دومین سفر شهرستانی مشاور استاندار به خنج و جویم

ناصر هنر مشاور استاندار فارس در امور اهل سنت در دومین سفر شهرستانی خویش برای بررسی مسائل و درخواست های اهالی تسنن به شهرستان های خنج و جویم عزیمت کرد.

الف- شهرستان خنج

به گزارش پسین اوز و به نقل از محمدربیع خضری، از شیراز مشاور استاندار در امور اهل سنت به اتفاق فعالان اجتماعی ساکن شیراز شامل سعدالدین صدیقی، فرج الله سلیمی، محمدرضی فدائی، عبدالغفار خضری، حبیب الله دانیالی، حسین اسماعیل زاده، مجید هنر، عبدالجلیل شریفی، غلام آزمند، منصور انصاری و محمدربیع خضری در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۷ دی ماه سال جاری در مرکز شهرستان خنج در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر، بخش و شهرستان خنج حضور یافتند.

بهادر اسفندیاری فرماندار خنج ضمن خوشامدگویی درخواست ها و نیازهای شهرستان و همچنین اعضای شوراها، دهیاران و بخشداران نیز نیازمندیها را به شرح زیر مطرح ساختند: موضوع اصلی مردم عبارتند از:

۱- آب

۲- راه

۳- بهداشت و درمان

۴-برق

۵-اشتغال نیروهای بومی در دستگاه های اجرایی دولت بود.

۶-پیگیری ساخت مسجد خنج

مقرر شد که تمامی درخواست ها به صورت کتبی طبقه بندی شده و به دفتر مشاور استاندار در شیراز تحویل گردد.

ناصر هنر به اتفاق هیئت همراه، فرماندار و مسئولان خنج از طرح های عمرانی در حال ساخت مانند: شهرک صنعتی و مسجد جامع و غیره بازدید و در هر مورد مشکلات بررسی و ثبت گردید.

حجت الاسلام کریم پور امام جمعه اهل تشیع و حاج عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت اقدام استاندار را ستوده و انتصاب ناصر هنر را تبریک و اظهار داشتند، وحدت و همدلی می تواند باعث پیشرفت و توسعه شود و ما سعی می کنیم پرچم وحدت را پیوسته برافراشته داریم.

مشاور استاندار در دیدار با مردم و مسئولان و ائمه جمعه شهرستان خنج گفت: از دیدار با اعضای شورا، دهیاران و مسئولان بویژه فرماندار و ائمه جمعه شهرستان بسیار شادمان و رضایت دارم. این درخواست ها را جمع بندی و به استحضار استاندار خواهد رسید و هر آنچه از دست من برآید بویژه ساخت مسجد انجام می دهم.

بدیهی است شرکت مردم در انتخابات پیش رو یکی از درخواست های من و استاندار است و برای حفظ وحدت باید مشارکت فعال داشته باشیم.

ناصر هنر افزود: منطقه جنوب استان فارس به ۲ عامل شهره هستند: ۱-وجود همدلی بین اهالی تسنن و تشیع ۲-حضور نیکوکاران تسنن و تشیع.

وی اضافه کرد که این ۲ ظرفیت بزرگ می تواند به جامعه همدلی و وحدت آفرین کمک کند. بنابراین لازم است مسئولان عزیز بستر لازم را برای شناسائی ظرفیت های اهل سنت فراهم سازند تا از وجود آنان برای پیوند بیشتر و ترویج وحدت استفاده شود.

ب- شهرستان جویم

مشاور استاندار به اتفاق هیئت همراه، عصر روز پنجشنبه در روستای بلغان مرکز بخش هرم شهرستان جویم در مسجد جامع مورد استقبال فرماندار، بخشدار هرم، اعضای شوراهای اسلامی روستا و بخش، دهیاران قرار گرفته و بلافاصله مسائل، مشکلات و درخواست ها مطرح شد.

نعمت الله اکبری نژاد فرماندار جویم گفت: شهرستان جویم تازه تاسیس است و تاکنون ادارات لازم در این شهرستان تاسیس نشده که انتظار است اقدام شود.

وی مشکل راه و جاده، بهداشت و درمان، قیر رایگان و غیره را مطرح که توسط مشاور استاندار ثبت شد و مقرر گردید که بخشدار یا فرماندار درخواست ها و نیازمندی های را طبقه بندی و به دفتر مشاور استاندار تحویل نمایند.

ناصر هنر نیز در جمع مسئولان، مردم و اعضای شوراها گفت: در حد توان در خدمت شما عزیزان هستم و انتخابات اسفندماه را فراموش نکنید همه سعی کنید در انتخابات مشارکت فعال داشته باشید.

هنر با اشاره به این که پست مشاور یک پست مشورتی است و اجرایی نمی باشد. ولی قول می دهم که مطالبات به حق اهل سنت جنوب فارس را به استاندار منتقل و برای تحقق آنها پیگیری لازم به عمل آورم.

گفتنی است که مشاور استاندار به شهرستان های اوز، خنج و جویم عزیمت و در آینده به شهرستان های لارستان، گراش، مهر و لامرد نیز مسافرت خواهد کرد.


2 دیدگاه

  1. درخواست. از دکتر هنر. مشاور. استاندار فارس

    از مشاور. استاندار تقاضا میشود شهرستان. صبور اوز. را دریابند زیرا. از نظر بهداشت ودرمان وبیمارستان. دچار مشکل وکمبود. است. واز نظر. استقرار. ادارات دولتی هم مانند. اداره ثبت. اسناد که دایر. نمی شود. مردم. دچار. مشکل. هستند

  2. جوان از خارج

    خسته نباشند امید است سفرها نتیجه داشته باشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد