روز شمار هفته ملی سلامت بانوان ایران در سال ۹۹

🌸هفته سلامت بانوان ایران همه ساله در آخرین هفته مهرماه برگزار می شود .
امسال با در نظر گرفتن شرایط همه گیری کووید ۱۹ با موضوع
🌹سلامت زنان در دوره کرونا🌹
🌸پنجشنبه : ۲۴ مهرماه ، زنان پیشگامان خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کووید ۱۹
🌸جمعه ۲۵ مهرماه : پاسداشت و تکریم بانوان فداکار کادر بهداشت و درمان به عنوان پیشتازان پیشگیری و درمان کووید۱۹
🌸شنبه ۲۶ مهرماه : شیوه زندگی سالم و کووید ۱۹ با تاکید بر چاقی به عنوان عامل وخامت کووید۱۹


🌸یکشنبه ۲۷ مهرماه : سلامت باروری زنان (روابط زناشویی، بارداری و زایمان ایمن و سالم )در همه گیری کووید۱۹
🌸 دوشنبه ۲۸ مهرماه : زنان و سلامت روانی در همه گیری کووید۱۹
🌸سه شنبه ۲۹ مهرماه : نقش زنان در ترویج منابع معتبر آموزشی و اطلاعات معتبر و پیشگیری از انتشار باورهای غلط در باره پیشگیری و درمان کووید۱۹
🌸چهارشنبه ۳۰ مهرماه : پیشگیری از آسیبهای شغلی و اجتماعی زنان در اپیدمی کووید۱۹

🌸کووید ۱۹ به بیماری همه گیر تبدیل شده و شرایط بحرانی را در سراسر دنیا ایجاد کرده است ، زنان به عنوان نیمی از جامعه در نقش زن، مادر ، همسر در خانواده و در نقش فعال اجتماعی در جامعه و بازار کار پیشگامان و نقش آفرینان جدی و همیشگی خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده و جامعه در پیشگیری از کرونا هستند.
وظایف سنگین زنان برای اقدامات پیشگیرانه ، مراقبت از خانواده ، مشکلات زنان سرپرست و بدسرپرست ، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه آسیب های جدی به سلامت جسمی و روانی و اجتماعی زنان وارد آورده .
کارکنان نظام سلامت نیز که اکثریت آنان را زنان تشکیل می دهند با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجه هستند.
میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در مردان طبق آمار بیشتر است اما زنان بیش از مردان بار عواقب روانی ، اجتماعی و اقتصادی ناشی از این همه گیری را به دوش می کشند.
و تاثیر طولانی مدت همه گیری بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان بیشتر بوده و می تواند آسیب های جدی به آنان ، خانواده و جامعه وارد نماید.
هفته سلامت زنان زمان مناسبی برای تقدیر از زحمات شبانه روزی زنان است که با رویی گشاده ، اراده ای آهنین ، عزمی راسخ و قلبی مملو از مهربانی ، شبانه روز برای شکست این ویروس تلاش می کنند.
🍀دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری شهرستان اوز از همه بانوان بابت تلاش در جهت حفظ و ارتقاء جایگاه خانواده و زنان تقدیر و تشکر می نماید و به تلاشگران مدافعان سلامت در جهت بهبود وضعیت جسمانی و روانی بیماران خدا قوت گفته و سپاسگزار همه بانوان عرصه بهداشت و درمان هستیم 🍀
طیبه نامی


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد