روز جهانی گردشگری و بازدید مقامات استان فارس و شهرستان از موزه اوز

به گزارش پسین اوز و به نقل از روابط عمومی موزه مردم شناسی اوز به مناسبت روز جهانی گردشکری موزه مردم شناسی اوز شاهد بازدید مقامات استان و شهرستان اوز و همچنین همشهریان اوزی بود .
دکتر حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به همراه عزیزالله خاکسار معاون پشتیبانی هلال احمر فارس و نیز اصغر شکاری و رشیدی رؤسای سابق و جدید هلال احمر اوز ، محسن زمانی و غلامرضا محسنی رؤسای هلال احمر لارستان و گراش ، بهادر و داریوش تارتاران پرسنل هلال احمر اوز ، سیده عارفه هاشمی از اعضای شورای اجرایی هلال احمر اوز ،عبدالرحمن صابری طیب نامی، جناب سروان محسن محسنی نسب فرمانده کلانتری شهرستان و هیئت همراه ، کودکان فیشور و اوز به همراه والدین و مربیان شان از موزه اوز بازدید به عمل آوردند.
در این بازدید ها قسمت های مختلف موزه به مهمانان نشان داده شد .
فوزیه براهیمی ، محمد رفیع راوند و شریف بازرگانی در مراحل مختلف توضیحات مبسوطی در مورد روز جهانی گردشگری و روند ایجاد موزه اوز را برای بازدید کنندگان شرح دادند .
رؤسای هلال احمر فارس و شهرستان های مجاور از اینکه چنین مکانی در اوز ایجاد شده تا بازدیدکنندکان با آداب و رسوم مردم این منطقه از ایران آشنا شوند از مسئولین موزه و مردم اوز تشکر نمودند.
حسین درویشی مدیرعامل هلال احمر فارس که اصالتا بوشهری هستند ضمن برشمردن وجوه مشترک معماری خانه تاریخی سوداگر با خانه های بوشهر ، از اینکه مردم اوز همت نموده اند و اشیای موجود در خانه های خود را به موزه اوز اهدا کرده اند را نشانه اعتماد و ایمان مردم به مسئولین موزه دانستند .
سروان حسینی‌نسب ضمن اعلام حمایت از موزه در امر تأمین امنیت این مکان فرهنگی ، قول دادند اشیایی را به موزه اهدا نمایند .
در پایان بازدید هر کدام از این گروه ها ، نظرات خود را در دفتر یادداشت موزه درج نمودند .
ذکر این نکته لازم است که در تمام این بازدید ها ، همه مهمانان موزه خصوصا کودکانی که به موزه آمده بودند کلیه نکات بهداشتی را رعایت نموده و با دقت فراوان به توضیحات مسئولین موزه گوش فرا دادند .


1 دیدگاه

  1. اور نداشتن اداره میراث فرهنگی

    متاسفانه شهرستان اوز با داشتن تمام شایستگی وامکانات فرهنگی از داشتن اداره میراث فرهنگی محروم است در حالیکه در بیشتر شهرستانهای جدید استان فارس این اداره مستقر شده است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد