ساخت ۲۰۰ کیلومتر جاده با مشارکت خیرین در جنوب فارس

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: تا پایان سال مالی حداقل ۵۰ کیلومتر محور جهرم-لار-بندرعباس زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش پسین اوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، وسعت حوزه استحفاظی این اداره کل که وظیفه راهداری را نیز عهده دار است از ۱۶ استان کشور بزرگ تر است. مدیرکل راه و شهرسازی لارستان که به مناسبت گرامیداشت هفته راهداری سخن می گفت: اعلام کرد که افزون بر ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه در این حوزه وجود دارد.

 حسن شبانی افزود: فقط برای محور لار- جهرم- بندرعباس ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه ماده ۵۶ با بانک به تفاهم رسیده ایم و ۱۰۰ میلیارد تومان هم از محل سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است و این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ کل اعتبار این محور فقط ۱۰۰ میلیارد بوده است.

وی اضافه کرد که در سفر رئیس جمهوری ۴۰ میلیارد تومان برای محور لار- بستک مصوب شده است که به زودی شاهد بهره برداری از ۱۰ کیلومتر اول آن خواهیم بود.

شبانی با اشاره به همراهی خیرین در امر راه سازی گفت: در این حوزه ۲۰۰ کیلومتر راه خیرساز داریم که شامل محور خنج- کاریان(دیگ اشکن) به طول ۴۰ کیلومتر؛ محور اوز- بختیارویه به طول ۴۰ کیلومتر و محور اوز شرفویه(مربط) به طول ۲۸ کیلومتر و همچنین ۴۰ کیلومتر محورهای عمادشهر و سه راهی زروان با اعتباری معادل ۶۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که ۵۰ درصد بودجه دولتی و ۵۰ درصد تعهد خیرین است.


2 دیدگاه

  1. احسنت که نیکوکاران در شهرستان اوز همت داشته واقدام می کنند به ویژه راه مربط که خوب پیش رفته من کودک بودم که از این راه به شیراز می رفتیم آفرین به خیرین اوز که این راه را اخیا می کنند

  2. حکایت جاده مربط

    آیا جاده مربط از نظر دولت دارای هویت وکد هم هست که دراین جا ازان یاد میشود. ویا اینکه کلا خیر ساز. است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد