موسیقی اصیل سنتی همراه با دف در دانشگاه پیام نور

دیشب تالار پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور مرکز اوز مملو از علاقمندان و فرهنگ دوستان به موسیقی سنتی و هنرنمائی هنرمندان اوزی و لاری بود.


گروه دف نوازان ایراهستان لار و گروه موسیقی آوای مهر لار با تشویق حضار، بهترین اجرای خود را به نمایش گذاشتند. استقبال مردم از شهرهای لار و اوز چشمگیر بود و در ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه تالار مملو از تماشگران شد. من سر ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در تالار حاضر بودم. گرچه با استقبال آقایان حبیب مقیمی هنرمند و نویسنده و مجری اهل لار، حسین شکیبا سرپرست گروه موسیقی آوای مهر، محمد اردشیری سرپرست گروه دف نوازان و هاشمی مدیر خانه فرهنگ اوز مواجه شده ولی متاسفانه مراسم با نیم ساعت تاخیر با سخنان گرم و دلنواز حبیب مقیمی آغاز شد. که موسیقی را مسکن روح و جسم دانست. وی اظهار داشت بیائید در سال نو با اندیشه ای نو با موسیقی همراه باشیم.


در بخش نخست اجرای گروه کوبه ای ایراهستان با سه اجرای زیبا با شرکت ۲۱ زن و سه مرد که اردشیری رهبری آن را به عهده داشت شبی زیبا و به یاد ماندنی را برای حضار به جای گذاشت. در بخش دوم گروه موسیقی آوای مهر با حضور ۵ زن و ۱۵ مرد که سه زن و یک مرد خوانند بودند و یکی از خوانندگان سیده عارفه هاشمی بود با چهار اجرای سنتی تالار و حضار را به وجد آوردند.
گفتنی است که در اجرای دف زنی و موسیقی هنرمندان اوز نیز شرکت داشتند. و اتحاد در موسیقی نیز فصل جدیدی از اتحاد و همبستگی از مردم لارستان برای عمران و آبادی و پیشرفت و توسعه و ارتقاء همدیگر است. امشب نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد