تامین آب شرب روستاهای کهنه و توحید و ساخت مخزن فیشور

تامین آب آشامیدنی پایدار در استان فارس با جدیت در حال پیگیری است. به طوری که ۸ طرح آب و فاضلاب با اعتباری معادل ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پسین اوز و به نقل از ایرنا، مدیرعامل آبفا استان فارس گفت: تامین آب جمعیت ۳ هزار نفری دو روستای کهنه و توحید در بخش مرکزی شهرستان اوز و پیشرفت ۶۵ درصدی مخزن ذخیره آب فیشور در این شهرستان از مهمترین اقدامات آبفای فارس است.

علی جان صادق پور افزود: طرح آبرسانی به روستاهای کهنه و توحید شهرستان اوز به منظور تامین پایدار آب شرب اهالی این منطقه با صرف اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

وی با اشاره به تجهیز و برق رسانی به یک حلقه چاه و اجرای ۳ هزار متر خط انتقال آب گفت: لوله ها از پلی اتیلن ۱۶۰ میلیمتری بوده است. وی همچنین با بیان اینکه ۶۵ درصد مخزن ذخیره آب فیشور پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: این مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب حجم دارد که با ۴ هزار متر خط انتقال رفت و برگشت و لوله های فولادی با اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد ریال با همیاری مالی خیرین در حال اجراست که سعی می شود در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد و حدود ۸ هزار نفر از مزایای آن بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس، مرحله مقدماتی طرح آبرسانی به نهضت مسکن ملی مرکز شهرستان اوز را نیز بررسی کرد.

گفتنی است که روستاهای کهنه و توحید و فیشور در بخش مرکزی شهرستان اوز قرار دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد