دکتر بهرامیان و استاد فرزانه: «انتشار پسین اوز یک گام خردمندانه است»

دکتر محمدحسین بهرامیان به اتفاق آرمان فرزانه از اساتید و کارشناسان شعر و ادبیات که به دعوت انجمن تائب اوز برای بزرگداشت روز حافظ به اوز آمده بودند از دفتر نشریات پسین و عصر اوز بازدید و با کارکنان و مدیرمسئول به صحبت نشستند.

در این دیدار که اعضای انجمن ادبی آقایان بهرام رفیعی، عبداله وحدانی، میرهاشم ریاحی و سیدیوسف حسینی حضور داشتند درباره نقش مطبوعات در آگاهی رساندن به مردم، نقش شعر در فضای کنونی و نقش محیط جغرافیایی در شعر و شاعری به بحث گفت و گو پرداختند.

 آرمان فرزانه، سابقه خویش را در مطبوعات ذکر کرد و اظهار داشت: من هم روزنامه نگار بودم. وی انتقال نام عصر به پسین را یک گام خردمندانه دانست و با بیان این که واژه پسین واژه ای فارسی و صفت نسبی است که خلاف پیشین معنی می دهد این نشان از تفکر بهتر است. دکتر بهرامیان در بخشی از سخنانش گفت: مشوق اصلی من برای شعر گفتن همان شعر بوده است.

وی درباره اوز اظهار داشت که: گرچه شهر اوز کوچک است. ولی دلها و مهربانی های بزرگ دارد. نگاه مردم، حرکت مردم، نقش مردم در جامعه، لباس، ساختمان و بناها همه گویای فرهنگ و ادب و مهربانی است.

وی افزود همانطوری که استاد فرزانه گفت: پسین واژه ای بسیار زیبا و زیبنده مردم خوش فکر اوز است. عبداله وحدانی عضو انجمن ادبی تائب اوز ضمن تایید سخنان استادان دکتر بهرامیان و فرزانه گفت: نقش مدیر مسئول پسین اوز در جامعه، نقشی تاثیرگذار و فراموش نشدنی است. وحدانی تاسیس مجتمع آفرینش را نیز دستاورد یک فکر فرهنگی دانست. وی در پایان از تاثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس آن در جامعه اوز نیز به نیکی یاد کرد.

بهرام رفیعی دبیر انجمن ادبی تائب اوز نیز ضمن تمجید از عصر اوز و پسین اوز گفت: کارکنان و گردانندگان این موسسه فرهنگی توانسته اند هویت فرهنگی شهر اوز را حفظ کنند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد