قابل توجه فرمانداری شهرستان اوز در متن های مندرج در تابلوی جلسات با مسئولین عالی رتبه استانی و‌ کشوری، دقت عمیق تری لحاظ شود

*امیررضارضایی(خبرنگار مردمی و رسانه شهرستان اوز): پنجشنبه بیستم مهرماه ۱۴۰۲، شهرستان اوز، میزبان عبدالملکی مشاور رئیس جمهور بود تا این مقام بلند پایه کشوری، سهم شهرستان اوز و‌ شهرستان های همجوار از سفر رئیس جمهور به استان فارس، باشد که به همراه وزیر ورزش به عنوان نمایندگان ریاست جمهوری، به این مناطق سفر کنند تا صدای انبوه مطالبات در چندین شهرستان را، به گوش رئیس جمهور برسانند و امروز به یقین، روز پرمشغله ای برای مسئولین شهرستان اوز نیز بود تا ضمن خسته نباشید و ‌خدا قوت به محضر مهندس محمدی، فرماندار مخلص و‌ کوشای این شهرستان و سایر خادمین دولتی کل شهرستان و‌ نهادهای شورایی، امیدوار باشیم که نتایجی ارزشمند، حاصل حضور مقامات در این شهرستان و در باب مطالبات به خاک خورده شود.

در بازدید از خبرهای تیتر زده شده در مورد این سفر، تیتری با عنوان : (نشست با نخبگان شهرستان اوز با حضور مشاور رئیس جمهور) که در پایگاه خبری وزین پسین اوز، توجهم را جلب کرد که پس از خوانش این گزارش و باتوجه به اینکه اکثریت  افراد محترم در جلسه یا از مسئولین دولتی بوده اند و یا از گروههای یکدست اجتماعی، و ‌بکار بردن واژه (نخبگان ) در تیتر، که می توانست با پیشوند (برخی از نخبگان) یا (عضی از نخبگان) یا (عده ای از نخبگان) آراسته شود تا موجب تحریک سایر گروههای اجتماعی شهر و‌ شهرستان که در جلسه دعوت نشده اند، نشود.

اعتراض بر این نوع تیتر زدن را، به رسانه مذکور که یکی از بهترین های رسانه خبری در سطح شهرستان هستند بردم. و‌ ایشان دلیل این تیتر زدن را، استناد به متن درج شده در صفحه پروژکتور، در داخل سالن جلسه داشتند که از طرف فرمانداری درج شده بود.

متن مندرج در صفحه پروژکتور سالن جلسه امروز با مشاور رئیس جمهور را، در خوشبینانه ترین حالت از اخلاص قلبی را، از عدم آگاهی عوامل دولتی در شهرستان اوز، نسبت به وجود دهها گروه فعال اجتماعی درون شهری و درون شهرستانی که دارای نخبگان مطرح  اجتماعی هستند، تلقی می کنم، که به هر حال دعوت نشده اند ولی به کار بردن واژه های(نشست  نخبگان) بصورت عام، به یقین شائبه ها و حساسیت های فراوانی حول یک فرمانداری که نماینده دولتی مردمی و متعلق به تمام مردم و تمام گروههای مردمی است، می تواند ایجاد کند. بنده از اولین کسانی بوده ام که به عنوان خبرنگار، از وحدت گروههای اجتماعی، پس از جلسه وحدتخواه شیخ عبدالقادر فقیهی حمایت کرده و با مقاله ( لطفا به زیر میز نزنید،) همگان را از تحریک گروههای اجتماعی به سمت سرباز زدن اختلافات گذشته، نهی کرده ام.

پس از جلسه وحدتخواه سالن امپراطور که توسط بانی خیرخواه این شهر، شیخ عبدالقادر فقیهی برگزار شد و ‌خواهان وحدت تمام گروههای مردمی و اجتماعی در قبال آینده این شهرستان بودند، لازم است تا از اهداف آن همایش مواظبت کنیم.

خواهشمندم  در متن ها، و در دعوت کردنهایی که از درون بالاترین نهاد دولتی این شهرستان، یعنی فرمانداری صورت می گیرد دقتی والا و عمیق در جهت وحدت گروهها و‌ حضور و مشارکت  تمام گروههای مردمی داشته باشیم تا محرک جدایی و موجب تنش فرسایشی گروههای اجتماعی، نشویم.

این شهرستان، نیازمند حضور تمام گروههای اجتماعی با تفاوت های نگرشی ولی بدون تخریب و تکذیب و طرد همدیگر،  در جهت توسعه و‌سازندگی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد