نمایشگاه گوهر زیبایی در اوز افتتاح شد

نمایشگاه گوهر زیبایی با حضور فرماندار،معاونت فرماندهی بسیچ سپاه، اداره صمت، مدرسه علوم دینی، شورای شهر اوز، اداره آموزش و پرورش، اتاق اصناف، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه مردم شناسی، شهرداری، روحانیون و روسای برخی از ادارات شهرستان و عموم مردم افتتاح گردید.


ابتدا فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن خوش آمدگویی از اداره صمت و سایر ادارات در برگزاری نمایشگاه تشکر نموده و سپس توضیحاتی در خصوص عرضه کنندگان پوشاک سنتی با پوشش ایرانی و فعالان حوزه مد و لباس شرکت کننده در نمایشگاه ارائه نمودند.
سپس ابراهیم ماهوری رئیس اداره صمت توضیحاتی در خصوص روند برگزاری نمایشگاه ارائه دادند و ایشان اظهار نمودند که از کلیه تولیدگنندگان و عرضه کنندگان استان بخصوص شهرستانهای همجوار از طریق اداره صمت و اتحادیه های مربوطه جهت شرکت در نمایشگاه دعوت بعمل آمد که بحمدلله مورد استقبال قرار گرفت و برخی از عرضه کنندگان پوشاک ایرانی اسلامی که اکنون در نمایشگاه حضور دارند از شهرستانهای همجوار می باشند.
ایشان هدف از برگزاری نمایشگاه، عرضه پوشاک ایرانی اسلامی با کیفیت و قیمت مناسب و ایجاد فضایی جهت مصرف کنندگانی که متقاضی می باشند اعلام نمودند. 


سپس علی تیرزن رئیس اتاق اصناف شهرستان نیز اظهار داشتند که از تمامی کسبه شهرستان که عرضه کننده پوشاک ایرانی اسلانمی بودند نیز دعوت گردیده و برخی از تولیدکنندگان شهرستان و عرضه کنندگان حضور خوبی در نمایشگاه داشته اند و محصولات خود را با تخفیف ویژه در نمایشگاه عرضه نمودند.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز از اداره صمت و اتاق اصناف و سایر ادارات که در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته اند تشکر نمودند و اظهار داشتند که در قرارگاه امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس مقرر گردیده است که نمایشگاه در قالب پوشاک ایرانی اسلامی برگزار گردد.
همچنین ایشان بیان نمودند که متاسفانه اغلب تولیدکنندگان پوشاک موجود، سلیقه مردم را با عرضه پوشاک های غیرپوشش اسلامی در حال تغییر می باشد و گاها افرادی که متقاضی پوشاک با پوشش ایرانی اسلامی می باشند در تهیه این لباس ها دچار مشکل می گردند و برگزاری اینگونه نمایشگاه ها باعث ترویج پوشش ایرانی اسلامی می گردد و خانواده ها نیز علاقه مندتر هستند که از این نمایشگاه ها خرید و بازدید نمایند و ایشان تاکید نمودند که از ظرفیت شهرستان های همجوار در چنین نمایشگاه هایی استفاده گردد.


بحمدلله فرهنگ مردم اوز در گذشته نشان می دهد نوع پوشش و لباس منجمله رخت گشاد که ثبت ملی نیز گردیده است منطبق با پوشش اسلامی بوده است که می بایست این نوع مدل پوشش که مورد تایید شرع و زیبنده زن ایرانی نیز می باشد مدنظر قرار گیرد و همچنین ایشان در پایان تاکید بر برگزاری مستمر این نوع از نمایشگاه ها را داشتند.
این نمایشگاه به همت فرمانداری، اداره صمت، اتاق اصناف، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه مردم شناسی برگزار و تا ساعت ۲۲ مورخ ۱۹ دیماه ۱۴۰۲ فعالیت خواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد