مصاحبه خبری پسین اوز با معاون عمرانی استانداری فارس در بازدید از مناطق آسیب دیده اوز

در بازدیدی که محمود رضایی معاون عمرانی استانداری، سعدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، درویشی مدیرکل جمعیت هلال احمر فارس و نصیری معاون مدیرکل بنیاد مسکن فارس  به همراه فرماندار و روسایی ادارات از خانه های آسیب دیده در پی زلزله چند روز اخیر داشتند مصاحبه ای با محمود رضایی معاون عمرانی استانداری داشتیم که به شرح زیر است:

طی بازدیدی که از شهر اوز و منطقه داشتیم مشاهده شد بیش از  ۳۰۰ واحد دچار آسیب جدی شده و ۱۷۰ واحد نیاز به تعمیر دارد. بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم های ارزیابی در منطقه حضور پیدا کردند. در کنار تیم های امدادی که بر اساس برآوردی که بنیاد مسکن استان و شهرستان داشت و آماری که فرماندار دادند، اعلام شد که تعدادی از خانه ها نیاز به بازسازی و تعدادی نیاز به تعمیر دارند.

 اطلاعات مربوط در مورد منابع مالی به سازمان بحران کشور ارسال شد و با نامی رییس سازمان بحران کشور صحبت شد که هر چه سریع تر از دولت مصوبه ابلاغ مربوط به تسهیلات بازسازی و تعمیر را بدهند. همچنین بحث اسکان موقت است. چون این منطقه دارای هوا گرم بوده، بحث چادر برای این منطقه جواب نمی دهد و طی صحبت های که شده در هفته آینده تعدادی کانکس وارد شهرستان می شود که فرماندار مدیریت خواهند کرد.

برای اسکان موقت کسانی که منزل آنها غیر قابل سکونت یا نیازمند تعمیر می باشد نیز از مدیرکل بنیاد خواسته ایم که منتظر ابلاغ منابع تسهیلات نباشند و سریع تر عملیات را شروع کرده که ان شاالله با کمک خود مردم منازلی بسازند که محکم باشد. خانه های که مشاهده شد مشخص است که جایی که ساخته شده مقررات فنی رعایت نشده و لازم است که این قسمت از شهر با حوصله فنی و مهندسی بازسازی شود.

*شریف بازرگانی رئیس شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان اوز: مردم می پرسند حدودا چند کانکس وارد شهر می شود؟

فعلا حدود ۱۰۰ کانکس؛ چون چندماهی زمان می برد تا خانه ها بازسازی شود.

تسهیلاتی که به آسیب دیدگان تعلق می گیرد به چه صورت است؟

موارد استانداردی در کشور وجود دارد و کمک های بلاعوض در اختیار مردم قرار می دهیم و کاری می کنیم که مردم اذیت نشوند. ما سریع نیروهای هلال احمری اعزام کردیم؛ به حمداله از نظر جانی مشکلی نداشتند.

*فریبا صالحی عضو شورای اسلامی شهر سوال خود را مطرح نمود و گفت: با تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته است باز هم کفاف ساخت خانه ها را نمی دهد. به چه طریق با این وام و بودجه کم خانه بسازند؟

ما به وزارت کشور درخواست دادیم و چون نرخ ساخت و ساز نسبت به سال های قبل بالاتر رفته تقاضا کرده ایم که این مبلغ را افزایش دهند تا کمک موثری باشد در ساخت منازل زلزله زدگان و حتما منازل آسیب دیده باید بازسازی شود.

*درویشی مدیرکل جمعیت هلال احمر فارس در رابطه با حادثه اخیر  عنوان داشت:

باز هم الحمداله چون خسارت جانی نداشته جای شکر دارد. ما امروز به اتفاق رضایی معاون عمرانی استاندار، فرماندار، جمعیت هلال احمر و … بازدید از منازل آسیب دیده داشتیم. جمعیت هلال احمر معمولاً در ۷۲ ساعت اولیه کار خود را انجام می دهد و در اوز هم این کار انجام شده هم بحث اسکان اضطراری و هم تغذیه اضطراری برای کسانی که نیاز داشتند قرار گرفته است. الان ما وارد بحث اسکان موقت می شویم که طبق گفته آقای رضایی بحث کانکس حل می شود و اگر جای احساس می شود که جمعیت هلال احمر می تواند کاری فراتر از اسکان اضطراری انجام دهد ما به اتفاق داوطلبان در خدمت مردم عزیز هستیم.

*در آخر فاطمه کامیاب عضو جمعیت هلال احمر شهرستان اوز از معاون عمرانی استانداری تقاضا کرد که در این مدت بحرانی به علت شدت گرمی هوا بهتر است که برق منطقه قطع نشود.


1 دیدگاه

  1. نظر. یک اوزی از بندر لنگه. درباره. شهرداری. اوز

    درجه شهرداری بندر لنگه ارتقا پیدا کرد واز درجه ۷ به درجه
    هشت رسید جهت اطلاع مسولان شورای شهر. واقای کرامتی. شهردار اوز که پیگیر. ارتقای. شهرداری. با سابقه. اوز. باشند. اوز. در حدود ۱۵. سال است که شهرداری آن درجه اش. تغییر نکرده است واین به ضرر آحاد مردم. اوز. است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد