مردم سرودند: اجاق خاطره ها روشن بگذاریم تا دچار سردی فاصله ها نشویم

انجمن ادبی تائب و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دانشگاه پیام نور و اهالی هنر در شامگاه چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ با برپائی آئینی به استقبال شب یلدا رفتند تا ثابت کنند که هرکس که شبی بی یار بنشیند شبش یلداست.

علاقمندان، هنرمندان، دست اندرکاران فرهنگ و ادب با گردهمائی خویش در این آئین اعلام کردند که هیچ زمستانی ماندنی نیست. حتی اگر همه شب های ما شب یلدا باشد. استقبال مردم از این دعوت بسیار عالی و جا برای نشستن نبودو مهمانان از شهرهای لار، گراش ،خور و فیشور نیز حضور داشتند. آئین شب یلدا با ده دقیقه تاخیر شروع شد.

طبق معمول قرائت قرآن توسط محمدسعید رضایی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، انحام شده و بلافاصله صادق فضلی دانشجوی دانشگاه پیام نور مقاله پژوهشی که توسط هدایت اله نامی تهیه شده بود را قرائت کرد فلسفه یلدا تشریح شد  و عبدالوهاب کریمی و مریم رحمانی مجریان برنامه بودند که ضمن خوشامد از دبیر انجمن تائب برای سخنرانی دعوت کردند. بهرام رفیعی به جای پشت تریبون در میان صحنه ایستاد و از یلدا صحبت کرد. البته تشکر هم از همکاری دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی را داشت.

گروه سرود کودکان از انجمن موسیقی کودک به رهبری بنفشه بهبین به هنرنمایی پرداختند و سپس یونس موذنی، ناهید فاطمی، صادق فضلی، وزیری کیا، عدنان کریمی و سید مصطفی وخشوری سروده های خویش را قرائت و فروغ هاشمی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور مهمانان بویژه از شهرهای لار، گراش و خور تشکر کرد. و اظهار امیدواری نمود اوز عنوان پایتخت کتاب را کسب کند و سپس شمس الدین جام گوهری به هنرنمائی پرداخت. مهرداد پیشداد با صدای گرمش که همراه با هم خوانی خانم ها منیژه دیوسالار، فاطمه قاضی زاده، نادیا نجم الدینی و سیده عارفه هاشمی بود. به تالار شور و هیجان خاصی داد. جام گوهری ضمن معرفی سنتوریست جوان زینا هرمی گفت او آینده موسیقی اوز است.

 در ادامه برنامه تجلیل از حامیان مالی، مدیر و بازیکنان والیبال بانوان تیم نفت اوز و اهدای جوایزی به آنان و  گروه هنری هم آوا نیز متشکل از احمد و یوسف هرمی، سلمان غفوری نژاد، عبدالعزیز افسری  و غلامحسین پرنگ که از فیشور آمده و دف می نواخت به اجرای برنامه زیبا پرداختند و اهالی تا پاسی از شب را در تالار پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور اوز همنوا سرودند که یادمان باشد با آمدن زمستان، اجاق خاطره ها را روشن بگذاریم تا دچار سردی فاصله ها نشویم. 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد