وضع آب شهرستان اوز پایدار می شود

با ساخت منبع ۵ هزار متر مکعبی آب در ۲ نقطه شهر و منبع آب یک هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در کنار پمپاژ و استفاده از انتقال آب خلیج فارس و خط ۲ سلمان فارسی وضعیت آب شهرستان اوز پایدار می شود.

به گزارش پسین اوز، فرماندار شهرستان که به اتفاق مشاور استاندار در امور اهل سنت از مخازن آب شهر اوز بازدید می کردند، گفت: تعهدات دولت در قبال آب مردم اوز با ساخت ۲ منبع آب در ۲ نقطه شهر اوز انجام می گیرد. محمد محمدی افزود: مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در کنار مخازن آب در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی آن بسیار خوب ارزیابی شده است.

 محمدی با اشاره به اینکه مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی دوم به منظور برطرف شدن نقصان آب در غرب شهر اوز ساخته می شود. گفت: جانمائی آن صورت گرفته است. فرماندار همچنین اظهار داشت: با توجه به بررسی ها، مشخص شد که چنانچه مخزنی در کنار دستگاه پمپاژ آب در گراش ساخته شود برای ذخیره آب بهتر جواب خواهیم گرفت. بنابراین منبع در کنار پمپاژ هم با همان ظرفیت ذکر شده ساخته می شود.

این مقام سیاسی در پایان ضمن تقدیر از مردم به ویژه خیرین و انجمن خیریه سلمان فارسی گفت: در شهر ۲۷ حلقه چاه حفر شده که در حال حاضر فقط یک حلقه فعال است و برای پایداری آب شهرستان اوز برنامه ریزی شده است که خط ۲ انتقال آب سلمان فارسی علاوه بر مشروب کردن بخش بیدشهر و روستاهای کهنه و توحید در بخش مرکزی به شهر اوز هم آب داده شود و در بلندمدت نیز از خط انتقال آب از خلیج فارس به استان های یزد و اصفهان، شهرستان اوز هم برخوردار خواهد شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد