اختتامیه جشنواره طرح، رنگ و لباس در سالن امپراطور

مراسم اختتامیه اولین جشنواره طرح، رنگ و لباس با شعار عرصه تولید بومی را حمایت می کنیم برای اولین بار در جنوب استان فارس با همکاری خیاطان و طراحان مطرح شهر و منطقه اوز به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای سنتی  ۱۳ اسفندماه ۹۷ در سالن امپراطور برگزار شد.

 این برنامه با حضور مقیمی مسئول شورای شهرستان، طاهری معاون فرمانداری ویژه لارستان، بانوان شورای لارستان، روسای بخشداری، شهرداری، آموزش و پرورش، اداره ارشاد، انجمن های خانه فرهنگ و معتمدین و گروهی از علاقمندان، جمعی از طراحان و خیاطان و چهره های پیشکسوت در عرصه فرهنگ و هنر همراه بود.

اولین جشنوراه  طرح، رنگ و لباس ۹ اسفندماه کار خود را آغاز  کرد در روز ۱۳ اسفندماه با نمایش حدود ۲۰۰ اثر از خیاطان و طراحان در قالب لباس های سنتی، محلی، مجلس، کت و شلوار، لباس عروس، کیف و دمپایی، جواهرات، لباس نوزاد و…. به کار خود پایان داد.   

دراین برنامه محمدحسین آتش فراز بخشدار، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود کراماتی طی سخنانی گفتند که: در این جشنواره سعی شد شکلی فرهنگی و هنری به البسه داده شود و همه برنامه ها ریزی ها در این راستا بود. گستره پوشاک به اندازه زندگی انسان است و تمامی شئون زندگی را در بر می گیرد. تنوع در پوشش جزئی از فرهنگ جامعه است و اگر این مد برخواسته از ذهنیات بومی خود ما و بیانگر فرهنگ غنی ما باشد می تواند مشخصه ای برای معرفی آن به تمام دنیا باشد. هدایت بازار به سمت تولید داخلی؛ تشویق مردم به انتخاب و مصرف الگوهای داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار است.

در ادامه مراسم با برنامه های متنوع با شعر خوانی فتحیه قناعت پیشه از لار، اجرای زیبای گروه ناردونه به سرپرستی عارفه هاشمی و همراهی مهرداد پیشداد، مهدی صداقت، میرهاشم ریاحی و پرند و گروهی نونهالان، نوجوانان و بانوان، قرائت شعر  شاعر نوجوان مهسا محسنی پور، دف نوازی گروه پرند با نام آوای درون و اجرای زیبای گروه آئین اوز با سرپرستی فضلی و مجری گری عبدالوهاب کریمی همراهی کردند. 

رونمایی و معرفی کتاب مطبخ خودمانی (آشپزخانه داخلی) هنر دست ساز صدیقه نجم دینی توسط خود سازنده کتاب و فاطمه رضایی مسئول انجمن هنرهاس سنتی و فروغ هاشمی از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

در مراسم اختتامیه پس از اجرای برنامه های متنوع از ۲۷ نفر از بانوان خیاط و طراح و عبدالغفور واثقی بافنده پارچه های جشنواره، تقدیر از پیشکسوتان و چهره های ماندگار هنر، اداراتی که با این جشنواره همکاری داشته اند و دست اندرکاران    این جشنوراه تقدیر و تجلیل از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای سنتی اوز و تقدیر شورای استان از خیاطان و طراحان بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد