مخزن مردمی آب شهر اوز افتتاح شد

مخزن آب ۵ هزار متر مکعبی مردمی شهر اوز طی آیینی با حضور محبی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، حسین زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، طهماسبی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری فارس،  موسوی ‌اصل قائم مقام آبفای استان، علی پور فرماندار و جمعی از مسئولین و مردم شهرستان اوز در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

به گزارش پسین اوز، کار ساخت این پروژه با مشارکت خیرین و مدیریت انجمن خیریه سلمان فارسی از خردادماه ۱۳۹۹ آغاز و در مهرماه سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

علی پور فرماندار شهرستان اوز ضمن خوشامدگویی و تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: تفاهم نامه ای در سال ۹۷ بین خیرین و دولت برای ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی که ۵ هزار مترمکعب سهم خیرین و ۵ هزار مترمکعب سهم دولت اجرا شد که خیرین با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان سهم خود را اجرایی و دولت حدود ۲۰ درصد از پروژه سهم دولت را اجرایی کرده است. اما آن چیزی که باعث شده ما از خیرین عقب بمانیم عدم تحقق مطالبات دولت است که آبفای استان باید آن را به صورت جدی تری پیگیری کند.

ابراهیم احمدی رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه سلمان فارسی گفت: ۲ ویژگی این پروژه یکی مشارکت عمومی مردم و دیگری پیگیری پروژه و بهره برداری کامل آن بود تا مشکل بی آبی مردم شهر اوز برطرف شود.

مسعود کراماتی شهردار اوز و مدیر عامل انجمن خیریه سلمان فارسی بیان کرد: با ساخت این مخزن و نبود چاه پشتیبان در شهر اوز ساخت دو مخزن مردمی و دولتی ضروری بود. اگر مخزن دولتی به زودی زود ساخته شود اعتماد مردم به این پروژه بیشتر می شود و خیرین نیز در آینده در پروژه های بعدی مشارکت خواهند داشت. وی گفت: پروژه مخزن دولتی به ۲۰۰ تن میلگرد و ۱۰۰۰ تن سیمان نیاز دارد که در مقابل پروژه های عمرانی استان هزینه سنگینی در بر ندارد.

 مدیرعامل آبفای استان گفت: این پروژه مردمی یک پروژه خاص می باشد چون ۱۰۰ درصد آن با مشارکت مردم صورت گرفته است و با راه اندازی این مخزن، ذخیره آب در شهر اوز ۲ برابر استاندار خواهد بود.

مهندس موسوی‌اصل افزود: این مخزن در حال حاضر ۱۲ میلیارد تومان هزینه دارد که ما به تعهدی که برای ساخت مخزن دولتی داده ایم پایبند هستیم. با تشکیل مجمع خیرین آبرسان استان فارس ارتباطی بین خیرین کشور صورت گرفته است که این موضوع را از این کانال پیگیری می کنیم.

در پایان مخزن آب مردمی توسط مسئولین افتتاح و آماده انتقال آب مخزن به شبکه شهر شد.

 

 

 

 


2 دیدگاه

  1. تذکر به شورا وسایر مسولین. اوز

    نظر مسولین آبفای استان برای مخزن دولتی. قانع کننده نیست وچنانچه شورای. شهر وسایر مسولین در اوز جدیت بخرج ندهند. مخزن سهم دولت به این سادگی ها نمیسازند

  2. حکایت مخزن آب دولتی. در اوز

    به عنوان یک اوزی عرض کنم چشمم از اینکه دولت بخواهد مخزن آب دولتی. را تمام کند آب نمی خورد اینقدر آنرا کش میدهند وعمل نمی‌کنند تا خیری پیدا شود و آنرا انجام دهد حالا این گوی. واین. میدان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد