شیخ عبدالقادر فقیهی برای توسعه فضای سبز اوز با اهداء نخل پیشقدم شد

پنج شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ نخل های قصب اهدائی شیخ عبدالقادر فقیهی در بلوار خلیج فارس اوز توسط پرسنل فضای سبز شهرداری اوز کاشته شد.
مسعود باقرزاده:درخت نخل، از درختان بومی جنوب کشور و منطقه اوز محسوب می‌شود. درخت نخل که به زبان محلی به آن «فسیل یا موه» گفته می‌شود نیاز آبی کم ومقاومت بالایی دارد واز جمله درختانی است که از آن می‌توان برای زیباسازی فضای سبز بهره برد.


شیخ عبدالقادر فقیهی که بانی طرح احداث نخلستان در دانشگاه آزاد مرکز اوز است، برای اولین بار با اهداء ۱۰ نفر نخل قصب به شهرداری اوز پیشنهاد توسعه فضای سبز شهری با استفاده از این گونه بدلیل اقتصادی ومناسب بودن را دارد.
شاهرخ امیری وفریدون نامی از همت شیخ عبدالقادر فقیهی تقدیر و اعلام نمودند: شورای اسلامی شهر وشهرداری از پیشنهادات شهروندان وخیرین استقبال ودر نظر داریم فضای سبز را توسعه ودرختان کنوکارپوس که در برخی بلوارها ومیادین مانع دید رانندگان می شوند ومشکلات ترافیکی داشته را حذف وبا گونه مناسب از جمله نخل جایگزین نمائیم .


مسعود باقرزاده رئیس گروه محیط زیست وامور اجرائی شهرداری اوز با استقبال از پیشنهادات شهروندان افزود: با جایگزینی نخل با درخت کنوکارپوس معروف به درخت کویتی مشکل ترافیکی در دوربرگردان بعد از پمپ بنزین برطرف شد واز این به بعد مانعی برای دید رانندگان وجود ندارد.


1 دیدگاه

  1. درود برشیخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد