تجلیل بیمارستان از خدمات عبدالحمید امیدوار

بیمارستان امیدوار اوز طی آئین ویژه ای از خدمات عبدالحمید امیداوار تجلیل کرد. به گزارش پسین اوز، در این آئین دکتر عنایت عاقل رئیس بیمارستان از حضور بانی خیر بیمارستان به نیکی یاد کرد و گفت: جامعه نسبت به افراد نیکوکار و خیر، حق شناسی دارد، و سره را از ناسره تشخیص می دهد. وی از همه خیرین که باعث رونق بیمارستان شده اند تشکر کرد و گفت: نیکوکاران و سایر افراد زحمتکش نه تنها برای جامعه و بیمارستان بلکه برای مردم منطقه نیز فداکاری و زحمت می کشند که وظیفه ما سپاسگزاری است.

 دکتر کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، حضور و وجود خیرین در لارستان را نتیجه فرهنگ و دانش مردم دانست. وی افزود: که منظور از خیرین این نیست که همه به فکر ثروت و منابع مالی باشیم. بلکه فرهنگ خیر و خیرات، امتیاز ویژه ای است که باعث شده تا لارستان را از سایر شهرستان ها متمایز سازد. دکتر کریمی با تاکید بر ارزش خیرین اظهار داشت: باید فرهنگ نیکوکاری نهادینه شود. رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان ضمن تمجید از خدمات عبدالحمید امیدوار وی را فردی متواضع، ایمانی و دارای فضائل انسانی دانست. همچنین در پایان گفت: در حقیقت امروز از همه خیرین قدردانی می شود که امیدوار الگوی آنان است.

در ادامه جلسه بخشدار اوز گفت: قرآن به خیر و خیرین بسیار اهمیت داده است و جایگاه خیرین را در بهشت قرار داده است. محمدحسین آتش فراز ضمن سپاس از هیات امناء بیمارستان و آقایان عبدالحمید امیدوار و منصور فقیهی نژاد که در جلسه حضور داشتند اظهار داشت: خیرین با خدا معامله می کنند و از رئیس بیمارستان بخاطر تشکیل این همایش تشکر کرد و گفت: گرچه این خیرین هیچ احتیاجی به تجلیل ندارند ولی وظیفه ایجاب می کند که اقدام شود. در پایان پیشنهاد کرد که خیرین بهتر است نیازها را اولویت بندی کرده و با خرد جمعی اقدام کنند.

محمدصدیق پیرزاد با اشاره به مقاله حب وطن در نشریه پسین اوز اظهار داشت: پول و ثروت مهم نیست آنچه اهمیت دارد فکر و اندیشه نیکوست. مرحوم حاج عبداله یزدانی باعث ورود دارو و پزشک به اوز شد. پیرزاد از آقایان امیدوار و راه پیما که در ساخت بیمارستان قدیم و جدید همت می کنند سپاسگزاری کرد.

حجت الاسلام ولی ولی پور معاون پژوهشی حوزه علمیه لار گفت: هدف خلقت بندگی است ما خلق شدیم تا عبادت کنیم و بندگی هم جز خدمت به خلق نیست. پس خیرین باید خدا را شاکر باشند که بندگی خدا را به حد اعلاء رسانده اند.

یونس امیدوار سخنران بعدی بود که به نمایندگی از امیدوار گفت: حتی تا امروز صبح هم قرار بود این جلسه لغو کنیم چون آقای عبدالحمید امیدوار هر کاری کرده است بخاطر خدا بوده و وظیفه انسانی او ایجاب می کرده است تا این کار را انجام دهد. وی افزود: در سن جوانی یعنی ۳۵ سالگی این کار را انجام داده و به هنگام ساخت مصادف با جنگ ایران و عراق شد ولی وی به سختی ایستاد تا کار تمام شود. یونس امیدوار از هیات امناء، رئیس بیمارستان، رئیس دانشکده و فقیهی نژاد سپاسگزاری کرد.

محمد محمودی نیز خدمات آقای امیدوار را ستود و گفت: ایشان چهره ماندگار اوز هستند. هیات امناء بیمارستان در طول ۲۸ سال خیلی کاره کرده است. و به صراحت اعلام کرد که هیات امنا خیلی بیشتر از هزینه ساخت بیمارستان هزینه کرده است. محمودی ضمن تاکید بر این موضوع که هیچگونه دخالت اجرایی نداشته ایم ولی مشاوره ای خیلی کار شده است. اما متاسفانه رئیس بیمارستان نامی از هیات امناء نبرده این عضو هیات امناء ابراز داشت هیچ گونه اختلافی بین هیات امناء و بیمارستان نیست. وی از رئیس دانشکده و پرسنل بیمارستان سپاسگزرای کرد.

 عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد آخرین سخنران بود که اظهار داشت: بیمارستان کنونی مراحل سختی را گذرانده است در سال ۱۳۵۳ قرار شد مبلغ ۲ میلیون مردمی و با ۱۰ میلیون دولتی جمعا ۱۲ میلیون تومان یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی ساخته شود. در سال ۵۸ هیات امنائی تشکیل و در سال ۵۹ ساخت بیمارستان شروع شد. روزی مرحوم عبدالرحمن امیدوار نزد من آمد و گفت: برادرم می خواهد درمانگاهی را بسازد بالاخره با رایزنی توانستیم او را راضی کرده تا در ساخت بیمارستان مشارکت کند. با کوشش شبانه روزی اقدام به ساخت کردیم. در سال ۱۳۶۹بیمارستان امیدوار با همه سختی ها و با تلاش کارکنان افتتاح شد. در آن سال نیکوکاران در دبی کمک های زیادی کردند. اما پیشرفت بیمارستان های شهرهای همجوار بیشتر بود. و در سال ۱۳۷۵ مرحوم خواجه یوسف نامی در بیمارستان بستری و جراحی شد. و شیخ عبدالقادر فقیهی برای عیادت ایشان به اوز آمد. و طی نشستی با وی گفت: به زودی جلسه دومی برای دانشگاه پیام نور در دبی تشکیل می شود و شما هم به هر تعداد از بیمارستان بیایید در جلسه صحبت کنید، که خوشبختانه مردم اسقبال خوبی  و بیش از یکصد میلیون تومان کمک کردند. بعد از آن فاروق ضیایی گفت، بهتر است ممر درآمدی برای بیمارستان به وجود بیاید که در سال ۱۳۷۶  به دبی عزیمت و با مساعدت مرحوم حاج عبداله خضریان و حاج محمدعلی عابدی و عبدالقادر فقیهی و سایرین در جلسه خواست بیمارستان و در هتل کارلتون تاور برگزار و خود عبدالحمید امیدوار هم حضور داشت و در آن جلسه هیات امنای بیمارستان عبدالحمید امیدوار انتخاب شد. 

البته یک سال بعد دانشگاه پیام نور نیز در آن شکل گرفت. عبدالعزیز خضری اضافه کرد: که من به عنوان نماینده عالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی فار س در بیمارستان اوز منصوب شدم که موضوع لغو آن نیز در جلسات بعد خواهم گفت. مدیر اسبق بیمارستان امیدوار تاکید کرد که: با کمک هیات امنای بیمارستان توانستیم جایگاه بیمارستان را در جنوب فارس تثبیت کرده بطوری که از بندرلنگه، بوشهر، پارسیان، فیروزآباد، بخش ها و روستاهای لارستان، لامرد و مهر پذیرش بیمار در این بیمارستان داشتیم. پزشکانی چون دکتر اردشیر کشاورز، دکتر محمد ابراهیم غیاثی، دکتر  مهدی اقبال، دکتر عبداله دانش، دکتر ثریا موحد و سایر متخصصان در این بیمارستان بودند که بعضی از متخصصانی که در اوز بودند حتی در بیمارستان ها و شهرهای بزرگ هم وجود نداشت. 

فروغ هاشمی رئیس فرهنگ و ارشاد نیز درباره بیمارستان و مشارکت مردم صحبت کرد. 

در پایان به رئیس بیمارستان لوح تقدیر و هدیه از سوی بیمارستان، دانشکده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز اهداء شد. مهمانان ناهار را با هزینه حاجی مزرعی در باغ جنگجو صرف کردند. 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد