بخشدار مرکزی اوز: انتقاد و گلایه های مردم از مسئولان را شجاعانه و منصفانه بنویسید

هجدهمین نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه با مسئولان این بار با بخشدار مرکزی در ساعت ۹ بامداد روز سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در تالار فرمانداری شهرستان اوز برگزار شد.

ابتدا احمد خضری رئیس خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز ضمن معرفی حضار چگونگی روند مصاحبه را توضیح داد:

انسیه گلابی بخشدار مرکزی، ارتباط مستقیم اصحاب رسانه با مسئولان اداری را یکی از بهترین ابزار تسهیل در کار دانست و گفت: رسانه ها می توانند شفافیت را برای مردم روشن و اعلام کنند. وی افزود: علاقمند هستم که بستری فراهی آید تا رسانه پرسشگر بوده و پیوسته چرائی را در راس برنامه های خویش قرار دهند. بخشدار مرکزی تاکید کرد که در هر مورد اعلام کنید که چرا فلان مسئول، فلان کار را برای مردم انجام نمی دهد و یا چرا مردم دچار تنگناها و مشکل هستند و مسئولان هم موظف به پاسخگویی صریح هستند.

گلابی با بیان این که از نقد منصفانه استقبال می کنم گفت: ۹۰ درصد مشکلات مردم را مدیران می توانند حل و فصل کنند. بوروکراسی اداری و قرطاس بازی مشکل ساز مردم شده است. وی در بخشی از سخنانش گفت: انتقاد، پیشنهاد و اختلاف سلیقه نباید به کینه ورزی و عداوت تبدیل شود.

 انسیه گلابی شوراهای بخش مرکزی را هماهنگ، همراه و دلسوز معرفی کرد و اظهار داشت: مصوبات آنها مطابق قانون و مقررات است. در بخش اقدامات بخشدار مرکزی گفت: بزرگ ترین مشکل در بخش مرکزی کمبود زمین برای ساخت مسکن است که با همکاری بنیاد مسکن و با الحاق اراضی به طرح هادی توانستیم ۲۰ هکتار زمین را الحاق و تاکنون  ۱۰۰ قطعه زمین را در کهنه به جوانان تحویل دهیم و بافت قدیم کهنه که شبیه شهر ابیانه است؛ سعی بر حفظ و مرمت  این بافت با ارزش نموده تا در اینده  و برای صنعت گردشگری احیاء گردد که به عنوان نگین گردشگری جنوب خواهد درخشید.

در شهرک توحید ۴۳ هکتار زمین به طرح هادی الحاق شده است. آبرسانی به کهنه در فاز اول تعویض سبکه فرسوده انجام و فاز دوم نیز در دست اقدام میباشد، شهرک توحید  و فیشور با حضور مدیرکل ابفا کمبودها و کاستی ها مقرر گردید رفع نمایند . در کهنه، گاز کشی به اتمام رسیده و  فیشور و محلچه گازکشی در حال انجام می باشد . بخشدار مرکزی فیشور را دارای مردمی بلند همت و همراه با مسئولان و محلچه را مردمی مهربان و باسخاوت و همراه با مسئولان، کهنه را مردمی صبور، آرام و کم توقع دانست که ۲۰ سال است به آنان توجه نشده است.

وی با اشاره به این که در هفته دو روز به فیشور یک روز محلچه و یک روز هم شهرک توحید هستم ابراز امیدواری کرد که کار مردم را به خوبی انجام دهم. مردم شهرک توحید را مردمی قدرشناس، پیگیر و آگاه دانست.

انسیه گلابی اظهار داشت مبارزه با زمین خواری در صدر کار بنده می باشد: که در این زمینه حدود ۶۰ هکتار زمین عمومی را از دست زمین خواران خارج کردم و از زمان حضور من یک سانت اراضی ملی اراضی ملی هم تصرف نشده است. در حوزه فرهنگی و عمومی و ایام الله ها در روستاهای بخش مرکزی حضور داشته و با همراهی مردم به خوبی و باشکوه  هرچه تمام تر برگزار گردیده است. برای ارتقاء دهستان فیشور کمیته ای تشکیل شده است.

بخشدار مرکزی ضمن تمجید از مدیران در سطح شهرستان گفت: زنان نگاهشان عریض و طویل است و آقایان فقط تونلی نگاه می کنند.

 در ادامه پرسش و پاسخ ها به شرح زیر اعلام شده:

 الف- عبدالعزیز خضری مدیر مسئول پیام دانش:

۱-آیا همه مدیران دستگاههای اجرایی در سطح شهرستان فعال هستند؟

ج-همانطور که گفتم از بانوان مدیر بسیار راضی هستیم چون فعال و زحمتکش بوده و بدون حاشیه و مشکل هستند. ۹۰ درصد مشکلات مردم با ادارات مالی نیست بلکه بوروکراسی دست و پاگیر ادارای است. البته مدیر باید شایسته باشد و در کمترین زمان ممکن به ارباب رجوع پاسخگو باشد، شایسته سالاری مدنظر باشد و در اجرای کار مردم شجاع باشد.

۲-آیا گاز در روستاهای بخش مرکزی کشیده شده است؟

ج-طبق طرح هادی گاز در فیشور و کهنه، شهرک توحید و محلچه کشیده شده است.

۳-حوزه بخش مرکزی را اعلام کنید؟ و چرا تابلو آگاه کننده نصب نشده است؟

ج-بخش مرکزی شامل دهستان، فیشور و خارج از حریم شهر اوز است و نصب تابلو در حوزه اداره راه و شهرسازی به دستور فرماندار  است.

ب-سنا ملاحت از اوز امروز و پیام اوز:

۱-ارتقاء دهستان فیشور به کجا انجامید؟

ج-طبق قانون تقسیمات کشوری هر بخش متشکل از دو دهستان با جمعیت هر دهستان ۵ هزار نفر است که در حال حاضر فیشور این ضوابط را دارا نیست. ولی اهالی، مسئولان و حتی بزرگانی از اوز مرتب پیگیر این موضوع هستند.

۲-درمانگاه شبانه روزی فیشور دارای کد شبانه روزی است ولی در عمل اجرا نمی شود؟

ج-بله درمانگاه فیشور کد دارد ولی به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی لارستان فعلا کمبود نیروی پزشک است و قول دادند در اولین فرصت حل شود.

۳-آیا مشکل آب شهرک توحید و کهنه حل شده است؟

ج-بله این دو روستا فعلا مشکلی ندارند و آب آنها از ۲ چاه تامین می شود. شبکه فرسوده، کهنه  در فاز اول تعویض شد و در فاز دوم نیز انجام می شود.چاه خیر ساز برادران جعفری نیز وارد مدار می گردد

ح-عبدالرحمن صالح از پیام دانش:

۱-چرا ورودی و خروجی شهر اوز زیبا نیست؟

ج-این مسائل در حوزه فضای شهری و منظر شهری و  در ارتباط با شهرداری است .

۲-در مورد زمین های بن عماد چه اقدامی شده است؟

ج-منطقه بن عماد طبق نقشه تقسیمات کشوری مربوط به حوزه شهرستان گراش است ولی زمین های آن مربوط به اهالی اوز است.

د-عبدالرحیم نوروزی از پیام اوز:

۱-چرا جزیره هرمز بدون دهستان بخش است ولی فیشور نیست؟

ج-طبق قاون تقسیمات کشوری همان است که عرض کردم ولی برای مناطق مرزی، دریائی و محروم شاید قوانین متفاوت باشد.

ی-احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز:

۱-چرا بعضی از آبادی ها در بخش مرکزی  کد روستایی نمی دهید؟ بطور مثال: چدرو، برزگو، تاگزو و….

ج-طبق قانون آمار و جمعیت باید در هر مکان ۲۰ خانوار ساکن یا ۱۰۰ نفر جمعیت باشد که آنان با امار سرشماری سال ۱۳۹۵ با کد ملی سرپرست خانوار بتوان انها را روستا معرفی کرد.

۲-خوب ساکنان این مناطق ۲۰ خانوار ۲ نفره هستند باید مامور آمار دقت کند؟

ج-ان شاءالله در آمارگیری جدید سعی می کنیم لحاظ کنیم. از یادآوری شما هم ممنون هستیم.

۳-چرا محدوده شهرستان را تابلو نمی زنید؟

ج-این موضوع همانطوری که گفتم در حیطه اختیارات فرماندار به دستور ایشان و اجرا اداره راه و شهرسازی  است.

در پایان نشست رئیس خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز گفت: چرا برق و راه فیشور و ثبت اسناد بخش بیدشهر تابع شهرستان خودمان نیست که بخشدار مرکزی گفت: مکاتبات لازم انجام شده و موضوع برق به زودی حل می شود و راه هم قول مساعدت داده اند.

انسیه گلابی در پایان ضمن سپاسگزاری از حوصله اصحاب رسانه گفت: شما انتقاد  و گلایه شهروندان را از مسئولان شجاعانه بنویسید. هیچ هراسی هم نداشته باشید و بگویید بخشدار مرکزی گفته است.

جلسه که از ساعت ۹ صبح آغاز شده بود طبق برنامه در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه پایان یافت.


8 دیدگاه

  1. خدمت خانم بخشدار مرکزی اوز

    خانم بخشدار در کوره تابلو اتفاقات برق. به نام لارستان. وتابلو دهیاری فیشور هم هنوز زیر مجموعه لارستان است. لطفا تذکر به تعویض تابلو نمایید

  2. مسئولان باید تکانی به شهر خفته بدهند اوز باید زیبا باشد

  3. گلایه یک اوزی از مصاحبه

    سوالات بیشتر اداری وکلیشه ای بودند وچندان چنگی به دل مخاطبان نمی زند آدم فکر می‌کنه که اینکار می خواستند جلسه ای برگذار شود مثلاً سوال می شود باره زیبایی ورودی شهر و تابلو محدوده که پاسخ داده میشود مربوط به شهرداری ویافرمانداری است باید سوال میشد که چرا شهرک صنعتی دوم ویا نیروگاه خورشیدی ویا عدم استقرار ادارات در بخش مرکزی ویا چرا در اوز ۴ اداره دریک منزل متمرکزند واصلا بودجه واعتباراتی هم ندارند و سوالاتی این گونه وگرنه چه ضرورتی دارد این جلسات بدون خروجی

  4. خطاب به سرکار خانم بخشدار

    شهرستانی که مسولان آن شامل فرمانداری نیروی انتظامی. وشورای شهر تا کنون نتوانسته اند مجوز یک دفتر خدماتی مانند پلیس ۱۰+ به دست آورند تا مردم مجبور نباشند برای کارهایشان به گراش ولار بروند آیا این هم بروکراسی است این دفتر در حیطه بخش خصوصی است و تنها لازمه آن یک مجوز اداری لازم دارد

  5. خوب لااقل این خانم کمی شفافتر صحبت کرده ودرخواست نموده است که انتقادها را شجاعانه بنویسید حالا نوبت رسانه هاست

  6. سرکار خانم گلابی. توجه فرمایند

    خانم گلابی بخشدار محترم اگر لطف کنید نظرات مردم را در رسانه های محلی اوز مرتب به بینید به شما در شناخت افکار عمومی مردم کمک خواهد کرد فرماندار قبلی اوز این کامنت ها را مطالعه ودر مواردی پاسخ می دادند لطف مطلب را به اطلاع فرماندار جدید هم برسانید. موفق باشید

  7. قابل توجه خانه مطبوعات اوز

    محافظه کاری وخودسانسوری رسانه های اوز کارش به جایی رسیده که بخشدار مرکزی اوز میگویند بر خلاف شهرهای مجاور رسانه های اوز خیلی محتاط هستند مردم اوز هم سالهاست میگویند رسانه های اوز بیشتر صدای مسولین هستند تا صدای مردم برادران در قرن بیست وبکم هستیم وعصر ارتباطات تنها داشتن خانه مطبوعات کافی نیست خیلی روشن از مطالبات مردم در جلسات دفاع کنید در غیر اینصورت از مردم عقب می مانید

  8. یه مشت پیرو پاتال جمع شدین عین مار چنبره زدین روی پول خیرها

    اقای احمدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد