اوز و ایران در سال ۹۸ (۵)

احمد خضری: پنجشنبه ۴ مهر ۹۸ دکتر ناصر شریفی نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی که با ما همکاری فراوان داشت به اوز آمده و با امام جمعه و معتمدین محلی دیدار و از دانشگاه آزاد بازدید کرد.

 وی محرمانه به من گفت که روز یکشنبه ۷ مهر ۹۸ ارتقاء بخش اوز اعلام می‌شود. اتفاقاً دوستان در قائمیه، خفر و زرقان هم این موضوع را از نمایندگان خود در مجلس شنیده بودند. بنابراین همه منتظر ۷ مهر بودیم. اما اعلام نشد و ما را در بهت فرو برد. فوری با دکتر ناصر شریفی تماس گرفته و او هم صحبت کرد در نتیجه معلوم شد که چهارشنبه اعلام می شود ولی باید محرمانه باشد. ماه محرم به پایان رسیده و ماه صفر فرا رسید. دوستان به ما می‌گفتند ماه صفر که تمام شد اعلام می‌شود. ولی من کسب اطلاع کردم که چهارشنبه دهم مهرماه اعلام می شود ولی نباید رسانه ای شود. در آن تاریخ برادرم عبدالعزیز در مسافرت دبی بود و من از فرط خوشحالی عصر سه شنبه ساعت ۱۷ به همکاران در دفتر اعلام کردم که فردا به احتمال ۹۰ درصد ارتقاء اوز اعلام می شود ولی باید همه سکوت کنیم. ساعت ۱۰ و‌نیم صبح روز چهارشنبه ۱۰ مهر تا ساعت ۱۲ و نیم ظهر همکاران دفتر سایت دولت را چک کردند و گفتند خبری نیست و ما ناراحت شدیم.آنان به منزل رفته و من همچنان در مات و مبهوت مانده بودم. ساعت ۱۲ و ٣۵دقیقه آقای محمد اقلیمی از خفر زنگ زد و گفت: خبری نداری؟ وی گفت لطفاً بپرس چون گویا تصویب شده است. ساعت ۱۲:۴۵ آقای ظریفی از زرقان زنگ زد و همین پرسش را اعلام کرد. و من نیز پاسخ می دادم  که تماس می‌گیرم. ساعت ۱۳ دکتر علی ربیعی دبیر هیئت دولت بر خلاف روال همیشگی از شبکه خبر اعلام ارتقاء ۷بخش و ارتقاء فرمانداریهای کازرون و مرودشت را به فرمانداری ویژه اعلام کرد. مردم فهیم اوز با شادی خردمندانه ارتقا را مبارک  و میمون دانسته و از شادی فیزیکی و همچنان هیجان و غیره پرهیز کردند.

البته این موضوع قبلاً توسط کارگروه اطلاع رسانی در چند جلسه که در دانشگاه آزاد برگزار شده بود مدیریت شده بود و مردم حرمت ماه‌های محرم و صفر را به خوبی نگه داشتند. بلافاصله آقایان محمود محبی و جعفر راستگو به دفتر پسین اوز آمده و ضمن تبریک اقدام به نوشتن اطلاعیه با هماهنگی مقامات کردیم. این اطلاعیه شورای شهر اوز مورد تایید و تشویق استانداری و معاون سیاسی ، وزارت کشور و دولت قرار گرفت .۱۱ مهر ۹۸ دکتر جعفرپور نماینده مردم در مجلس اولین مقامی بود که ارتقاء اوز را تبریک گفت و پس از آن شوراهای شهر، شهرستان، فرمانداری، امام جمعه، بیت آیت اللهی، حوزه علمیه لارستان رسما ارتقاء اوز را تبریک گفتند. « و بدین سان اوز شهرستان شد.»

۲۰ آبان ۹۸ اولین جشن ارتقا در قالب بزرگداشت میلاد حضرت رسول(ص) و آغاز هفته وحدت در مسجد مصلی با شکوه خاصی به مجری گری اینجانب برگزار شد. درباره مجری نیز حرف ها وجود دارد که در جای خودش نوشته می شود. مسجد زندان شهرستان نیز افتتاح گردید. ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۲۳ آبان جشن بزرگ و بی نظیر ارتقا تا ساعت ۲۳ شب در شهر و ورزشگاه شهدای اوز و با حضور اهالی اوز و مهمانانی از شیراز،تهران،بندرعباس،بستک،جناح، بندرلنگه،لار،گراش،خنج و سایر شهرها و روستاها و حتی خارج از کشور به زیبایی برگزار شد. روز جمعه ۱۴ آبان در پی گران شدن بنزین ناآرامی و اغتشاشی سراسر کشور را فرا گرفت و اینترنت در کشور قطع شد.آبان به پایان رسید.

ادامه دارد…


2 دیدگاه

  1. عالى است ، شیرین نوشته شده ، وخواننده با واقعیت هاى زیادى آشنا مى شود

  2. شهرستان شدن اوز

    متاسفانه اوز زمانی شهرستان شد که دولت برای دادن بودجه وامکانات برای توسعه وپیشرفت شهرستان دچار مشکل است والان هم اخبار کرونا بیشترین اخبار اوز است خدا رحم کند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد