اوز در هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب و تشکیل اتاق فکر فرهنگی

امسال در هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب شهرستان اوز نامزد می شود.

به گزارش پسین اوز، نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی در تالار فرمانداری برگزار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که امسال هم به همت اعضای دبیرخانه پایتخت کتاب در هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب شرکت خواهیم کرد.

محمدرسول رفعتی دبیر پایتخت کتاب اوز از افراد، سازمان ها، ارگان ها و ادارات درخواست کرد در این مورد تاپایان فروردین ماه دبیرخانه را یاری کنند.

فروغ هاشمی همچنین گفت: اوز در شبی با فرهنگ در تهران و شیراز نیز شرکت کرده و نیاز به همراهی علاقمندان به هنر و فرهنگ هستیم.

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی، شهردار گفت: با تصویب شورای شهر یکی از خیابان های جدید الاحداث به حرمت کتاب وزین تاریخ دلگشای اوز به نام دلگشا نامگذاری شده که انتظار بررسی و تایید داریم.

در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی در سال جدید، شیخ احمد عدالتی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، سرهنگ فضل اله سلمانپور فرمانده سپاه، انسیه گلابی بخشدار مرکزی، خسرو نجاتی معاون پرورشی آموزش و پرورش، فوزیه زارع رئیس کتابخانه ها، جعفر راستگو عضو سابق شورای استان، فریبا برازنده رئیس شورای شهر، عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالرحمن صالح فعال اجتماعی، فریبا صالحی رئیس شورای شهرستان و احمد خضری مدیر خانه مطبوعات به ترتیب در مورد مسائل و پایتخت کتاب، شب های فرهنگی صحبت و پیشنهاداتی ارائه دادند.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز در این نشست از برگزار کنندگان روز اوز، راهپیمایان روز قدس تشکر کرد و گفت: جلسه شورای فرهنگ عمومی باید کاربردی باشد و مسیر پیمودن فرهنگ متعالی را تعیین کند.

وی محل شورای فرهنگ عمومی را محل طرح مسائل کلان و زیربنایی دانست.

محمدی ایجاد اتاق فکر برای بررسی ناهنجاری ها و مسائل فرهنگی را مطرح و از اداره فرهنگ و ارشاد درخواست تشکیل آن را داد.

فرماندار در پایان خواستار شورای نظارت بر شورای نامگذاری گردید که رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد شد از افراد صاحب نظر در این مورد دعوت و شورای نظارت را تشکیل دهد.


6 دیدگاه

  1. افکار عمومی. و انتظارات مردم. اوز

    از افراد حاضر در جلسه تشکر میشود. مردم. انتظار. دارند که هرچه زودتر. شورای. اداری شهرستان. هم. تشکیل شود. ودرباره. مسایل اقتصادی. وعمران وابادی وپیشرقت شهرستان. و کارهای زیربنایی. واستقرار ادارات مورد نیاز. مردم مسایل مطرح. و برنامه ریزی شود شهرستان اوز متاسفانه در زمینه در حالت رکود وسکون است و برنامه وپروژهای دولتی. در آن دیده نمیشود وحتی. در این یکسال. اخیر. روند. ارتقا. واستقرار ادارات مورد نیاز. مردم هم. دران متوقف شده است و هیچ اداره جدید تاسیس نمیشود. مردم. انتظار. دارند فرمانداری وسایر مسولین اقدامات عالی. انجام. دهند

  2. درخواست مردم. اوز چیست ؟؟

    درسال جدید شهرستان اوز احتیاج به تحول و تغییر. دارد دراین شهرستان خبری از فعالیت های اقتصادی وعمرانی وجود. ندارد وبیشتر موارد به کارهای سطحی فرهنگی می پردازند که چندان در عمران وابادی شهر تاثیری ندارد برای رونق. وماندگاری نسل جوان باید به فکر ایجاد کارگاه وشرکتهای تجاری وتولیدی باشیم. مسولین دولتی هم باید با تاسیس ادارات و نهادهای دولتی به عمران وابادی شهر کمک کنند تا شهرستان. از حالت رکود وخاموشی اقتصادی. خلاص شود وگرنه با بارگذاری جلسات صرفا فرهنگی تحرکی. ایجاد. نخواهد شد

    • چه کار سطحی فرهنگی در سال ۱۴۰۱ انجام شد؟تنها کاری که انجام گرفت توسط فیشوری ها بود که نماینده کتابخوانی استان فارس شدن در نمایشگاه کتاب دیگه هیچ کار سطحی و غیر سطحی که باعث بشه خبر ما از حوزه اوز خارج بشه نبود تا بینم سال ۱۴۰۲ چه شود فعلا فقط جلسات و پذیرایی

  3. یک سوال. از جناب محمدی فرماندار شهرستان اوز؟؟

    آیا درسال جدید میتوان امیدوار بود که اداره صنایع دستی و گردشگری. اوز میتواند صاحب یک نفر سرپرست شود. واز حالت تعطیلی خارج گردد ؟؟؟

  4. جز نبود فعالیت عمرانی و اقتصادی ،فعالیت فرهنگی هم نیست این چیزها می‌بینی فقط برای عکس گرفتن و یه دورهمی برای ریخت پاس پول،باید فرماندار و معاون و بخشدار مرکزی جایگزین انتخاب کنند براشون همچنین مدیران بومی و غیر بومی الخصوص ریس آموزش و پرورش و ریس اداره ارشاد کلا باید یه تغییراتی بشه چندین سال بی برنامگی از طرفی چون اوز پیشرفت نمیکنه روستا زیر نظر اوز پیشرفتی نمی کنند الخصوص کهنه قدیم،فیشور چون وقتی بررسی می کنی این دو روستا می بینی هیچ چیزی دولتی نیست اتفاقا هر دو زیر نظر بخشدار مرکزی باید یه جایگزین بیاد برای این اشخاص که فقط نظری کاری می کنند نه عملی

  5. باید اثر پایتختی را مطرح کنیم وگرنه شما قبول کنید که ما پایتخت شدیم که چه شود ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد