رسانه ها، چشم بیدار مردم هستند

آگاهی بخشی از رسالتهای مهم رسانه هاست. مطالبات شهروندان از طریق رسانه ها به اطلاع مسئولان می رسد.

به گزارش پسین اوز، سرپرست فرمانداری شهرستان اوز در دیدار با مدیران مسئول رسانه های مجوزدار و اعضای خانه مطبوعات و رسانه ها گفت: رسانه ها چشم بیدار مردم هستند و رسانه ها می توانند در پیشرفت جامعه تاثیرگذار باشند. محمد محمدی افزود: رسانه های مجوزدار با زحمات و سیر مراحل مختلف توانسته اند خود را دارای هویت کرده و در قبال مطالب انتشاری مسئول و متعهد هستند. از رسانه های غیر مجوزدار نیز تقاضا داریم در اخذ مجوز اقدام کنند.

وی از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درخواست کرد که رسانه های بدون مجوز را پالایش و آنان را به سمت قانونی شدن راهنمایی و نتیجه را اعلام کند. بالاترین مقام اجرایی شهرستان با اشاره به درخواست مدیران مسئول گفت: بالا بردن ظرفیت و توانائی مدیران در انتقاد پذیری مورد تایید می باشد و لازم است ابتدا هرکدام از رسانه ها اگر موضوعی را مطلوب نیافتید در مرحله اول تذکر دهید و اگر ادامه یافت حتما رسانه ای گردد.

فرماندار شهرستان اوز ضمن تقدیر از مردم فرهنگ دوست و دانای منطقه اظهار داشت: من از نیکوکاران بسیار سپاسگزارم و رسانه ها نیز وظیفه دارند که: ۱-عملکرد نیکوکاران را تشریح ۲-نتیجه عمل آنان که به نفع جامعه شده است را برای مردم منعکس سازند تا نیکوکاران عزیز مطلع شوند.

بدیهی است نیکوکاران برای خدا کار می کنند و کار کردن برای خالق خستگی ندارد. محمدی با اشاره به اعتماد سازی بیان داشت که رسانه ها باید اعتماد مردم را جلب کنند تا بتوانند در بین آنان جایگاهشان حفظ شود. فرماندار در پایان سخنانش از این که شهرستان اوز دارای رسانه های فعال و مدیران دلسوز و با تجربه هست احساس رضایت کرد و افزود: امیدواریم که پیوسته در کنار ما باشید و متذکر شد که مسئولان و رسانه ها وظیفه دارند. به این مردم خدمت کنند. چون آنان دارای لیاقت و شایستگی بیش از اینها را دارند.

 در ابتدای نشست فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه های اوز را به دو دسته مجوزدار و بدون مجوز معرفی کرد و گفت: سه نشریه چاپی و ۵ رسانه برخط داریم. وی شهر اوز را یک شهر علمی و فرهنگی دانست که برعکس سایر شهرها، ورود و خروجش را دانشگاه می بینیم. راه اندازی خانه مطبوعات یعنی علاقمندی و متمایز بودن شهر اوز نسبت به رسانه ها وی درباره پایتختی کتاب و شهر خلاق و ترویج کتابخوانی و شهر مد و لباس و سایر عناوین شهر اوز به طور اختصار صحبت کرد و افزود: روستای فیشور در کشور به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شده است.

در ادامه احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز دبیر گروه رشا و رئیس خانه مطبوعات به دو تشکل رسانه ای در اوز اشاره کرد و گفت: رشا و خانه مطبوعات و رسانه ها دو تشکلی هستند که توانسته اند رسانه ها را هدفمند و قانونمند سازد و سعی شده است که مطالبات مردم پیگیری شود. خضری افزود: امیداواریم منبعد در جلسات منافع عمومی، شورای ادارای، رسانه ها حضور داشته باشند و اقداماتی به عمل آید تا ظرفیت مسئولان در پذیرش انتقادات افزایش یابد.

وی خواستار برطرف شدن موانع برای سرمایه گذاران در اوز شد و رسانه های شهرستان را با مدیران مسئول آنان معرفی کرد.

ابراهیم احمدی مسئول آموزش  خانه مطبوعات و عضو گروه مدیران رشا طی سخنان کوتاه گفت: در این شهرستان رسانه های چاپی و برخط از نظر کیفیت خرف برای گفتن دارند. چون بسیاری از حضار سابقه افزون بر ۲۰ سال در امر مطبوعات دارند. اگر از نظر کیفی خوب هستیم ممکن است از نظر کیفی عالی نباشیم چون همه آماتور هستیم.

وی عملکرد مطبوعات اوز را به سه دسته تقسیم کرد: ۱-حمایت از مسئولان برای خدمات رسانی به مردم که بسیار عالی عمل شده است. ۲-انتقال مطالبات مردمی به مسئولان ۳-تاثیرگذاری در جامعه که دو مورد اخیر، چندان مطلوب نبوده است. وی خواستار مساعد شدن فضای گفتمان در شهرستان شد و از رسانه ها گله کرد که در بحث جاده ضعیف عمل شده است.

در ادامه عبدالعزیز خضری مدیرمسئول پیام دانش، دبیر خانه مطبوعات و عضو گروه رشا، محمد رفیع راوند بازرس خانه مطبوعات و مرتضی اسماعیلی مدیر رسانه مربوطی و عضو رشا و مسعود باقرزاده مدیر مسئول اوز خبر و عضوخانه مطبوعات نیز مطالبی ایراد کردند. باقرزاده گفت: امید است رسانه ها استاندارد سازی شده و دوستان بدون مجوز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد هدایت شوند تا مجوز بگیرند وی خواستار آن شد که اصحاب رسانه دچار بی مهری نشوند.


3 دیدگاه

  1. قابل توجه. فرماندار محترم. اوز

    درمیان اداراتی که دراوز تاکنون تاسیس نشده اند. دو اداره مهم. ثبت اسناد. واملاک. ودفتر پلیس ۱۰+ بسیار مورد نیاز روزانه مردم شهرستان اوز هستند که باید توسط فرمانداری محترم مورد پیگیری جدی قرار گیرند تا مردم مجبور نباشند برای کارهایشان به لار وگراش بروند

  2. نورالدین - غ

    امید است فرماندار جدید بیشتر در میان مردم باشد ود بهبود وضع کمک کند تاسیس پلیس + ۱۰ واداره ثبت ، انتقال خون ، آب وغیره کوشا باشد

  3. درخواست از فرمانداری

    از جناب محمدی فرماندار محترم اوز استدعا داریم همانند فرماندار لارستان اکثرا در شیراز و تهران پیگیر امورات شهرستان وبخصوص. استقرار ادارات جدید باشند قطعا با تحرک بیشتر میشود خدمات بهتری ایجاد کرد موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد