جلسه شورای شهرستان در بخشداری اوز

جلسه شورای بخش اوز با حضور بخشدار، دهیاران  و رئیس شورا و عضو شورای شهرستان لارستان در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد.

موضوعات این جلسه حل مشکلات جاده ای و مخابرات و اینترنت بود.

امروزه حمل و نقل یکی از اساسی ترین و مهم ترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی است حمل و نقل در تمام بخش های کشور تاثیرگذار است دهیاران خواستار تعویض گردنه ها، دوبانده شدن و رفع مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت که از نیازهای اساسی زندگی مردم است و می‌توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم می‌شود شدند. یکی از معضلات، وضعیت نامناسب اینترنت تلفن‌های همراه اول و ایرانسل بود در بعضی نقاط روستایی حتی با مشکل تلفن ثابت و تقویت آنتن تلفن همراه نیز مواجه که اکثر دهیاران این گلایه را داشتند.

روستای محلچه و فیشور از نظر راه و شهرسازی جز شهرستان خنج  می باشند ولی خود روستاها از نظر تقسیمات کشوری جزء بخش اوز و لارستان هستند که این موضوع باید پیگری شود و همه روستاها دوبانده شده اند و به جز این محدوده که دوبانده نشده است و اگر این کار عملی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. و ادامه دوبانده شدن بخش اوز که به سه قمست تقسیم شده بود: شهرداری گراش، و راه و شهرسازی  که این کار را انجام شده ولی شهرداری اوز در قسمت اوز که مربوط به این شهر است اقدامی صورت نگرفته است.

در ادامه جعفر راستگو عضو شورای استان عنوان کرد: بحث ارتباط شورای های فرادست که شورای شهرستان لارستان و شیراز بهترین شورای شهرستان استان هستند. و این شورا ترکیبات خوبی دارد که در راس آن عبدالرحیم مقیقی رئیس شورای شهرستان قرار دارد.  عضو شورای استان گفت:ادامه دوبانده شدن جاده اوز نیز در هفته آینده شروع خواهد شد و بهتر است که مباحث و موضوعاتی که در شوراها مطرح می شود در کمیسیون شورا نیز مطرح تا به صورت تخصصی تصمیم گیری شود.  

در پایان عبدالرحیم مقیمی  رئیس شورای استان ضمن تبریک ۹ اردیبهشت روز شوراها گفت: مردم به همه ما اعتماد کرده اند که خواسته هایشان را به سرانجام برسانیم و مشکلات مورد بحث  جاده نیز از مهم ترین مسائل است که داشتن یک جاده استاندارد برای امنیت تمام هموطنان است که از این جاده ها عبور می کنند. مقیمی افزود: اول باید زبان مردم باشیم  و اگر به نتیجه ای نرسیدیم باید مکاتبه ای کرد و خواسته های مردم را با حفظ احترام و شرافت راساً مطبوعاتی کنیم.  در مورد مخابرات هم مستقیم با استان آقای خرمی صحبت کرده ایم . البته باید حق تفکیک به دهیاری ها بدهند که متاسفانه این گونه نیست و ما تا جایی که از دستمان برآمده تلاش کرده ایم و خواهیم کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد