بزرگداشت شادروان دکترحبیب اله فقیهی نژاد

آیین بزرگداشت دکتر حبیب الله فقیهی نژاد دانشمند فیزیک و استاد دانشگاه شهید چمران با حضور گروهی از مردم، مسئولان و روحانیون در تالار امپراطور شهر اوز برگزار شد.

 به گزارش پسین اوز به دعوت منصور فقیهی‌نژاد برادر و نوشین، چیستا و میترا فقیهی نژاد دختران مرحوم دکتر حبیب الله فقیهی نژاد و سایر اعضای خانواده فقیهی نژاد آیین بزرگداشت شادروان دکتر حبیب الله فقیهی‌نژاد در تالار امپراطور شهر اوز برگزار گردید.

در این آیین که از ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ با تلاوت قرآن و اجرای فروغ هاشمی آغاز شد، سعید ضیایی نخستین سخنران نشست بود که ضمن بیان بیوگرافی مرحوم فقیهی نژاد به بیان نقش علمی آن مرحوم در دانشگاه و آموزش و پرورش پرداخت و از سوی خود، فرج الله، نوشین، زیبا و خاور فقیهی نژاد به ترتیب برادر، دختر و خواهران مرحوم که در نشست حضور داشتند از حضار تشکر کرد و گفت: دکتر حبیب الله فقیهی نژاد که تحصیلات ابتدایی خویش را در آموزشگاه بدری اوز به پایان رسانیده نخستین استاد رسمی دانشگاه است که از شهر اوز به این مقام رسیده است.

 عبدالعلی صلاحی پژوهشگر جنوب ایران و اهل گراش ضمن برشمردن جایگاه فرهنگی اوز در جنوب کشور گفت: به صراحت می‌گویم باید به عنوان فرهنگی شهر اوز عنوان علمی هم اضافه کنیم. صلاحی در مقایسه علم و فرهنگ در منطقه اظهار داشت: نخستین دبستان اوز در سال ۱۳۰۷ شمسی و نخستین دبستان گراش در سال ۱۳۱۹ تاسیس شده‌اند. وی افزود: ۶ هزار کتاب از نویسندگان منطقه به ثبت رسیده که شهر اوز در صدر قرار دارد. این پژوهشگر جنوب ایران مرحوم فقیهی‌نژاد را خلاق و مبتکر دانست و گفت: آن مرحوم فیزیک مدرن را اشاعه و تدریس کرد چون یک مترجم توانا و قوی بود.

 فرزاد قناعت پور مدیر برج علم و فناوری لارستان گفت: بهتر است نام این مراسم را «دیدار یار آشنا» بگذاریم. قناعت پور با اشاره به اینکه دو دیدگاه خطی و حلقوی درباره تاریخ داریم گفت: عرفا و شعرا قرون ۶ و ۷ هجری تابع دیدگاه حلقوی بودند کما اینکه نیچه اروپائی نیز دارای همین دیدگاه است و اکنون عصر پسا دانش و پسا اطلاعات است. عصر حکمت و دانایی است که قدرت و ابتکار زندگی ما را تشکیل می‌دهد و اثرات علمی بزرگان راهبرد جامعه هستند. قناعت پور با اشاره به قرآن کریم که می‌گوید: نیروی قوی و دانا می‌تواند مشکلات جامعه را برطرف سازد و این نیرو و علم است که مرحوم فقیهی نژاد به آن آراسته بود.

در ادامه پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها، ارگان‌ها و نهادهای شهرستان اوز توسط مجری قرائت شد. گروه موسیقی متشکل از احمد هرمی، فرناد فرنام و غلامحسین پرند به هنرنمایی پرداختند.

رئیس شورای شهرستان و سخنگوی شورای شهر پیام‌های تسلیت را قرائت و مجری برنامه پیام تسلیت عبدالقادر فقیهی نیکوکار ساکن امارات، فرماندار، گروهی از دانشجویان و بخش فیزیک دانشگاه چمران اوز، خانه مطبوعات و رسانه، دانشگاه آزاد، نشریه پسین اوز، موزه مردم شناسی، اتاق اصناف، انجمن خوشنویسان شهرستان اوز را قرائت کرد.

 جلسه با پذیرایی شام به پایان رسید و نوشین فقیهی‌نژاد دختر مرحوم استاد حبیب الله فقیهی نژاد از حضار سپاسگزاری کرد.  


1 دیدگاه

  1. جوان از خارج

    خدا رحمتش کند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد