مصوبات سفر وزیر کشور به شهرستان اوز

وزیر کشور در سفر به شهرستان اوز از نزدیک مشکلات مناطق زلزله زده این شهرستان را بررسی کرد.

به گزارش مریم سمیعی خبرنگار پسین اوز، احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار فارس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی پس از بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان اوز، با حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اوز در تالار فرمانداری در روز پنج شنبه  ۱۶ شهریور ماه، در جریان روند اجرای خدمات به مردم و اسکان موقت آنان قرار گرفتند. 

در این جلسه محمدی فرماندار شهرستان، مدیر کل بنیاد و سایر مدیران استان گزارش اقدامات انجام شده را ارائه دادند.

وزیر کشور در این جلسه، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان، گفت:

*در مرحله اول می بایست اسکان اضطراری فراهم شود.

* بعد ارزیابی خسارت، جبران آن و کمک و حمایت از مردم است.

 *پیشنهادهای استاندار فارس باید هرچه سریع تر اجرایی شود. 

* پاسخگویی ناظران و شهرداری نسبت به منازل مسکونی جدیدالاحداث خسارت دیده.

* با توجه به شروع سال تحصیلی و فصل سرما و بارندگی باید برنامه‌ها با سرعت و دقت بیشتری اجرا شود.

* وام ودیعه مسکن برای افرادی که محلی برای سکونت ندارند پیش بینی شود.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اوز گفت:

* بر اساس لیست تهیه شده از جانب شهرداری و بنیاد مسکن، ماشین آلات مورد نیاز از سایر شهرستان‌ها در این منطقه مورد استفاده قرار گیرند. 

* بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی حداکثر تا ۱۰ روز آینده واحدهایی که نیاز به احداث مجدد یا بهسازی و مرمت دارند را اعلام کنند. 

* وسایل خانه‌هایی که در این حادثه از بین رفته‌اند توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تامین می‌شود.

* با همکاری بنیاد مستضعفان سیمان و میلگرد مورد نیاز برای اوز آماده می شود.

* به خانواده هایی که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی  هستند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض و  ۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده خواهد شد.

* در صورتی که خیرین مبالغ مورد نظر خود را به حساب ١٠٠ حضرت امام (ره) واریز کنند، معادل همان مبلغ به آن افزوده و در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

* براساس نظر مدیران فنی، بیمارستان امیدوار اوز فعال شود و هزینه‌های ناشی از خسارت زلزله از طریق وزارت بهداشت پیگیری و تامین می شود. 

* صندوق بیمه حوادث ساختمانی به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل و شهرداری نسبت به صدور رایگان پروانه مجدد اقدام کند. 

 در ادامه جلسه، حسین زاده نماینده مردم در مجلس، محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز، فریدون نامی رئیس شورای شهر، انسیه گلابی بخشدار مرکزی، فریبا صالحی رئیس شورای شهرستان و ساسان پیرزاد از اعضای موسسه خیریه بیمارستان امیدوار سخنان کوتاهی مطرح کردند.

 در پایان سفر، وزیر کشور با علمای اهل تسنن جنوب فارس دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که امامان جمعه اهل تسنن شهرها و روستاهای جنوب فارس و حجت‌الاسلام والمسلمین مدیح مدیر مرکز اسلامی استان فارس حضور داشتند، سخنرانان احمد وحیدی وزیر کشور، شیخ صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی و شیخ وخشوری از وحدت مردم جنوب فارس سخن گفتند.

 عکاس: حمیرا نامدار

 


1 دیدگاه

  1. کاش،مسولین و نماینده محترم جهت دلگرمی بازدیدی از بیمارستان درحال ساخت راهپیما که طرح و سازه آن در جنوب کشور بی نظیر است بازدید می کردند بیمارستان امیدوار اوز بیمارستان قدیمی و مستهلک میباشد و از هرگونه امکانات رفاهی اعم از فضای سبز پارکینگ مناسب و استانداردهای روز و لازم بدور است این زلزله تلنگری بود که بیشتر از این هزینه اضافی جهت بهسازی و ساخت وساز جدید جهت بیمارستان امیدوار اوز هزینه نگردد و خیرین و دولت جهت تکمیل و تجهیز وراه اندازی بیمارستان راهپیما برنامه ریزی لازم داشته باشند .🔺🔺🔺🔺

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد