پنجمین گردهمایی اهل قلم در اوز

پنجمین گردهمایی اهالی قلم به مناسبت گرامیداشت روز قلم در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز برگزار شد.

به گزارش پسین اوز، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ادبی تائب اوز  با حضور انسیه گلابی بخشدار مرکزی، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فریبا برازنده عضو شورای اسلامی، پیشکسوتان قلم و رسانه و نویسندگان از اوز، کوره و بیغرد آیین بزرگداشت روز قلم در شامگاه روز سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ با مدیریت مژگان حسینی و بهرام رفیعی دبیر انجمن ادبی تائب آغاز شد.

بهرام رفیعی دبیر انجمن تائب اوز:  رابطه اهل قلم و بار امانت قلم با مسئولین  باید در منطقه اتحادی و انتقادی باشد تا بتوان انتقادات را بیان کرد.  

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: اهالی قلم کسانی هستند که کتابی را چاپ، نوشته، پروهشی، تحقیقی و… دارند. قلم حرمت دارد و زمانی می توان این حرمت را که بتوان در آن زمینه تلاش کرده و دانش خود را افزون کنیم و هر کسی را نمی توان اهل قلم دانست. کتاب های زیادی توسط اهالی قلم چاپ و رونمایی که به فرهنگ و تاریخ شهرستان اضافه شده است.

انسیه گلابی بخشدار مرکزی: هر کشور و شهری زمانی می تواند پیشرفت کند که فرهنگ غنی داشته باشد. اهالی قلم می‌توانند با نوشته های خود دنیا را تکان دهند و خداوند به حرمت قلم قسم یاد کرده است. وقتی با مردم شهرستان اوز هم کلام می شوی مشخص می شود که یک شهر فرهنگی است.

عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: صاحبان قلم اگر همراه با مردم باشند می توانند بنویسند و عصر اوز نقش زیادی در پرورش افرادی از اهالی قلم داشت. رسانه پشتوانه این دانشگاه است.

ابراهیم احمدی مدیر مسئول پیام اوز: روز قلم روز آثار تولید است و شامل: نویسنده، نقاش، پژوهشگر، محقق و…  هرکس که یک اثری را تولید و به جامعه ارائه دهد می شود. ما باید مخاطب خود را بشناسیم تا بتوانیم تاثیر گذاری بیشتری داشته باشیم.

شریف بازرگانی مسئول موزه: پیشنهاد می کنم انجمن های دیگری در کنار انجمن  ادبی تائب  تاسیس شود و تقاضا دارم  اعضای انجمن ها عضو خانه مطبوعات شهرستان اوز شوند. قدیمی ترین کتاب یا نویسنده شهرستان اوز شناسایی کرده که کتاب تائب اوزی می باشد که این کتاب خطی با قدمت ۲۴۸ سال قبل به موزه اهدا شده که مرمت و به زودی رونمایی خواهد شد.

فریبا برازنده عضو شورای اسلامی، محمدرفیع بذرافشان محقق و پژوهشگر سلمان قائدی، احمد جلیلی و فاطمه قاسمی عضو انجمن ادبی تائب دیدگاه های خویش را درباره حق، حقیقت، رسالت نویسنده، وضعیت رسانه و قلم در منطقه را بیان کردند.

اعضای انجمن ادبی تائب اوز، یونس موذنی شاعر با شعر قلم، طیبه احمدی شعر طنز، رمیصا زمانی غزلی از حافظ، آلما ارژنگ شاهنامه خوانی، سعید مینو شعری از سعدی، بدریه صحرا نورد نویسنده و شاعر از کوره، شیدا جمشیدی، و شیوا نیامبارک با اشعار و دل نوشته های خود همراه برنامه بودند.


2 دیدگاه

  1. از حاج احمد خبری نبود ؟

  2. قابل توجه. رسانه های اوز

    باسلام به اهل قلم. اما اگر منظور اهل رسانه در اوز. است باید بگویم که مسولین رسانه. ها در اوز بسیار محافظه کار ودچار خود سانسوری شده اند علت آن هم سن و سال زیاد. ودر نظر گرفتن منافع شخصی خودشان است وبیشتر صدای مسولین در اوز هستند تا صدای مردم. اوز بیشتر مسولین رسانه ها دلشان میخواهند مورد تایید. روسا ی ادارات. اوز باشند وخودشان. را به خطر نمی اندازند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد