شورای اسلامی استان با حضور رئیس کمسیون عمران مجلس تشکیل جلسه داد

نشست رسمی شورای اسلامی استان فارس با حضور محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم خفر و جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.  

در این نشست ابتدا رحمان هادی پور رئیس شورای اسلامی استان فارس ضمن تشکر از ارتباط خوب نماینده جهرم و خفر با شوراهای استان از ایشان بابت زحماتشان در مجلس برای کمک به توسعه استان پهناور فارس تشکر نمود.

در ادامه هادی پور به نکات مهمی از جمله وضعیت نا به سامان جاده های استان ، تلاش و همت خیرین و تعهدات دولت در قبال آنان، سامان دادن به پروژه های ناتمام عمرانی استان، فقر ریلی استان فارس با توجه به ظرفیتهای فراوان این استان و اهمیت نقش شورا ها در مدیریت شهر و روستا اشاره کرد و خواستار بررسی و حل این مشکلات شد. همچنین خواستار بازدید شورای استان به اتفاق ریس کمیسیون عمران مجلس و مسئولین مربوطه از پروژه های مهم استان فارس شد.  

سپس اعضای کمیسیون عمران شورای استان و تنی چند از نمایندگان شهرستانها از مشکلات و درخواست های عمرانی و شهرستانی در استان گفتند و همچنین محمد مهدی تقیه مشاور شورای عالی استان به مشکلات و خلاهای قانونی در ارتباط با این نهاد مردمی اشاره کرد و خواستار پیگیری این موارد در مجلس شورای اسلامی شد.

فتح اله امینی نماینده شورای شهرستان اوز در استان فارس هم مطالبی را بیان نمود از جمله عدم ابلاغ  به موقع بودجه عمرانی به شورای برنامه ریزی استان، وضعیت نا به سامان جاده های استان و شهرستان اوز، کیفیت نامطلوب خودروهای داخلی و تعلل در آزاد سازی واردات خودرو، و اذعان داشت در قبال پروژه های خیرساز در شهرستان اوز مثل  بیمارستان و جاده دولت به تعهدات خود عمل نکرده و موجب گلایه مندی و دلسردی خیرین گشته است. 

سپس رضایی کوچی سخنانی در پاسخ به سوالات و درخواستهای اعضای شورا مطرح کرد. رضایی کوچی گفت: اختصاص بودجه برای پروژه های عمرانی نیمه تمام به صورت قطره چکانی است و راه حل این مشکل ورود بخش خصوصی است.

 در ادامه رضایی کوچی مطالبی از جمله تقویت مناطق محروم با اولویت روستاها، توسعه ریلی و برنامه های آینده استان در این زمینه، پیگیری انتقال آب خلیج فارس برای بخش صنعت و مشکلات آن و اهمیت جاده را بیان نمود و اشاره کرد با تصمیمات جدید تخصیص قیر رایگان به صورت تهاتر خواهد بود و در پایان مقرر گردید رئیس کمیسیون عمران و شورای استان بازدیدی از آزاد راه شیراز اصفهان و دیگر پروژه های مهم استانی و کشوری استان فارس داشته باشند.

 لازم به ذکر است جعفر راستگو مشاور عالی شورای استان فارس از شهرستان اوز  نیز در جلسه حضور داشت .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد