سرپرست جهاد کشاورزی:تکمیل زیرساخت ها باعث توسعه پایدار کشاورزی اوز می شود

به گزارش پسین اوز سرپست جهاد کشاورزی شهرستان اوز در گفتگوی اختصاصی گفت: اگر بخواهیم به توسعه پایدار در بخش کشاورزی دست یابیم می باید زیر ساخت های مربوط را فراهم سازیم. شهرستان اوز ظرفیت توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی را دارد. من از روزی که وارد شهرستان شدم بنا را بر این گذاشتم که زیرساخت های کشاورزی را با کمک دولت، مسئولان و مردم و به ویژه نیکوکاران فراهم سازم. وجود شرکت تعاونی روستائی می تواند فعالیت های مختلف خدماتی، تولید، بازرگانی و ترویجی را انجام دهد و متاسفانه در این شهرستان نوپا شرکت تعاونی شهید باهنر روستای بیدشهر از قبل وجود داشته ولی بدون فعالیت بوده که با تلاش آن را فعال ساختیم و امسال برای آن کد کارگزاری گرفته تا بتواند اقدامات لازم را به عمل آورد. برای روستاهای فیشور و محلچه که فاقد کارگزار بودند با کارگزار خصوصی در شهرستان خنج وارد مذاکره شده و کارگزار خصوصی در فیشور راه انداختیم که البته به سرانجام نرسید. اما اقدامات لازم انجام شد و بذرگواهی شده، کود و غیره را تهیه و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

حسین وطن دوست افزود: همه اینها زیرساخت کشاورزی هستند. ۱۲ دستگاه تراکتور جدید به شهرستان اضافه کردیم و در بخش حفظ نباتات با آفت سوسک سر خرطومی حنائی مواجه شدیم که اقدامات لازم به عمل آمد.

در قسمت امور اراضی واقعاً مشکل داریم قبلاً نظارت کافی صورت نگرفته و هم اکنون شاهد باغ شهری های فراوان بدون مجوز هستیم. در واحد امور اراضی، واحد امور حقوقی لازم و حتمی است که ما نداریم و این موضوع کارها را معطل و مشکل می کند. هم اکنون در قسمت امور اراضی یک نفر مشغول است که شبانه روز کار می کند. به دلیل اینکه چارت سازمانی جهاد کشاورزی اوز تعریف نشده است و از بسیاری از مزایا در این حوزه محروم هستیم و اختصاص چارت سازمانی نیز زمان بر است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اوز در پایان اظهار داشت: مردم این شهرستان صبور، متین و علاقمند به پیشرفت هستند ولی باید مطالبه گری آنان بیشتر باشد تا بتوانیم در تمام ابعاد به پیشرفت نائل شویم. مسلماً این شهرستان نوپا و نیازمند حمایت مسئولان و خیرین هستند و در هر زمینه ای باید ابتدا زیرساخت ها فراهم شود و جهاد کشاورزی شهرستان اوز منتظر تصویب چارت سازمانی است تا با به کارگیری نیروهای متخصص بتوانیم به هدف اصلی نائل شویم.

بدیهی است در جهاد کشاورزی بخش های معاونت زراعت، باغبانی، امور اراضی، حفظ نباتات، تولیدات گیاهی و دامی، تغذیه، امور مالی، دبیرخانه و … باید فعال باشد که بیش از ۲۰ نیرو می خواهد و ما در جهاد کشاورزی شهرستان اوز با حجم کار زیاد فقط ۴ نیرو داریم.


3 دیدگاه

  1. متاسفانه جهاد کشاورزی اوز هیچ برنامه ای برای حمایت از سرمایه گذاران نداره .بدلایلی که نمیشه گفت،هر سرمایه گذاری بره جهاد کشاورزی یجورایی فراری میشه .امیدواریم آقای وطن دوست پیگیر این مشکل بزرگ باشن.آقای فرماندار هم انشاالله نظارت بیشتری داشته باشن بر عملکرد نیروهای جهاد کشاورزی اوز

  2. اوز شهرستان خیرین است!
    مخابرات نیرو ندارد
    شهرداری نیرو و بودجه ندارد
    جهاد کشاورزی کمبود نیروی کار دارد
    خیرین جیب ها را شل کنید!

  3. حکایت جهاد کشاورزی اوز

    متاسفانه جهاد کشاورزی اوز فعال نیست ودرسکوت خبری می‌گزارند مسولین رسیدگی نمایند و رسانه ها اطلاع رسانی نمایند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد