رئیس جدید دادگستری شهرستان اوز معرفی شد

با حضور معاون قضایی دادگستری استان فارس، روسای دادگستری و دادستان های شهرستان های لارستان، گراش، خنج و داراب، فرماندار و مسئولان و معتمدان شهرستان اوز در تالار دانشگاه آزاد اسلامی اوز از خدمات حسین روانشاد رئیس سابق قدردانی و سیدحسام الدین زندوی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان اوز معرفی شد.

به گزارش پسین اوز، صبح روز یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱طی آیینی در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی اوز با مجری گری فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز از خدمات حسین روانشاد رئیس سابق دادگستری اوز قدردانی و سیدحسام الدین زندوی به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

در این آیین حسین روانشاد گفت: از همه خداحافظی و حلالیت می طلبم. وی گزارش مختصر عملکرد خویش اظهار داشت: در مدت ۱۸ ماه خدمت در این شهرستان توانستم حوزه قضایی اوز را راه اندازی و دفتر خدمات الکترونیک قضایی تاسیس کنم. در این مدت ۳ هزار پرونده را حل و فصل کرده بطوری که پرونده برای ارسال به تجدید نظر استان آنقدر کم است که باید مدتی بگذرد تا اقدام شود. در دو مرحله آبان و اسفند ۱۴۰۰ توانستیم زمین های دولتی را آزاد و از تملک غیرقانونی عده ای بدرآوریم. برای جلوگیری از تملک اراضی دولتی گشت ویژه متشکل از دادگستری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی و فرمانداری راه اندازی کرده که بسیار مثبت و جواب داده است. تاسیس پزشکی قانونی را به سرانجام رسانده و منتظر ساختمان محل آن هستند. وی در پایان گفت: هر کجا باشم برای مردم اوز خدمتگزارم و از همکاری شیخ صالح انصاری امام جمعه موقت اوز و سایر مسئولان، فرماندار سابق و کنونی و اعضای شورای تامین سپاسگزاری کرد.

شیخ محمد صالح انصاری امام جمعه موقت اوز ضمن دعای خیر برای مردم ایران و شهرستان اوز گفت: بحث قضاوت بسیار حساس، خطرناک و سرنوشت ساز است. قاضی، حافظ جان، مال و ناموس مردم است و حفظ آبروی افراد بسیار مهم است. قاضی باید عالم، حکیم و حلیم و شجاع باشد.

وی افزود: طبق آیات قرآن، قاضی نباید اسیر حب و بغض شود و امانت داری و عدالت محوری را از صفات قاضی می داند.وی در پایان خواستار تاسیس اداره ثبت اسناد و املاک شد.  

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز ویژگی های انقلاب اسلامی را بازگو کرد و گفت: باید این ویژگی را تبین کرد. وی افزود روانشاد در عین جوانی فردی پخته و کاربلد بود. تیزبینی، آینده نگری و شجاعت را از دیگر صفات وی ذکر کرد و گفت: از دادگستری استان تقاضای گسترش دادگستری اوز را داریم.

سید ابراهیم مرتضوی معاون قضایی دادگستری استان فارس با اعلام سلام رئیس کل دادگستری فارس به مردم اوز، گفت: فکر قاضی پیوسته درگیر رای و قضاوتش است. از این نظر شغل حساس و استرس زاست وی افزود: روانشاد خشت اول دادگاه اوز را نیک و راست بنا نهاد که البته شایسته مردم فرهنگ پرور اوز بود. وی از مردم درخواست کرد که هر مورد خلاف مشاهده شد با دادگستری همکاری کنند.

مرتضوی با اشاره به ویژگی های زندوی گفت: وی فردی خبره و آشنا به فرهنگ و اقوام مختلف بوده و بویژه اهل جنوب است و سابقه قضاوت در تهران و شیراز داشته و به مسائل کیفری و حقوقی اشراف دارد.

سید حسام الدین زندوی رئیس جدید دادگستری اوز به وحدت شیعه و سنی اشاره کرد و آن را سرمایه بزرگ معنوی برای منطقه دانست. وی گفت: من خادم مردم هستم و حل و فصل ریش سفیدانه را ترویج خواهیم داد.

در پایان اظهار داشت: امیدوارم بتوانم به مردم فرهنگ دوست و شریف شهرستان که در استان به خوشنامی معروف هستند خدمت کنم. نشست در ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه پایان یافت و حکم حسین روانشاد که به سمت دادستان دادسرای شهرستان داراب و حکم ریاست حوزه قضایی شهرستان اوز مربوط به زندوی اهداء شد.


4 دیدگاه

  1. درخواست مردم. اوزازریس جدید. دادگستری اوز

    مردم شهرستان اوز از ریس محترم. دادگستری. آقای. زندوی انتظار. دارند که برای. استقرار. اداره ثبت اسناد. واملاک اوز. وهم چنین تاسیس. اداره پزشکی. قانونی اقدام وپیگیری جدی. به نمایند ودر این راه نامی ماندگار. از خود. به یادگار بگذارند. اینشالله

  2. امیدواریم رئیس جدید باعث خیر وبرکت باشد

  3. انشاالله خداوند متعال به هردوبزرگوار سلامتی وتوفیقات بیشتر درراه خدمت به اسلام ومردم عنایت فرماید.آمین یارب العالمین

  4. شماره دادگاه اوز توسیستم ثبت نشده…
    اگه شماره ای هست بی زحمت بزارین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد