جهانگیر عطوفت رئیس اداره آبفای شهر اوز شد

آئین تودیع و معارفه رئیس اداره آبفا شهری اوز در جلسه شورای اداری بخش اوز برگزار گردید.

 در این آئین که در تالار بخشداری و با حضور امام جمعه، اعضای شورای اداری، معاون مدیرعامل آبفای استان، روسای ادارات آبفای شهرستان های لارستان، خنج، گراش شهر لطیفی و مدیر خط انتقال آب سد سلمان فارسی برگزار شد، امام جمعه اوز با اشاره به آیات تلاوت شده در ابتدای جلسه گفت: اتحاد، همدلی و وحدت می تواند باعث پیشرفت کار در جامعه شود.


pasineevazوی خدمات حمیدرضا مصدقی را ستود و اظهار داشت: در مسئله بحران کم آبی در شهریورماه ایشان فوق العاده درخشید، و همه مردم از او سپاسگزار هستند. حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده برای همه مسئولان از جمله مسئولان آبفا دعای خیر کرد.

 بخشدار اوز با بیان این که شهر و بخش اوز منطقه ای کم آب و بحران زا می باشد گفت: جا دارد که مسئولان آبفای استان برای جلوگیری از بروز بحران جدید اقدام به برنامه ریزی کنند. محمدحسین آتش فراز به اعضای شورای ادارای توصیه کرد که: سلسله مراتب اداری را رعایت و از مکاتبه یا مراجعه مستقیم به فرمانداری خودداری شود.

بخشدار ضمن سپاس از مصدقی رئیس آبفای سابق و خوشامد به رئیس جدید اظهار داشت: در این شهر مسئولیت رئیس جدید بسیار سنگین و پربار می شود. چون مصدقی واقعا همه جا پای کار بود و میز و صندلی را نمی شناخت.

حمیدرضا مصدقی رئیس سابق آبفای اوز طی سخنانی اظهار داشت: در سال ۱۳۸۶ به اوز آمدم که آب شور در لوله ها جاری بود. به من گفتند اوز آب ندارد، ولی محبت و همکاری دارد. بعد از ۶ ماه آب سد سلمان وارد لوله ها شد، و ۵/۹ سال که مردم اوز از آب شیرین استفاده می کنند و دیگر آب شور ندیده اند. تاکنون چندبار خط سد سلمان فارسی شکسته شده و یا مشکلات دیگر بوده است. اما همیشه مردم بردبار و صبور بودند و نگذاشتیم بحران آب پیش بیاید. تا این که امسال واقعا بحران شد. جمعیت زیاد، مصرف بالا و مخازن خالی گردید. و اگر ۲ روز دیگر این بحران ادامه می یافت تانکرها نمی توانستند پاسخگو باشند.

مصدقی توانایی های آبفای اوز را شرح داد و گفت: دو منبع ۵ هزار متر مکعبی داریم و دارای بیش از ۶۷۰۰ انشعاب آب، ۷۰ کیلومتر شبکه، ۲۵ خط اتصال و از سال ۸۶ که من آمده ام ۲۱ کیلومتر اصلاح شبکه، ۱۱ کیلومتر توسعه و ۹ هزار متر خط انتقال و جمعا ۴۱ کیلومتر شده است. همچنین ۷۵ هزار شیر فلکه تغییر دادیم و ۲ هزار و ۲۰۰ انشعاب واگذار شد. وی اضافه کرد که: بیش از ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان صرف زیرساخت ها و اصلاح شبکه شده است. مصدقی در پایان به حالت حزن از مردم خداحافظی نمود.

معاون مدیرعامل آبفای استان سخنران بعدی بود که گفت: نه تنها اوز بلکه تمام ایران دچار بحران آب است. وظیفه رسانه ها و مسئولان است که به مردم تفهیم شود که در مسئله آب دچار بحران هستیم و صرفه جویی و همکاری و برنامه ریزی لازم است.

مهندس ایوب ملکوتی افزود: بطورکلی ۹۸ درصد آب در جهان شور و غیرقابل شرب است و ۲ درصد آب روی کره زمین شیرین است که ۷۵ درصد این ۲ درصد نیز یخ و یخبندان است. و ۲۵ درصد این دو درصد هم به سختی قابل استحصال است. یعنی در چاهها، چشمه ها، دریاها و دریاچه ها هستند. در کشور ایران هم ۹۰ درصد آب ها در بخش کشاورزی مصرف می شود فقط ۱۰ درصد به شرب و صنعت اختصاص دارد.

مهندس ملکوتی با بیان این که: هر ساله ۱۲۰ میلیارد متر مکعب آب در زمین ایران فرو می رود و طبق استاندار باید ۴۰ درصد مصرف شود. ولی در ایران ۹۶ درصد مصرف می شود. عمق چاههای ما به بیش از ۳۰۰ -۴۰۰ متر رسیده است و استحصال آب پرهزینه شده است. بهای آب کم است ما هر متر مکعب آب را ۳۰۰ تومان می فروشیم ولی یکهزار تومان هزینه می کنیم.

در پایان معاون مدیرعامل آبفای استان برای برون رفت از بحران آب در اوز پیشنهادات زیر را ارائه داد:

۱-هدر رفت آب را کاهش دهید.

۲-تبصره افزایش آب بهای توسط شورای شهر اجرا شود.

۳-برظرفیت مخازن آب بیفزایید.

۴-چاههای کشاورزی که قابلیت بهداشتی داشته باشد شناسائی شود.

۵-شبکه را اصلاح و بازسازی کنید.

۶-با همکاری واحد توسعه و مهندسی آبفای فارس مطالعات حفر چاههای جدید بررسی شود.

۷-حضور و مشارکت خیرین بسیار لازم و ضروری است.
در پایان حکم حمیدرضا مصدقی به عنوان رئیس اداره آبفای شهر بنارویه و حکم جهانگیر عطوفت نیز به عنوان رئیس اداره آبفای شهر اوز قرائت شد و از سوی مسئولان هدایایی به رئیس آبفای سابق اوز اهدا شد.

گفتنی است جهانگیر عطوفت که به عنوان رئیس جدید آبفای اوز معرفی شد، اهل جهرم و متاهل بوده و دانشجوی فوق لیسانس رشته عمران است. وی مدت ۴ سال است در سمت مدیرآبفای عمادده مشغول به خدمت بوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد