان گفت: بعضی از فعالین در حوزه کسب و کار اظهار می دارند برخی فعالیت های شغلی در جامعه در چارچوب قانون فعالیت ندارند که این گونه فعالیت ها اگر در چارچوب قانون نظام صنفی قرار گیرند بی شک می توانند از تسهیلات صنفی برخوردار شوند؛ در این راه همه موظف ایم ابتدا از طریق ارشادات لازم زمینه فعالیت های صنفی در چارچوب قانون را در جامعه به وجود آوریم در غیر این صورت برخورد قانونی می تواند راه گشا باشد.

سرهنگ سلمانپور فرمانده ناحیه سپاه اوز نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام خجسته دهه فجر گفت: مقام معظم رهبری با دور اندیشی حکیمانه خود و توجه جدی به موضوع تولید در کشور هرسال شمسی را بر مبنای اقتصاد نامگذاری می کنند که این نشان از حمایت رهبری از تولیدات داخل کشور است.

وی همچنین افزود: ما به عنوان مسئولین این شهرستان وظیفه داریم از تولید کنندگان شهرستان خود حمایت کنیم و درسطح کشور نیز به هر طریق ممکن باید از تولیدات داخلی پشتیبانی کنیم، فرمانده سپاه ناحیه اوز در پایان ابراز امیدواری نمود شاهد فعالیت بسیج اصناف در سطح شهرستان بیش از پیش باشیم.

در پایان این مراسم از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به پاس مساعدت و همکاری شایسته علی محمد ابراهیمی زاده رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت لارستان، حاج رسول قدسی رئیس اتاق اصناف لارستان و از خدمات حاج عبدالله معصوم نژاد رئیس اتاق اصناف شهرستان اوز، ثریا کمال کارمند فرمانداری، آرمین همتی، ملیحه غفوری، محمد خادمی از اداره صنعت، معدن و تجارت اوز و حنان ساعی و بلقیس کامیاب از اتاق اصناف اوز با اهدائ لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

لازم به توضیح است اتاق اصناف اوز فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ به نمایندگی از اتاق اصناف لارستان در اوز شروع نمود و با ارتقا اوز به شهرستان این اتاق مستقل و به فعالیت خود ادامه می دهد.

اتاق اصناف اوز در مورخه ۱۶ / ۱۱/ ۱۴۰۰ در ساختمان علیزاده روبروی مدرسه زمین پیما رسما افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی تیرزن


1 دیدگاه

  1. کاسب. خ. ملت اوز

    مبارک است اینشالله درخدمت گذاری موفق باشند واما اتاق اصناف باید. در دایر کردن دفتر پلیس ۱۰+ که بسیار مورد مردم وبخصوص اصناف. اوز. است همت کند وبا جدیت آنرا دنبال کند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد