نشست بررسی وضعیت مصرف آب شرب و غیر شرب در اوز

علی تیرزن: با حضور جمع کثیری از رانندگان سرویس های آبرسانی که در سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید وضعیت و مصرف آب شرب وغیر شرب در اوز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست حسن راهپیما معاون بخش  بخشداری و مسئول سیاسی امنیتی بخشداری اوز گفت: با توجه به کم آبی منطقه و کم شدن ذخیره آب سد سلمان فارسی و سهم اندک باران در سال گذشته می طلبد بیش از پیش در مصرف آب دقت شود. وی ذخایر آب ابنارهای سطح شهر و منطقه را جایگزین مطلوبی برای مواقع ضروری دانست، راهپیما در ادامه اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به فصل تابستان و جلوگیری از بحران احتمالی آب باید همه بکوشیم به بهترین شکل ممکن از این نعمت الهی استفاده نماییم.

وی در ادامه خواستار توضیح چگونگی استفاده از آب انبارها برای مصارف شرب و غیرشرب شد در این جلسه رانندگان سرویس های آبرسانی هر یک نحوه فعالیت آبرسانی خود را بیان داشتند و گفتند که تعدادی از رانندگان با تانکر های بزرگ از آب های غیر شرب آب انبارهای سطح شهر که قابل استفاده نیست آب برداشت کرده و جهت استفاده در باغ شهری و دامداری ها حمل می کنند و برخی از رانندگان هم فقط آب شرب آب انبارها را برای مصارف خانگی و شرب سرویس دهی می کنند.

 در ادامه فریبا صالحی رئیس شورای اسلامی شهر با ارائه توضیحاتی خواستار توجه رانندگان به تفکیک آب شرب و غیر شرب برای مصارف شدند و گفتند در صورتی که مشاهده شود آب شرب آب انبارها قابل استفاده برای مصارف غیرشرب استفاده شود با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. در این جلسه فرخ پور مسئول شبکه بهداشت اوز با تاکید بر رعایت بهداشت مصرف آب شرب گفت: اگر رانندگان سرویس های آبرسانی به مسئله بهداشت آب مصرفی قابل شرب بی توجهی کنند سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد. وی از رانندگان سرویس های حمل آب شرب خواست برای کلرزنی کردن آب مصرفی به مرکز بهداشت اوز مراجعه نمایند و سهمیه کلر برای گندزادیی آب های مصرفی و دستورات لازم را دریافت نمایند. در این نشست علی تیرزن و احمد قائدی که به نمایندگی از طرف گروه دوستداران بهداشت محیط اوز در این جلسه حضور داشتند ضمن برشمردن این که آب هیچ جایگزینی ندارد و خواستار تعیین و معرفی رانندگان برای تفکیک حمل آب شرب و غیر شرب و جلوگیری مطلق از مصرف آب برکه های قابل شرب برای مصارف غیرشرب گردید.

در پایان مقرر شد برای جلوگیری بی رویه از مصرف آب شرب مردم در مصارف غیرشرب و همچنین داشتن یک برنامه منظم و مدون برای نظارت برحمل آب توسط سرویس های آبرسانی سطح شهر جلسه ای با حضور کارشناسان مربوطه و مقامات زیربط در آینده ای نزدیک برگزار شود.


3 دیدگاه

  1. این جلسه چه نتیجه اى داشته است خبر نویس باید نتیجه را واضح توضیح دهد چه تضمینى براى متخلفین آب بر مقررشد ؟ معلوم است که نشستند وگفتند وبر خاستند

  2. باسلام باید عرض کنیم اگه مسئولین قانون اعمال ننمایند ۱۰۰بار دیگه هم اگه با ماشین داران حمل اب جلسه بگیریندهیچ نتیجه ای گرفته نمیشود.

  3. نشست ، خروجی موفقی نداشت ، با نظر معاون بخشداری مقرر شد موضوع در جلسات آینده پیگیری شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد