مدیر دفتر اسناد رسمی ۴۶۰ اوز: مردم ۲ سال فرصت دارند تا اسناد و قولنامه ها را ثبت رسمی کنند

مدیر دفتر اسناد رسمی ۴۶۰ اوز:

مردم ۲ سال فرصت دارند تا اسناد و قولنامه ها را ثبت رسمی کنند

دفتر اسناد رسمی یک سازمان مدنی است که قراردادها را تنظیم و به صورت رسمی ثبت می کند. ۶ دی ماه هرسال به عنوان روز دفتر اسناد رسمی در تقویم کشور ثبت شده و مطرح می گردد. بدین مناسبت در روز ۹ دی با دعوت قبلی به دفتر رسمی شماره ۴۶۰ شهرستان اوز رفته و پای صحبت های سردفتر نشسته که از نظر شما می گذرد:

* محمدرضا جعفری متولد ۱۳۷۰ با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه شهید چمران اهواز، سردفتر اسناد رسمی شماره ۴۶۰ شهرستان اوز که از سال ۱۳۹۹ اقدام به تاسیس دفترخانه در این شهر کرده است. دفترخانه ۴۶۰ دارای ۵ کارمند است: ۱- محمدرضا جعفری سردفتر ۲- جعفر امیری دفتریار ۳- صفا نورانی ۴- شقایق حاجی زادگان ۵- آیدا درخواه که سه نفر آخری به عنوان سندنویس مشغول خدمت هستند.

* شهرستان اوز دارای سه دفترخانه اسناد رسمی است: ۱- دفتر شماره ۵۶ با مدیریت شهاب الدین دانیالی ۲- دفتر شماره ۲۱۵ با مدیریت مریم فرمانی ۳- دفتر ۴۶۰ با مدیریت محمدرضا جعفری.

* تا چند سال پیش خدمات رسانی برای مردم کامل نبود و مردم برای کارهای ضروری خودشان به شهرهای هم جوار می رفتند. خداراشکر که در حال حاضر سه دفترخانه داریم و گویا قرارست ۲ دفترخانه دیگر هم در شهر تاسیس شود.

* ارتباط دفترخانه با اداره ثبت اسناد و املاک پیوسته و ضروری است و عدم وجود این اداره هم برای ما و هم برای مردم مشکل ساز است.

* دفاتر اسناد رسمی برای مراجعان مشاوره رایگان معاملات انجام می دهد. هر سه دفترخانه با روی باز به مراجعان مشاوره انجام می دهند.

* نقل و انتقال خودرو قبلاً در دفاتر اسناد رسمی انجام می شد اما راهنمائی و رانندگی می گوید: سند زدن در دفاتر اسناد رسمی احتیاج نیست و توسط راهنمائی و رانندگی انجام می شود.

* نقل و انتقال املاک در هر کجای ایران را انجام می دهیم. به غیر از شهرداری تمام سازمانها به صورت سیستمی انجام می پذیرد. فقط برای استعلام باید نامه به شهرداری بنویسیم تا پاسخ دهند.

* مشاوره و خدمات قضائی را در دفتر انجام می دهیم و همه دفاتر اوز متفق القول هستیم که نسبت به مشاوره قضائی خدمات بدهیم.

* علت اینکه مردم کمتر به دفاتر رسمی مراجعه می کنند موضوع مالیات است.

* مردم به دفاتر اسناد رسمی محضر می گویند. البته بعضی ها هم می گویند دفترخانه.

* اسنادی که در بنگاه ها ثبت می شود چه کد دار و چه بدون کد تمامی آنها به عنوان اسناد عادی تلقی می شوند.

* ۱۶ آذر ۱۴۰۲ تصویب شده است که اسناد عادی املاک طی مدت ۲ سال در دفاتر اسناد رسمی باید ثبت و رسمی شود. بنابراین مردم ۲ سال فرصت دارند تا اسناد عادی خویش را ثبت رسمی کنند.

* از مدیر مسئول پسین اوز و همکاران دفتر که در اطلاع رسانی به مردم و مسئولان فعال هستند، سپاسگزاری
می شود.

 


3 دیدگاه

  1. خدمت جناب خضری. مدیر. سایت

    جناب خضری قرار شد در جلسه ایکه مدیرکل ثبت. اسناد فارس. در اوز. داشتند یک درخواست. کتبی از طرف مسولین ومردم. اوز. مبنی بر تاسیس. اداره ثبت. اسناد نوشته شود. تا پس. از. تایید اداره کل وسازمان مرکزی. ثبت. اسناد. کشور. آنرا جهت گرفتن. چارت. سازمانی. از امور. استخدامی. اقدام. ومطرح. شود آیا جنابعالی. به عنوان. حاضر در جلسه. این کار. صورت. گرفته. ویا مسولین. وفعالان. اجتماعی. در اوز آنرا پیگیری. مینمایند. لطفا. جهت. تنویر. افکار عمومی. آنرا. اطلاع. رسانی. نمایید

  2. نبود اداره ثبت. اسناد املاک. در اوز. ومشکلات. مردم

    در شهرستان اوز که ۳دفتر اسناد. رسمی دایر. وقرار. است. ۲. دفتر. دیگر. نیز تاسیس. شود قطعا. احتیاج. به تاسیس اداره ثبت. اسناد. واملاک وجود. دارد. ومورد نیاز جدی. مردم. هم.می باشد. اما با این شیوه واقدام. مسولین اوز. که. با. آرامش. واهسته واز. راه. دور پیگیری. میکنند. به نظر. نمی رسد به این. زودی ها اداره ثبت. به اوز. بدهند ومردم باید. برای. کارهایشان. به شهرهای. مجاور. بروند چاره کار پیگیری. در تهران. وهمراه. با هماهنگی. نماینده. مجلس است

  3. آقای خضری نویسنده کهن اوز از اطلاع رسانی شما ممنونیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد