جاده مربط راه اصلی است و الگوی راه خیر ساز می شود

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از اصلی بودن محور اوز- شرفویه(مربط) سخن گفت و افزود: تلاش می شود تا محور اوز- جویم از طریق هیرم نیز ارتقاء یافته و اصلی شود.

به گزارش پسین اوز، به دعوت فرماندار شهرستان اوز مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به اتفاق معاون و مدیر راهداری، مشاور مدیرکل و رئیس راه و شهرسازی اوز از محورهای اوز- کوره – هیرم و اوز- شرفویه(مربط) بازدید و در هر مورد دستورات لازم را صادر کردند.

پس از بازدید از جاده مربط در تالار فرمانداری نشستی برگزار و مدیرکل راه و شهرسازی گفت: الان بخش جویم به شهرستان تبدیل شده است. بنابراین باید بین دو شهرستان محور مناسب وجود داشته باشد. لذا محور اوز- کوره- هیرم- جویم که فرعی است با کمک خیرین بهسازی، تعریض و ارتقاء می یاید.

حسن شبانی در ادامه گفت: جاده مربط یک جاده مهم و یکی از محورهایی است که پیوسته اداره کل راه و شهرسازی مدافع ساخت آن بوده و هست. این جاده که کریدور مرکز به جنوب است به صورت جاده اصلی ساخته می شود.

مسیر ۲۸ کیلومتری جاده مربط باعث تقلیل مسیر، صرفه جویی در زمان، سوخت و حفظ جان مردم و کاهش ترافیک محور جهرم- لار می گردد. شبانی افزود: مطمئن هستن که جاده مربط می تواند الگوی جاده خیرساز در فارس شود. چون این جاده نه تنها برای شهرستان های لارستان، گراش، اوز، خنج و جویم اهمیت دارد بلکه برای شهرستان های داراب، لامرد، مهر، پارسیان و کرمان هم دارای اهمیت است.

بنابراین وظیفه ماست که در ساخت آن نهایت همکاری را داشته باشیم و به زودی کمیسیون ماده ۲۳ نیز درباره آن اجرایی می شود. در مورد باند دوم خنج- اوز ۱۷ کیلومتر آن به پیمانکار سپرده شده است و حدود ۱۰ درصد کار شده است. این محور کد ندارد و بدون رعایت ماده ۲۳ کار شده است. گردنه اوز- کهنه اولویت اول ماست و نقطه مشترک هر ۲ جاده است و قرار است به نام گردنه وحدت نامگذاری شود. امید است در بحث اعتبارات شهرستانی نیز مدنظر فرماندار قرار گیرد و خیرین هم وارد این مرحله شوند و حتما اقدام می گردد.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز ضمن تشکر از مدیرکل راه و شهرسازی و معاونان وی که امروز از دو محور مهم خیر ساز اوز- جویم و اوز- شرفویه(مربط) بازدید کردند گفت: جاده مربط به توسعه منطقه کمک شایانی خواهد کرد و باید از ظرفیت خیرین، مردم و دولت برای اتمام ساخت جاده استفاده کرد. انصافا خیرین در این جاده سنگ تمام گذاشته و حجم و پیشرفت کار قابل تقدیر است و به اعضای هیئت امنا خسته نباشید و خداقوت می گویم. امیدواریم ورود اداره کل راه و شهرسازی به این جاده نمود بیشتری داشته باشد.

فرماندار با اشاره به محور اوز- خنج گفت: فرصت نشد که از این مسیر بازدید شود. چون لازم است این محور نیز دوبانده گردد و بلوار فیشور نیز اقدامات لازم را به عمل آورید. گردنه اوز- کهنه نیز می طلبد که در اولویت باشد چون هر دو محور اوز- جویم و مربط به این گردنه ختم می شود. بهتر است امور راهداری فیشور- محلچه و دوراهی ارد به راه و شهرسازی اوز محول گردد.

علی اکبر خادمی از هیئت امنای شرفویه با یادآوری سخنان مرحوم حجت الاسلام موسوی رئیس سابق حوزه علمیه لار گفت: روستای شرفویه ۱۶۵۰ نفر جمعیت دارد که ۲۳ شهید تقدیم انقلاب کرده است و حاضر به امضای تفاهم نامه هستیم و ساخت این جاده حیات بخش برای مردم است.

احمد خضری عضو هیئت امنا اظهار داشت: شهرستان نوپای اوز دارای فقر جاده است و اطراف آن جاده کشیده می شود و احساس بدی برای مردم بوجود می آید. امید است حضور اداره کل راه و شهرسازی در این پروژه بیشتر نمود داشته باشد. فعلا ۶ متر گردنه باز شده است و احتیاج به انفجار دارد که باید اداره کل ورود کند.

 وی مشخصات و مزایای جاده مربط را شرح داد و از بهسازی و ساخت جاده اوز- کوره و هیرم نیز پشتیبانی کرد و گفت: باید شهرستان دارای محورهای مواصلاتی بیشتری باشد.

ساسان پیرزاد دبیر هیئت امنا اظهار داشت: در فراخوان کمک مردمی ۳۵۰ خانواده شرکت کردند و حاج محمد زارعی به یاد مرحوم مسعود محبی اولین پل را با یاد و نام او خواهد ساخت و خانواده محبی نیز تقبل پرداخت ۵۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت جاده را کرده اند.

وی بر روی کاهش ترافیک جاده  شیراز- جهرم- لار- بندرعباس که به جاده مرگ معروف است از طریق ساخت جاده مربط تاکید کرد.

جلسه که از ساعت ۲۰ در فرمانداری آغاز شده بود در ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه پایان یافت. حسن شبانی مدیرکل، سید عبدالمجید دستاران مدیر ساخت و توسعه راهها، علی خجسته معاون راهداری و مهرافروز مشاور مدیرکل، محمد محمدی فرماندار شهرستان، حمیدرضا فرازنده رئیس راه و شهرسازی اوز، ساسان پیرزاد، احمد خضری، علی تیرزن، عبدالرحمن صالح، محمدشریف کریما و یونس امیدوار از اعضای هیئت امنا جاده مربط و سرهنگ علی اکبر خادمی، زینل حسینی و مرتضی قائدی و مهندس عباسی از اعضای هیئت امنای شرفویه حضور داشتند.


5 دیدگاه

  1. دراین جلسه چیز جدیدی متوجه نمی شویم جز تکرار صحبت های پیشین قول مشخصی که دولت بدهد وسبب پیشرفت فعلی بشود در جلسه دیده نمیشود حتی اعلام نشد که چند دستگاه ماشین آلات در گردنه اوز. به کهنه مستقر شوند همه کارها. را فعلا به خیران. سپرده اند.

  2. به نظرم وعده سر خرمن می دهند. جاده مربوط که وجود. ندارد را جاده اصلی قلمداد میکنند وهمه چیز. را به آینده. نا مشخص و طولانی. می‌سپارند

  3. این که هیچ نظری روی این پست ثبت نشده نشون دهنده اینه که در واقع هسچ نظر مخالفی رو نمیزارید ثبت بشه و کسی هم نظر مثبتی نداده مثل اینکه به خبر کذبتون
    تقریبا مطمعن بودم نظر قبلی من منتشر نمیشه و به یقین تبدیل شد
    فقط افسوس برای اون و صد افسوس برای وجدان خاموش شما

  4. شهروند. اوز

    به گفته. آقایان راه مربط. راه اصلی است اما وجود خارجی ندارد همه هم خوب میدانند که اتمام این راه بدون کمک های دولتی. شدنی. نیست بنابراین سالهای زیادی طول خواهد کشید که این راه اصلی. ساخته شود متاسفانه جز کمک خیران تاکنون از طرف دولت اعتباراتی داده نشده است

  5. را خوب است هر کجا کشیده شود آبادی می آورد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد