مهندس حسین‌زاده در نشست ویدئوکنفرانسی با وزیر نفت و مسئولین عالی نفت‌وگاز کشور

به گزارش پسین اوز وبه نقل از روابط عمومی دفتر نماینده درمجلس، پیش از شروع مجلس یازدهم باتوجه به افت تولید، کارگروهی تشکیل شد تا ایستگاه‌های تقویت فشار گاز هُما و وراوی و مرکز تفکیک تابناک در دستور کار قرار گیرد.
ایستگاه تقویت فشار هُما شهرستان خنج بعنوان بزرگترین مرکز تقویت فشار جنوب کشور احداث خواهد شد.
خبر مسرت بخش دیگر برای مردم خنج؛ احداث کارخانه در شهرستان خنج این بار در فیلد گازی شانول.


دوشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۰؛ مهندس حسین‌زاده در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه‌های تقویت فشار گاز هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک گفت: در ۱۰ سال اخیر که ریاست عملیات حفاری چاه نفت‌و‌گاز جنوب کشور را عهده‌دار بوده‌ام، افت تولید را با توجه به وضعیت تولید فعلی مشاهده کردیم. در همین راستا کارگروهی تشکیل شد و مقرر گردید آغاز مراحل اجرایی پروژه‌های مذکور توسط زاگرس جنوبی ایران در شهرستان‌های خنج(میدان گازی هُما)، شهرستان مُهر(وراوی) و لامرد(مرکز تفکیک تابناک) و همچنین در کنگان و نار از توابع جم و شانول از توابع خنج انجام شود.
وی افزود: مراحل اولیه‌ی احداث پروژه‌ها ادامه یافت اما بعلت هزینه‌بر بودن، ساخت ایستگاه‌ها با مشکل مواجه گردید و متاسفانه در سال ۱۳۹۷ متوقف شد.
نماینده‌ی مردم لارستان، خنج، گراش و اوز ادامه داد: در همان ابتدای ورود به مجلس، پیگیری‌ها به جد دنبال شد. رایزنی‌ها و جلسات فشرده متوالی با مسئولین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مسئولان عالی سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد و وزارت نفت صورت گرفت که خوشبختانه تلاش‌ها به ثمر نشست و قرارداد پروژه‌ها بسته شد و امروز نیز بحمدالله شاهد آیین اجرایی و کلنگ‌‌زنی ایستگاه‌های تفویت فشار هما در شهرستان خنج، وراوی در شهرستان مُهر و تفکیک تابناک در شهرستان لامرد با اعتباری بالغ‌بر ۲۸۱ میلیون یورو بوده‌ایم.
مهندس حسین‌زاده رئیس کمیته نفت مجلس شورای اسلامی پروژه‌ ایستگاه تقویت فشار هُما شهرستان خنج را بزرگترین مرکز تقویت فشار جنوب کشور عنوان کرد و با تشریح این پروژه گفت: ایستگاه تقویت فشار هُما که بزرگترین مرکز تقویت فشار جنوب کشور به شمار می‌رود با اعتباری بالغ‌بر ۱۴۰ میلیون یورو که اشتغال آفرینی ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از ۷۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم را به‌همراه خواهد داشت.
عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: با توجه به افت فشار پارس جنوبی و نیاز به گاز پایدار، گاز زمستانی مردم و تامین گاز نیروگاه‌ها، احداث این پروژه‌ها دارای اهمیت فراوانی است که امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌های مهم باشیم.
نماینده‌ی مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در این نشست، نوید انجام پروژه‌ی دیگری هم خنج داد و گفت: خبر مسرت بخش دیگری که می‌توانیم به مردم عزیز خنج دهیم این است که با توجه به تخصصی که در حوزه‌ی انرژی داریم، به جد درحال پیگیری توسعه‌ی این صنعت در حوزه انتخابیه هستیم که یکی از آن‌ها ایجاد چنین کارخانه‌ای مجدداً در شهرستان خنج و این‌بار در فیلد گازی شانول است. همچنین تلاش‌هایی برای توسعه‌ی میادین گازی در حوزه‌ شهرستان خنج در دستور کار قرار دارد.
مهندس حسین‌زاده در نشست ویدئوکنفرانسی با وزیر نفت و مسئولین نفت‌وگاز کشور خواسته‌های خود را نیز مطرح کرد. او گفت: چند نکته قابل اهمیت وجود دارد که بایستی به آن توجه شود. در ابتدا همانطور که خداراشکر در تفاهنامه‌ و قرارداد نیز ذکر شده، ۸۰ درصد از نیروهای کار بایستی بومی باشند که با مجوز فرمانداری و اداره کار انتظار داریم این امر محقق گردد.
احداث نیروگاه‌های برق ۲۵ مگاواتی توربوشارژ جهت پیک سایی(حذف پیک) از دیگر خواسته‌های نماینده مردم بود. وی ادامه داد: همچنین در بحث محیط زیست، بایستی بجای حوضچه‌های تبخیر از سیستم تصفیه پساب استفاده شود که با توجه به وضعیت تنش آبی بتواند به آب کشاورزی کمک کند‌.
استفاده از ظرفیت‌‌ پیمانکاران بومی و انجام مراحل بیمه و مالیات در  منطقه نیز از دیگر‌ خواسته‌های مهندس حسین‌زاده در این نشست بود‌‌.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد