باز هم اوز پایتخت کتاب نشد، سمنان پایتخت شد

۵ شهر اوز، سمنان، سبزوار، شاهین شهر و کرج به مرحله نهائی انتخاب پایتخت کتاب رسیدند که در نهایت سمنان به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد.

به گزارش پسین اوز و به نقل از ایسنا هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب در روز سه شنبه ۹ آبان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و نمانیدگان ۵ شهر راه یافته به مرحله نهائی آخرین دفاعیات خود را انجام و داوران شهر سمنان را به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب و معرفی کردند.

گفتنی است که در این دوره ۲۰۴ شهر متقاضی کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران» بودند که از این تعداد ۱۰۵ شهر دارای صلاحیت در رقابت قرار گرفتند و از این تعداد ۱۲ شهر به عنوان نامزد شهر دوستدار کتاب انتخاب شدند.

طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق ایجاد برنامه های جدید و ابتکاری حمایت می شود.

ایرنا نیز در این باره گزارش داد که با توجه به ویژگی فعالیت های مردمی و مردم پایه بودن فعالیت ها شهرستان اوز در استان فارس در بین ۵ شهر مرحله نهائی شایسته تقدیر شناخته شد.

شاهین شهر به عنوان مدیریت شهری فعال، سبزوار از حیث تلاش برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب، کرج از حیث تلاش برای مهارت های کتابخوانی و طراحی برنامه های خلاق تقدیر شدند و شهر سمنان به دلیل اهتمام حداکثری فعالان شهری و مردمی و ارائه برنامه ها و طرح های خلاقانه و افزایش سرانه مطالعه مردمی به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

 


4 دیدگاه

  1. پایتختی در گرو افزایش سرانه مطالعه مردم است حالا در اوز چه افزایشی صورت گرفته که پایتخت بشیم ، بابا دست بر دارید ما نمی خواهیم پایتختی

  2. مردم اوز کی می خوان این مسخره بازی رو تموم کنند دست از کارهای بیخود بردارند و فکر اساسی به حال وضع فرهنگ،آموزش،اشتغال زایی و…داشته باشنداگه پایتختی کتاب چیز خوبیه چرا شهرهای همجوار ما که سالانه اینهمه آمار پذیرفته شدگان دانشگاهشون بالاست و پیشرفت شهرهاشون در تمام زمینه ها مشهوده دنبال پایتختی کتاب نیستند.شهری که وجب به وجبش سوپری،فست فودی،کبابی،اغذیه فروشی هست و یک کتابفروشی در آن به چشم نمی خوره به نظر میاد کاندیدای پایتختی شکم پرستی بشه تو ایران که سهله تو کل جهان مقام اول را به دست میاره و اسمش درگینس ثبت میشه.
    مسئولین دست اندرکار پایتختی کتاب،شهردارو…. کمی فکر خود را به کار بندازند و دنباله رو کارهای معقول و منطقی باشندبه خدا قسم جای دوری نمیره نفعش به شهر و مردم اوز می رسه.

  3. آقای مهندس محمدی. فرماندار. ودیگر مسولین در اوز

    جناب آقای خضری وسایر فعالین رسانه ای در اوز. مطلع باشند. که در یک ماه اخیر. قول. تاسیس. اداره ثبت. اسناد در شهرستانهای. تازه. تاسیس. کوهسرخ. وششتمد در خراسان. رضوی. وشهرستان. تازه تاسیس. جازموریان که ارتقای. آن. به یکسال هم. نمی رسد در طی. یکماه. آینده توسط آقای. حسن. با بایی ریس سازمان ثبت. کشور. داده شده. است. اما شهرستان. اوز. با تمام امکاناتی که برای. استقرار. این. اداره تدارک. دیده است. کماکان از وجود. این. اداره مهم بی بهره. است. جا. دارد که شما مسولین محترم. رسانه وخانه مطبوعات. این. مهم. را پیگیری. ویرانه. ای. بنمایید ومردم. ومسولین. شهرستان. را درجریان. قرار. دهید. با تشکر

  4. فکر نان کن که خربزه آب است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد