آخرین تصمیمات ستاد کرونای استان فارس

به گزارش پسین اوز، و به نقل از ایرنا، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: ورود خودروهای غیربومی به شیراز و سایر شهرهای قرمز و خروج خودروهای پلاک بومی از شنبه اول آذر ۹۹ ممنوع و متخلفان یک میلیون تومان جریمه می شوند.

عبدالرضا قاسم پور افزود: شیراز و ۳۰ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد. وی یکم آذر ۹۹ را موعد آغاز سراسری اجرایی طرح محدودیت های هوشمند کرونائی به مدت ۲ هفته دانست. جلسات اداری در شهرستان های قرمز حداکثر با تعداد ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و زرد ۳۰ نفر می توان تشکیل داد. جانشین استاندار فارس با بیان این که در استان فارس شهرستان سفید نداریم گفت: مردم تخلفات را به شماره ۱۱۱ گزارش دهند، در شهرهای قرمز عبور و مرور خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع است و جریمه آن ۲۰۰ هزار تومان است. در شهرهای نارنجی مشاغل گروه یک و دو اجازه فعالیت دارند. حوزه آموزش، مناسبت های فرهنگی و اجتماعی و نماز جمعه تعطیل است. ورود و خودرو شخصی غیربومی و خروج خودرو  بومی ممنوع و جریمه ۵۰۰ هزار تومان است و محدودیت شبانه وجود ندارد.

مشاغل گروه یک: کارخانه های تولیدی، مراکز صنعتی، معدنی، کشاورزی، شیلات، خدمات وابسته زیر ساختی، مدیریت پسماند، فاضلاب، پالایشگاه ها، جایگاه عرصه سوخت، حمل و نقل عمومی، آب، برق، گاز، ادارات امدادی و امنیتی، سوپرمارکت ها، میوه و سبزی فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، نانوائی، داروخانه، آمبولانس، عطاری و داروهای سنتی، تهیه مواد غذایی، بیرون برها، رسانه ها مکتوب و برخط، چاپخانه، خشکشوئی، آرامستان، مصالح ساختمانی، مخابرات، تعمیرگاه های خودرو و سائل خانگی.

مشاغل گروه دو: بوستان ها، مراکز تفریحی، پاساژ سربسته و باز، بازار موقت، باشگاه ورزشی، مراکز شماره گذاری، آرایشگاه های مردانه، موکت فروشی، قنادی و آبمیوه و بستنی.

مشاغل گروه سه: آرایشگاه زنانه، سالن زیبائی، استخر، چایخانه و قهوه خانه، البته تاکسی ها از این محدودیت مستثنی هستند.

گفتنی است که دکتر نازنین رضائی دبیر ستاد مدیریت کرونای شهرستان اوز اظهار داشت: در روز شنبه یکم آذر ۹۹ نشست در فرمانداری برگزار و اعلامیه رسمی درباره کرونا شهرستان اوز صادر خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد