هم اندیشی علما و نخبگان در آگاهی بخشی و امید آفرینی در همایش علمای اهل سنت جنوب فارس

 نقش علما و نخبگان در آگاهی بخشی و امید آفرینی برای فردایی بهتر در همایش علمای اهل سنت جنوب فارس در مرکز اسلامی فارس در لار بررسی شد.

به گزارش پسین اوز، با حضور گروهی از علما و نخبگان اهل سنت جنوب فارس، مدیر مرکز اسلامی و دبیر شورای برنامه‌ریزی، مسئول حراست مناطق قومی و مرکز اسلامی بوشهر، همایش بزرگ علما و نخبگان اهل سنت جنوب فارس به منظور تبین نقش عالمان در آگاهی بخشی و امید آفرینی برای فردایی بهتر در مرکز اسلامی فارس واقع در شهر لار برگزار شد.

سید حامد موسوی قاری ممتاز کشوری نشست را با تلاوت زیبای قرآن آغاز کرد. حجت الاسلام محمد لقمان مدیح مدیر مرکز اسلامی فارس ضمن تشکر از حضار و مهمانان گفت: تغییرات پیوسته نرم و آرام اتفاق می‌افتد. بنابراین گام‌های کوچک می‌تواند اثرگذار باشد. مرکز اسلامی فارس منطقه جنوب را بررسی و آینده پژوهی می‌کند و چهار مورد را ملاک قرار داده‌ایم: ۱- صداقت ۲- تلاش برای تصویرسازی ۳- خدمات رسانی مطلوب ۴- اتحاد مضاعف.

سخنران بعدی شیخ محمد صالح انصاری رئیس مجتمع علوم دینی شهرستان اوز بود که آگاهی بخشی و امید آفرینی را از منظر قرآن بررسی کرد. وی امید را ضرورت بالینی و حالت روحی و روانی دانست و آن را از شاخص‌های مهم کیفیت زندگی برشمرد. شیخ انصاری افزود: امید باید احساس شود تا باعث رونق جامعه گردد. وی سوره الضحی را تشریح و گفت: خداوند به پیامبر امید داده است. وی در پایان گفت: انتصاب حاج آقا مدیح امید را برای آینده بین ما به وجود آورد که تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام دکتر کاظم لطفیان دبیر شورای برنامه‌ریزی اهل سنت کشور با اشاره به آیات قرآن کریم درباره امید آفرینی و آگاهی بخشی به تفصیل صحبت کرد. وی آلودگی فکری را با آگاهی بخشی قلم و بیان قابل حل دانست و وظیفه علما و نخبگان را بسیار خطیر شمرد. حجت الاسلام لطفیان با تقسیم بندی آیات قرآن به سه دسته: ۱-گذشته ۲- حال ۳-آینده گفت: جامعه را باید سرشار از امید کنیم تا جوانان با برنامه‌ریزی برای آینده فعال شوند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی اهل سنت کشور با تشکر از مردم که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت فعال داشته‌اند گفت: انتظار است به تشویق علما و اندیشمندان مردم در انتخابات ۱۱ اسفند نیز فعالانه شرکت کنند و امسال نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از اهل سنت در استان‌های سنی نشین افزایش یافته است و شیخ محمد صالح انصاری عالم شهرستان اوز نیز در گزینش نامزدهای مجلس خبرگان از نظر مسائل علمی و فقهی همکاری فعال داشته است.

در پایان از مدرسان و طلاب برتر مدارس علوم دینی اهل سنت و جماعت استان فارس تقدیر و با اهدای لوح تقدیر و هدایا نسبت به آنان ادای احترام شد و حضار و مدعوین در ضیافت ناهار شرکت کردند.

نشست که از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در مرکز اسلامی فارس در شهر لار آغاز شده بود در ساعت ۱۲ ظهر پایان یافت و نشست تخصصی با حضور عده‌ای از علما نیز تشکیل شد.

علما و نخبگان از مناطق اهل تسنن جنوب فارس شرکت داشته‌اند از اوز علاوه بر حاج شیخ محمد زمان زمانی امام جمعه، شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی و سایر مدرسان علوم دینی اوز، عبدالعزیز خضری رئیس دفتر تقریب مذاهب و احمد خضری رئیس خانه مطبوعات نیز شرکت داشتند. مجری برنامه حاج شیخ حسین حسینی امام جمعه روستای هورمه گله دار بود.


1 دیدگاه

  1. موفق باشند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد