زلزله شهرستان اوز با ۳۰۰منزل تا ۸۰درصد آسیب و۱۶ مصدوم

زلزله ۴/۷ ریشتری شامگاه جمعه ۲۷ مرداد در شهرستان اوز در ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز به ۳۰۰ منزل مسکونی تا ۸۰ درصد آسیب رساند و ۱۶ مصدوم را روانه مراکز درمانی کرد.

به گزارش پسین اوز وطبق گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۹و۴۰دقیقه و۳ثانیه روز جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ودر گرمای شدید، زمین لرزه ای به بزرگی  ۴/۷ شهر اوز مرکز شهرستان اوز در استان فارس را به شدت لرزاند.

 کارشناسان می گویند: تکان  های این رویداد به گهواره ای مشهور است که خطرناکترین نوع زلزله است. پس از آن در تاریخ های ۲۸ و۲۹ مردادنیز ۵ پس لرزه با شدت های ۳/۱،۲/۹،۲/۷،۲/۶و۲/۵ ریشتر روی داد که در مرحله نخست باعث رعب و وحشت و دلهره مردم شده که ۱۶ نفر را مصدوم و روانه بیمارستان کرد.

این زمین لرزه که شدت آن در منابع غیر رسمی ۵/۱ ریشتر اعلام کردند در شهر اوز خسارتی نداشت اما برخلاف گزارشات اولیه دارای خسارت مالی فراوان بوده است. بویژه اینکه در محله  (بوستان) که باستانه می گویند اکثر منازل آسیب دیده وغیر قابل سکونت شده است .محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز گفته است که ۳۰۰ منزل مسکونی که برخی تا ۸۰درصد آسیب دیده و۱۶ تن نیز در جریان زلزله مصدوم، که سرپایی مداوا شده اند .فرماندار افزوده است که: تیم ارزیاب متشکل از بنیاد مسکن، شهرداری، هلال احمر و نظام مهندسی، کار بر آوردمیزان خسارت وشناسائی دقیق منازل آسیب دیده  را عهده دار است تا میزان درست خسارت را به تفکیک به  مدیریت بحران استان برای تامین تسهیلات خسارت گزارش گردد. مردم وفعالان اجتماعی و امدادی در شبکه های اجتماعی   می گویند:

 

۱- برای برطرف کردن مشکلات زلزله زدگان، در ابتدا باید مسئولان توجه ویژه داشته باشند.

۲- مسئولان شهرستان و استان مطالبات مردم را اجابت کنند.

۳- نماینده مردم در مجلس ضمن حضور در محل نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

۴- ستاد بحران محلی متشکل از شورا، مسئولان و جوانان همیشه در صحنه، که در بیماری کرونا به خوبی بدون چشمداشت مادی و به طور شبانه روز  انجام و ظیفه کردند و مردم خدمات آنان را پیوسته به یاد دارند، تشکیل شود.

۵- خیرین هم چون همیشه ستاد مردمی را پوشش دهند تا قبل از فرا رسیدن زمستان مشکلات  حل شود.

۶- بانک های شهرستان هم باید سهمی در کمک رسانی داشته باشند و با ارائه تسهیلات کم بهره به مردم خدمت رسانی کنند.

۷- گزارشگران محلی و مردمی نیز با تهیه ویدئو واقعیت را ثبت و انتشار دهند.


4 دیدگاه

  1. خدارا شکر که آسیب جانی نبوده آسیب مالی حل می شو

  2. حضور. نماینده مجلس. برای. زلزله. در اوز. ؟؟؟؟!!

    بااین حجم از خسارات. زلزله. چرا نماینده. مجلس. سری. به اوز. نمی‌زنند تا حضوری. در جریان. مشکلات مردم. قرار گیرند. علت چیست ؟؟؟؟!!

  3. از زلزله زدگان. اوز. به. نماینده مجلس در تهران

    مردم شهرستان. اوز خواهان سلامتی و تندرستی آقای حسین. زاده نماینده محترم. خود. در تهران. هستند. از طرف. زلزله زدگان. اوز

  4. مردم زلزله زده اوز

    ۵۰۰ تا خونه اسیب دیده. بیمارستان ناامید اوز هم ترکیده .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد