بیعت اعضاء خانه مطبوعات در دیدار با امام جمعه شهرستان اوز

 اعضاء خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز در دیدار با امام جمعه جدید اوز با وی بیعت و آمادگی خویش را در یاری به امام جمعه برای توسعه شهرستان اعلام کردند.

 به گزارش پسین اوز، ۱۵ تن از اعضاء خانه مطبوعات شهرستان اوز در صبح روز پنج شنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ در مجتمع علوم دینی اوز با دکتر حاج شیخ محمد زمان زمانی امام جمعه جدید ملاقات و ضمن بیعت با وی و عرض تبریک برای توسعه و پیشرفت اوز اعلام آمادگی کردند.

 احمد خضری رئیس خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز در ابتدای دیدار ضمن معرفی حضار به اهمیت نماز جمعه و جایگاه امام جمعه پرداخت و در قسمتی از سخنانش به سوره جمعه در قرآن کریم اشاره کرد و آیه« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» قرائت، ترجمه و بیان کرد و گفت: نماز جمعه دو رکعت است چون خطبه ها که درباره احکام دین و مسائل روز اجتماعی است به جای ۲ رکعت نماز قرار گرفته است و این از اهمیت نماز جمعه است. بدیهی است عید مومنین و حج مساکین از دیگر مصادیق اهمیت جمعه محسوب می شود. خضری، ویژگی های یک امام جمعه شجاع، صادق و تاثیرگذار را ذکر کرد و از حاج شیخ زمانی درخواست کرد که از جایگاه نماز جمعه کمبودها و مشکلات را بررسی و با هماهنگی مسئولان در برطرف کردن آنها کوشا باشد. در ادامه حضار ضمن تبریک به امام جمعه برای وی آرزوی موفقیت و برای پیشبرد شهرستان اعلام همکاری کردند.

در این رابطه عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اوز و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گفت: آگاهی و تسلط داشتن امام جمعه بر اوضاع شهرستان و داشتن سواد اجتماعی باعث محبوبیت امام جمعه و حل مشکلات می شود.

 محمدصدیق پیرزاد گفت: انتظار داریم با تسلط بر نیازمندی های شهرستان در برطرف شدن آنها همه با هم کوشا باشیم.

 علی تیرزن عضو شورای نویسندگان پسین اوز گفت: شهرستان در انتظار تحول است و این موضوع می تواند از طریق تریبون نماز جمعه و اقدام شما عملی گردد.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از امام جمعه و اصحاب رسانه گفت: انتظار جامعه این است که با انتصاب شما شاهد رویداد جدید در راه پیشرفت شهرستان اوز باشیم.

 فاطمه رضایی عضو خانه مطبوعات اظهار داشت: شهرستان اوز دارای ظرفیت فراوانی است و ما زنان فعال اجتماعی آماده مشورت و کمک برای پیشرفت با امام جمعه هستیم.

 حمیرا نامدار عضو شورای نویسندگان پسین اوز و خانه مطبوعات برای امام جمعه آرزوی موفقیت کرد به منظور پیشرفت و نارسائی های شهرستان اوز اعلام همکاری نمود.

حاج شیخ محمدزمان زمانی امام جمعه شهرستان اوز با تشکر از حضور اصحاب رسانه گفت: من از بیانات احمد خضری تشکر می کنم که به خوبی حرف دل همه را به زیبایی ادا کرد. قطعا سعی می شود در خطبه های دوم نماز جمعه مشکلات را مطرح و برای برطرف شدن آنها راه حل پیدا کنیم.

دکتر زمانی افزود: امید است با کمک شما بزرگان و فعالان اجتماعی بتوانیم به جلو حرکت کنیم. باید درد را شناخت آن را اعلام و پس از اعلام وارد میدان و عمل شویم. امام جمعه عامل اجرایی نیست ولی سعی می کنیم با کمک مسئولان بر مسائل و مشکلات غلبه کنیم. ان شاء اله

 نشست که از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده بود در ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه پایان یافت. در این دیدار، محمدصدیق پیرزاد، احمد خضری، عبدالعزیز خضری، علی تیرزن، امیررضا رضایی، فروغ هاشمی، فوزیه براهیمی، شهناز سپهرتاج، الهه مرادی، حمیرا نامدار، مریم سمیعی، انا حسینی، گلی برازنده، فاطمه رضایی و فائزه رضایی حضور داشتند.


1 دیدگاه

  1. همشهری. از بندرعباس

    بسیار عالی از جناب خضری بابت اینکه میخواهند. امام جمعه محترم. در امور. اجتماعی شهر. ومطالبات مردم. وارد. شوند. ومانند سایر شهرها. درخواست. کننده. کمبودهای ومشکلات. شهر. باشند. تشکر. میکنیم. امام جمعه. در مرکز شهرستان. این. وظایف. مهم. را دارند با آرزوی تداوم این جلسات. خوب ودر. ثمر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد