دیدار با سالمندان سرای مهر لارستان

دوشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ با جمعی از همشهریان اوزی به مناسبت هفته ملی سالمند و هفته وحدت برای دیدار با سالمندان به سرای سالمندان مهر لارستان رفتیم در بدو ورود رزاقیان با خوشرویی به پیشواز آمدند.
به گزارش پسین اوز و به نقل از طیبه نامی مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده فرمانداری اوز، در یک گفتگوی صمیمانه که با رزاقیان پرستار کشیک و روابط عمومی سرای سالمندان داشتم از وضعیت سالمندان گفتند و اینکه ۷۰ نفر تحت مراقبت هستند که ۷۰ درصد آنها بلا صاحب هستند و بخشی از هزینه گذران آنها توسط دولت و خیرین و مرکز خیریه هاشمی زاده انجام می شود ۳۰درصد بقیه، خودشان ماهیانه مبلغی را پرداخت می کنند.


سالمندان مرتب توسط پزشک عمومی، متخصص داخلی و روان پزشک و مشاور ویزیت شده و آزمایش های روتین برایشان انجام می شود.
هزینه های سه وعده غذا، پوشاک ، پوشینه ، ایاب و ذهاب ، دارو و … با توجه به وضعیت جسمانی و تورم خیلی بالاست.
درخواست همراهی از مردم و خیرین نمودند که در زمینه پوشاک و اقلام بهداشتی نیاز هست. عنوان کردند قبلا مردم و خیرین بیشتر با این مرکز همراهی می کردند.

به جمع همراهان اوزی اضافه شدم و سالمندان در حیاط روی صندلی ها نشسته بودند.
حلیمه جنیدی با دف نوازی و سرج های اوزی محیط را شاد نموده بود.
 عادل جعفرپور با همراهی دو نفر دیگر با ساز محلی یک روز بسیار شاد و بیاد ماندنی را برای سالمندان رقم زد که از این دو بزرگوار تشکر می شود.
حیدری از شبکه بهداشت و اعضای باشگاه کتابخوانی بهار همراه بودند.
 محمد رضا رحیمی با فیلمبرداری و تصویر برداری خاطره ای را به آرشیو اضافه نمود.
سعی کردیم یک روز شاد را برای سالمندان رقم بزنیم و موفق هم شدیم چون بعد از خداحافظی از همه مان قول گرفتند که مرتب به دیدارشان برویم و مثل امروز دلشادشان کنیم. 
اما در چهره همشهریان اوزی غمی نهفته بود که سعی می کردیم پنهانش کنیم شایددل نگرانی برای آینده خودمان بود و یا دل نگرانی مان برای سالمندانی بود که میشد در کانون گرم خانواده باشند. اما در این مکان بودند. البته ۷۰% بلا صاحب ها هیچکس را نداشتند که دیداری برایشان تازه شود و چشم امیدشان به دولت و خیرین و کادر درمان و خدمات سرای سالمندان لارستان می باشد.

سپاسگزار همراهی بزرگوارانی هستم که در این روز دل سالمندان را با حضورشان شاد کردند خداوند دل همه تان را شاد بفرماید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد